Za zdaj sicer le še kot predlog, ki ga mora potrditi britanska vlada, pa vseeno močno buri duhove.
Velika Britanija bi lahko kmalu uvedla izjemno stroge omejitve hitrosti na številnih mestnih cestah – le 16 km/h (10 mp/h), če bo vlada upoštevala najnovejša priporočila organizacije Road Safety Foundation (RSF). Cilj predlaganih ukrepov je preprečiti smrtne žrtve in zmanjšati število hujših poškodb v prometu.
Počasneje okoli šol, bolnišnic in množičnih prireditev
V središču priporočil RSF je predlog, da se hitrost na vseh cestah v okolici šol in bolnišnic, pa tudi v bližini večjih športnih, družabnih in kulturnih dogodkov, zniža na največ 16 km/h. Po mnenju avtorjev študije bi takšna omejitev bistveno prispevala k večji varnosti najranljivejših udeležencev v prometu – otrok, starejših in pešcev.
Poleg mestnih območij študija predlaga še znižanje hitrosti na enopasovnih podeželskih cestah na največ 32 km/h (20 mp/h). Trenutna nacionalna omejitev hitrosti na britanskih cestah vrste A in B znaša 96 km/h (60 mp/h), zato bi bil to eden največjih premikov v prometni politiki v zadnjih desetletjih.
Mnenja razdeljena: varnost ali pretiravanje?
Predlogi RSF so sprožili burno razpravo. Zagovorniki prometne varnosti podpirajo ukrepe, saj menijo, da bi lahko rešili številna življenja in preprečili hude telesne poškodbe. Na drugi strani pa avtomobilistična združenja opozarjajo na praktične težave, ki bi jih takšne omejitve povzročile v vsakdanjem prometu, predvsem v smislu uporabnosti cest in pretočnosti prometa.
Čeprav gre trenutno zgolj za priporočila, nekatere občine v Veliki Britaniji že preizkušajo omejitve hitrosti 32 km/h v stanovanjskih območjih – z mešanimi rezultati glede sprejetosti in učinkovitosti. Ali bo 16 km/h nova realnost mestnega prometa, bo pokazal čas, a jasno je, da je varnost ranljivih skupin vedno bolj v ospredju prometne politike.