Vse, kar morate vedeti, preden si omislite to avtomobilsko legendo

23. 6. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Porsche 911 je avtomobilska ikona, ki pa se ne skriva le v garažah najbogatejših, temveč si jo z nekaj iznajdljivosti lahko privoščijo tudi običajni smrtniki. Eden najbolj prepoznavnih avtomobilov vseh časov, ki že desetletja ohranja prepoznavne linije in formo, postaja vse bolj cenjena naložba, saj njegova cena vztrajno raste. Vas mika? Preverite, na kaj velja biti pozoren pri nakupu. 

V ta namen smo za rokav pocukali Janoša Pečnika, novinarja revije Avto Magazin in velikega avtomobilističnega entuziasta, ki je v svojo garažo pred meseci s ponosom zapeljal legendarnega Porscheja.

»Že vse od otroštva se navdušujem nad avtomobili, a so me dolgo precej bolj kot Porsche mikali italijanski avtomobili. Šele z leti sem postal pozoren na Porsche 911, saj sem se zavedel njegove zgodovinske vrednosti in patosa, ki ga nosi prav vsaka generacija in česar se je potem nemogoče otresti. Gre za avtomobil, ki ikonično obliko drži že praktično šest desetletij. Ko sem vendarle sprejel odločitev, da si omislim en tak uživaški avto iz devetdesetih ali zgodnjih dvatisočih, so se mi zdeli ti Porscheji nedosegljivi.

Kaj kmalu sem spoznal, da so cene ene ali pogojno dveh posameznih generacij precej zmerne in da si ga lahko – če izpraznem vse šparovčke in nogavice – morda le privoščim. Če me danes kdo vpraša, zakaj sem se odločil za tak avtomobil in koliko sem odštel zanj, le s težavo odgovorim. Iskreno se ne spomnim. Bil sem v takem zanosu, da niti ni bilo druge izbire,« pojasnjuje Janoš, ki je pred devetimi meseci postal ponosen lastnik Porscheja 911 996 z letnico 2003.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Janoš Pečnik (@janospecnik)

Generacija devetdesetih let ni med najbolj zaželenimi, saj vizualno deluje nekoliko drugače od prvotne podobe. Kljub temu je zanimanje tudi za Porscheje 911 s preloma v novo tisočletje vedno večje, cena je vozilom le v dveh ali treh letih poskočila kar za 20 odstotkov.

Tako kot velikemu deležu klasičnih avtomobilov, tudi Porschejem 911 cena pridno raste. Posamezni modeli so postali praktično nedosegljivi, za 911 GT2 boste tako odšteli krepko čez milijon. »Med dražjimi so Turbo različice generacij 964 in 993, pa potem RSR in RS različice izvirne 911-ice, te so lahko tudi čez milijon. Ampak to so res posebneži, 911 ima širok modelni razpon. Če se omejimo na Carrero, pride torej najbolj v poštev 996. Daleč ni niti njegov naslednik - 997, predhodni 993 pa je sedaj že občutno dražji.« pojasnjuje novinar revije Avto Magazin, katerega nedavni nakup se je izkazal za odlično naložbo. Ne le, da je ena avtomobila v vseh teh mesecih pridno zrasla, če pogledamo globalno, ni videti, da bi se cene kaj kmalu umirile:

»Deset let nazaj sem sanjal o kakšni 911 Targi iz 80' let. Njihova cena se je takrat gibala – če se ne motim - okrog 20 tisoč evrov, danes jih s težavo najdete pod 60 tisočakov.«

Ko je sprejel odločitev o nakupu legendarnega modela Porscheja, se je o ponudbi prepričal tudi v tujini. Številni se namreč po svojega odpravijo na nemški trg, nekateri celo čez lužo. V Ameriki se številni spogledujejo predvsem s starejšimi letniki vozil, saj so cenovno precej bolj dostopni, a se je potrebno pozanimati o dodatnih stroških z uvozom, homologacijo in carinjenjem.

Kljub temu Janoš ni zaznal velikih razlik med cenami, zato se je odločil, da najprej potipa sicer omejeno ponudbo v Sloveniji. Iskal je model Carrera 4S. Privlačila ga je širša karoserija s povezanimi lučmi zadaj in potem seveda podatek o podvozju modela Turbo. V poštev sta prišla na koncu le dva – prvi je ustrezal njegovim kriterijem, a se je zdel drugi bolje ohranjen.

»Vozilo sem dobil v dokaj solidnem stanju. A tudi če avtomobil izgleda ohranjen in je lastnik iskreno prepričan, da je tehnično brezhiben, svetujem, da ga pred nakupom odpeljete na servis. Pri meni se je izkazalo, da bo potrebno marsikaj urediti in zamenjati,« polaga na srce sogovornik. A tudi to je zanemarljivo, sploh napram občutkom, ki te prevzamejo vsakič, ko se znajdeš za volanom tega lepotca. In že sami ideji, da te čaka v garaži:

»Prvi dan po nakupu je bilo kot v filmu. Odložil sem prejšnjega lastnika v Ajdovščini in se prvič znašel sam v vozilu. Peljal sem se le kakih 100 metrov, potem pa sem se ustavil pred trgovino, stopil ven in pol ure negibno strmel v avtomobil. Ko sem prišel k sebi in sem le dojel, da je vse res, sem se odpeljal proti Pagu. Ko sem se zagledal v odsevu izložb, jaz in te legendarne linije, me je prevzel občutek neverjetnega navdušenja. V hipu so vsi stroški pozabljeni. Še danes se navajam na idejo, da je moj.«

Kljub prisotnemu navdušenju in veselemu pričakovanju, pa se velja v nakup podati trezno in premišljeno. Če torej razmišljate o tem, da bi si omislili svojega Porscheja 911, preverite še nekaj nasvetov:

Pred nakupom vozilo peljite na temeljit pregled, rezultati tega pa naj vas ne prestrašijo, ampak naj služijo kot dober argument za zniževanje cene. »Sam sem s tem kar nekaj prihranil, saj mi je poročilo mehanika pomagalo z barantanjem pri ceni. Lastnik v začetku cene ni bil pripravljen spustiti niti za 500 evrov, ko pa je izvedel, da avtomobil še zdaleč ni v brezhibnem stanju, se je vdal,« pojasnjuje Janoš. 

Ko se znajdete iz oči v luči z avtomobilom, si ga dobro oglejte. Veliko izda ohranjenost notranjosti. V kakšnem stanju je lak? Kako je s karoserijo? Blatniki so po mnenju sogovornikov vaš as v rokavu: »Z rjo pri tej generaciji ne bi smelo biti težav. Se pa splača odstraniti plastiko pod blatnikom in preveriti kakšno je stanje tam, kjer se rada nabira zemlja. Moj avto ima potem na primer na eni strani novejšo luč, ampak sledi popravil po morebitni večji nesreči ni bilo videti, zato si nisem belil glave s tem.« 

Znano je, da lahko pri generaciji 996 razpade ležaj vmesne gredi s katastrofalnimi posledicami za motor. Naš sogovornik ga je zamenjal takoj po nakupu, pogosto pa vam prodajalci že ob prodaji znajo povedati, če je bil ležaj zamenjan ali ne. 

»Ko sem avto prvič vozil, se mi ni zdelo, da bi bilo kaj narobe z njim. Le sklopka je bila proti koncu svojega življenja. Na servisu pa so ugotovili še številne dotrajanosti. Tako sem moral zamenjati tudi tesnilo na glavi motorja. Ker gre za motor z nasproti ležečimi valji, ga moraš za odstranitev glave motorja vzeti iz avtomobila, zato je cena servisa dražja kot pri običajnih avtomobilih, kjer to ni potrebno,« na stroške, ki se lahko pojavijo ob nakupu, opozarja novinar. 

Pri modelu 996, ki ni bil servisiran povsem dosledno, računajte na možnost, da boste za prvi servis odšteli 20 odstotkov vrednosti avtomobila. Pri 20 let starem 911 lahko temeljit obisk mehanika kaj hitro vzame pet tisočakov in več. 

Letni strošek vozila varira od moči in starosti vozila, pa vendar velja tudi ta znesek všteti v računico. V primeru Carrere 4S 996 je za polno kasko zavarovanje in cestnino potrebno odšteti slaba dva tisočaka: »Ko avto enkrat dopolni 30 let, so lahko ti stroški seveda precej nižji. Imamo pa sedaj tudi status mladodobnika, kamor sodijo zgodovinsko pomembna vozila, starejša od 20 let. Tudi tam vam nudijo posamezne popuste pri zavarovanju.« Poleg tega ne pozabite na redni letni servis, pri katerem se hitro nabere za kakšnega tisočaka stroškov.

Preberite si še: Ima garažo, ki mu jo v neki meri zavida celo Jay Leno (v njej najdete kar 7 tisoč avtomobilov!)

In komu zaupati servis Porscheja 911? V Sloveniji obstaja nekaj specializiranih serviserjev, če izberete bolj izkušene, je verjetnost, da se vam bodo le poredko oglasili na telefon, če izberete mlajše in manj izkušene, tvegate, da se bo kje kaj zataknilo. Za Porscheje 911 obstaja specializiran servis v okolici Smlednika, sicer pa ste vedno dobrodošli tudi v uradnem servisu Porsche Slovenija. 

 

Vas po vsem tem še mika nakup? Morda vas prepriča še zadnja Janoševa misel:

»Že od nekdaj se navdušujem nad avtomobili in kot vsakega ljubitelja avtomobilizma, je tudi mene ves čas »srbelo«, da bi nekaj kupil. Seveda sem pomislil, da me bo prvotno navdušenje, ki sem ga občutil ob nakupu Porscheja 911, kmalu minilo in bom začel sanjati o kakšni drugi klasiki, a temu le ni tako. V devetih mesecih, odkar ga imam, nisem niti enkrat pomislil na drug avto. Ne želim si ne močnejšega, ne novejšega. To je to. Po občutkih je pristen, mehanski – zvok motorja prihaja izza mojega hrbta in ne iz zvočnikov... hkrati pa dovolj sodoben, da se z njim brez težav odpravim na daljši izlet. Še oblika, ki se je včasih zdela preveč čudna, se mi zdi danes popolna.« 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol