Foto: Lamborghini obudil izvirni Countach

5. 10. 2021
Deli

Po 25.000 delovnih urah v oddelku Polo Storico so pri Lamborghiniju pokazali rekonstrukcijo izvirnega Countacha, ki je veljal za izgubljenega skoraj pol stoletja

V marcu, tistega avtomobilsko davnega leta 1971, je na avtomobilskem salonu v Ženevi Lamborghini na ogled postavil superšportni avtomobil prihodnosti - Countach LP 500. Na razstavnem prostoru je zasijal kot zvezda, ki je z Gandinijevo karoserijo v rumeni barvi 'Giallo Fly Speciale' tisto leto vzbujala daleč največ domišljije. Od tam se je potem za več desetletij izstrelil med strani medijev in na stene najstniških sob po vsem svetu, čez tri leta pa končno še na ceste.

Obliko so vse do leta 1990, ko ga je nadomestil Diablo, nadalje razvijali. Izvirnik pa velja za najbolj neokrnjeno interpretacijo Gandinijeve ideje. Countach je pravzaprav še danes močan sestavni del Lamborghinijevega genskega zapisa, navsezadnje je njegove poteze še vedno moč prepoznati tudi v novih avtomobilih s podivjanim bikom.


Izvirnik so leta 1974 uničili

Prav v vmesnem obdobju, natančneje marca 1974, so ta razstavni prototip žrtvovali za preizkusni trk. Ja, pri Lamborghiniju je bilo takrat vse drugače. Šele leta 2017 pa je nato ljubitelj klasičnih avtomobilov in pomembna stranka Lamborghinijevega oddelka Polo Storico, povprašal o možnosti rekonstrukcije legendarnega avtomobila, ki je pravzaprav obstajal le še na fotografijah in tako sprožil dolgotrajen ter zapleten proces.

Zbrali so ves obstoječ material - dokumentacijo tistega časa, fotografije, celo poročila sestankov, načrte in seveda pričevanja ključnih ljudi, ki so takrat sodelovali pri nastanku prototipa. Pri Fondazione Pirelli, ki se ukvarja z dediščino znanega gumarskega podjetja, so pomagali celo z rekonstrukcijo pnevmatik Cinturato CN12, ki so bile nameščene na 14-palčnih platiščih.

Zanimivo je, da razstavni prototip še ni imel za tisti čas napredne cevaste strukture, kakršno je imel serijski Countach, ampak precej bolj tradicionalno platformo. Slednjo so morali na novo oblikovati, izdelali pa so jo z uporabo tehnoloških procesov in orodja zgodnjih 70-ih. Podobno je bilo s karoserijo, kjer so obliko analizirali in določili s pomočjo sodobne tehnologije, a se je ta potem umaknila tradicionalnemu znanju, po katerem so znani Italijani.

Lamborghini

Kar 25.000 delovnih ur - svojih 2000 je pri rekonstrukciji karoserije prispeval Centro Stile

Pri tem je pomagal Lamborghinijev oblikovalski center (Centro Stile) z vodjo Mitjo Borkertom: »Z avtomobilom se je izgubil tudi model v razmerju 1:1, preživelo pa je ogromno slikovnih dokazov. S pomočjo vsega materiala, ki nam ga je pridobil Polo Storico, smo lahko ponovno oblikovali model v resnični velikosti. Največji izziv je bil izračunati natančno prostornino avtomobila, zato smo s pomočjo 3D tehnologije skenirali naš LP 400 (s številko 001), s čimer smo pridobili ogromno informacij. Na koncu smo za končni oblikovni model potrebovali 2000 ur. In vse nato še enkrat ponovili za rekonstrukcijo notranjosti.«

Za vse mehanske komponente so uporabili Lamborghinijeve originalne nadomestne ali obnovljene dele iz leta 1971. Nekaj malega pa je bilo vseeno potrebno ponovno izdelati po originalnih načrtih. Do končnega izdelka so tako potrebovali kar 25.000 delovnih ur.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj