17. februar - dan, ko je Volkswagen podrl absolutni rekord

17. 2. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Še bolj zanimivo pa je dejstvo, da je dosežek speljal znamki, s katero je sedaj v tesnem partnerstvu.

Volkswagnov Hrošč, eden najbolj prepoznavnih avtomobilov v zgodovini avtomobilizma, je 17. februarja 1972 dosegel mejnik, ki ga je zapisal v zgodovino. Na ta dan je iz Volkswagnove tovarne v nemškem Wolfsburgu zapeljal 15.007.034. primerek tega priljubljenega modela, kar je pomenilo, da je podrl dotedanji svetovnegi rekord v proizvodnji avtomobilov, ki ga je prej držal legendarni Ford Model T.

Od ideje do svetovne priljubljenosti

17. februar - dan, ko je Volkswagen podrl absolutni rekord
Volkswagen

Razvoj Hrošča sega v 30. leta prejšnjega stoletja, ko je nemška vlada želela ustvariti cenovno dostopen avtomobil za množice. Pobudo za »ljudski avto« (Volkswagen) je dal Adolf Hitler, oblikovanje pa je bilo zaupano znamenitemu inženirju Ferdinandu Porscheju. Čeprav se je proizvodnja uradno začela leta 1938, je izbruh druge svetovne vojne močno omejil širitev modela.

Po vojni se je proizvodnja ponovno zagnala in Hrošč je hitro postal svetovna uspešnica. Zaradi preprostega a učinkovitega dizajna, zanesljivosti in dostopne cene si je pridobil množico navdušenih voznikov po vsem svetu. Njegov značilen zaobljen videz in motor zadaj sta ga ločila od konkurence, hkrati pa sta omogočala preprosto vzdrževanje in nizke stroške.

Bo morala država razrešenemu nadzorniku SDH plačati odškodnino? Koliko zahteva

Hrošč postane najbolj priljubljen avto na svetu

17. februar - dan, ko je Volkswagen podrl absolutni rekord
Newspress

Rekordna proizvodna številka iz leta 1972 ni bila le simbol uspeha, temveč tudi dokaz, da je Hrošč dokončno osvojil globalni trg. Po tem mejnem dogodku je njegova priljubljenost še rasla in postal je eden najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov.

Kljub izjemni priljubljenosti se je proizvodnja v Nemčiji zaključila 19. januarja 1978, a je model ostal v proizvodnji v drugih delih sveta, predvsem v Braziliji in Mehiki. Prav Mehika je bila zadnja država, kjer je originalni Hrošč dočakal konec svoje dolge proizvodnje – 30. julija 2003 je s tekočega traku v tovarni Puebla zapeljal zadnji, 21.529.464. primerek, ki je zaznamoval konec ene največjih avtomobilskih zgodb v zgodovini.

Hrošč ni bil zgolj prevozno sredstvo, ampak prava ikona, ki je skozi desetletja zaznamovala generacije voznikov in pustila neizbrisen pečat v svetu avtomobilizma.

Kakšna kriza, v tej evropski državi je najbolje prodajan avtomobil kar Porsche 911?!