Čeprav le 2 odstotka vozil na nemških cestah predstavljajo električna vozila…
Od 1. januarja 2024 bodo Nemci na domači polnilnici dlje časa polnili svoj električni avtomobil. Veliko dlje. Novi zakon bo namreč skrbniku omrežja omogočil omejevanje dobave električne energije.
Električno omrežje namreč deluje po principu cestnega. Če se na določenem odseku sreča veliko avtomobilov, nastane gneča in promet se ustavi.
Da do tega ne bi prišlo, je potrebno urediti prometno infrastrukturo. Tako kot električno omrežje. Toplotne črpalke in polnilne postaje ne morejo istočasno delovati s polno zmogljivostjo, saj omrežje ni pripravljeno na tolikšno porabo.
Ob porasu toplotnih črpalk in električne mobilnosti bo torej potrebna velika prenova električnega sistema, saj stari enostavno ni več zadosti zmogljiv za potrebe sodobnega sveta.
Prihodnost nakazuje Nemčija, ki s 1. januarjem uvaja t.i. "postopek integracije nadzorovanih zbiralnikov in nadzorovanih električnih priključkov po 14.a členu Energetskega zakona".
Gre za možnost omejitve dobave električne energije ob nevarnosti preobremenitve in razpada omrežja. Nemci namreč priznavajo, da razvoj elektroenergetskega omrežja ne sledi naraščajočim zahtevam po električni energiji.
Te pa bodo v prihodnosti le še večje. Že kmalu naj bi bilo na nemških cestah okoli 15 milijonov električnih vozil, vsako leto pa naj bi namestiti 500.000 toplotnih črpalk.
V ta namen bodo vse nove naprave, kot so toplotne črpalke in polnilnice ter števci, bodo morale biti opremljene s programsko opremo, ki bo operaterju omrežja omogočala "zapiranje" dobave električne energije.
Omejitev naj bi znašala 4,2 kW na gospodinjstvo. Slednje vrednosti zadoščajo za normalno delovanje naprav v družinski hiši, ne pa tudi za sočasno ogrevanje in polnjenje električnega avtomobila.
Preberite še: Porsche je razkril delček novega Macana
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem