V katalogu rezervnih delov ima številko 199 398 500 A. Le kaj bi to lahko bilo?
Čeprav bi od proizvajalca avtomobilov pričakovali, da so glavni vir prihodkov vozila, pri Volkswagnu ni nujno tako. Njihova legendarna curry klobasa, ki jo izdelujejo v lastni mesariji v Wolfsburgu, je v letu 2024 presegla prodajne številke številnih vozil z značko VW.
Curry klobasa z lastno kataloško številko
Volkswagnova curry klobasa, ki jo je mogoče najti celo v uradnem internem katalogu rezervnih delov pod oznako 199 398 500 A, ima dolgo zgodovino – prvič so jo v tovarni pripravili že leta 1973. Sprva namenjena izključno zaposlenim v jedilnicah, se je njena prepoznavnost z leti razširila – danes jo ponujajo tudi na stadionu nogometnega kluba VfL Wolfsburg in izbranih trgovinah v Nemčiji.
Zdaj pa Volkswagen z novim korakom cilja še širšo publiko: predstavili so predpripravljeno različico, ki jo je mogoče zgolj pogreti v mikrovalovni pečici.
Več klobas kot avtomobilov
V letu 2024 je Volkswagen prodal kar 8,55 milijona curry klobas, kar je več od števila avtomobilov z VW-znakom, katerih prodaja je znašala približno 5,2 milijona vozil. Če upoštevamo še hčerinske znamke (Audi, Škoda, Seat), se številka povzpne na 9,03 milijona vozil, a curry klobasa ostaja v izjemno tesnem konkurenčnem razmerju.
Prodaja klobas torej ne stagnira, nasprotno – v času, ko avtomobilska industrija išče nove trge in poti do rasti, Volkswagnova mesarska tradicija še naprej navdušuje in raste.
Nova, še bolj praktična različica
Predpripravljena verzija curry klobase, ki jo je potrebno zgolj pogreti v mikrovalovni pečici, naj bi po napovedih Volkswagna pritegnila nove skupine kupcev. Za zdaj je na voljo v severni in vzhodni Nemčiji, v trgovinah Edeka in Netto, kasneje pa sledi širitev po vsej državi.
Zanimivost: v nasprotju z drugimi podobnimi izdelki VW-jev izdelek curry začimbo že vsebuje, in sicer tako v sami klobasi kot tudi v priloženem kečapu. »Ni potrebe po dodatnem prahu – curry je že notri,« je ob tem pojasnil vodja mesarije Dietmar Schulz.
Kultura in nostalgija, zavita v plastiko
Volkswagnova curry klobasa ni samo prehranski izdelek – je del identitete podjetja in simbol delavske tradicije. Leta 2021 je sprožila tudi politično razpravo, ko je vodstvo podjetja v eni od tovarniških menz želelo ponuditi zgolj brezmesne obroke. Med najbolj glasnimi nasprotniki je bil nekdanji nemški kancler Gerhard Schröder, ki jo je označil za »energijsko ploščico delavca in delavke«.
Od leta 2023 je klobasa znova stalnica v menzah, zdaj pa s predpripravljeno različico še dodatno utrjuje svoj status v nemški kulinarični in industrijski krajini.