Skupina Audi ne spada samo med najbolj inovativne proizvajalce avtomobilov (Audi, Lamborghini) in motociklov (Ducati) v premijskem segmentu, ampak tudi med tiste, ki z razvojem in uvajanjem novih proizvodnih tehnologij opravlja še ključno pionirsko delo na področju varovanja okolja. Za danes in jutri.
Kot eden od najuspešnejših premijskih avtomobilov skupina Audi letno svojim kupcem dobavi 1,8 milijona avtomobilov znamke Audi, 6000 superšportnih Lamborghinijev in več kot 50.000 motociklov znamke Ducati. Tudi zaradi teh izjemnih številk se pri Audiju zavedajo, da lahko že na prvi pogled majhna proizvodna inovacija dolgoročno močno pripomore tako pri varovanju okolja kot pri optimizaciji stroškov proizvodnje vozila. Glede na to, da je skupina Audi prisotna na več kot sto trgih, svoja vozila pa proizvaja na 18 lokacijah v 13 državah, je evidentno, da Audijev prispevek k čistejšemu okolju ni samo lokalen, ampak tudi globalen.
Z osvežitvijo modelov A4 in A5 Coupe pri Audiju kot prvem proizvajalcu na svetu uvajajo novo tehnologijo lakiranja karoserij. Ni naključje, da bo nova tehnologija premierno uvedena ravno pri omenjenih modelih, kajti oba predstavljata za tovarno pomembnega globalnega igralca v svetu premijskih avtomobilov. Oba si bodo kupci, kot pozdravno serijo Edition One, lahko izbrali tudi z briljantno črno lakirano streho.
Dvobarvno lakiranje, en proces
Z uvedbo nove metode v avtomobilskem svetu, ki je znana pod nazivom 'overspray-free painting', bo lahko Audi odslej v okviru enega samega lakirnega procesa hkrati nanašal dve različni barvi. Doslej so morali proizvajalci lakiranje dvobarvnih karoserij izvajati v dveh ločenih procesih, med katerima je bilo treba opraviti tudi vse potrebne postopke ščitenja in maskiranja že pobarvanih karoserijskih delov. Poleg časovno zamudne priprave karoserij na drugo fazo lakiranja je bilo po končanem lakiranju treba poskrbeti tudi za ustrezno uničenje in reciklažo maskirnega materiala, hkrati pa je bilo v primerjavi z novo, okolju prijazno tehnologijo lakiranja, porabljene tudi bistveno več energije.
Audi se je z razvojem in testiranjem novega lakirnega postopka ukvarjal od spomladi 2018, lansko jesen pa je bila tehnologija pripravljena za uporabo v serijski proizvodnji. Sistem dvojnega lakiranja deluje na principu meritev, ki jih opravi robotsko kontroliran merilni inštrument. Ta določi 'šiv' med streho in bokom vozila, nato pa posebej za to metodo lakiranja razviti aplikatorji nanesejo barvo na streho oziroma druge dele karoserije. Rezultat je brezhiben stik med dvema različnima barvama, poleg prej omenjenih prednosti pa je manjša tudi poraba barve.
Kot zapisano bo nova tehnologija premierno uporabljena na modelu A4 Sedan in A5 Coupe. Medtem ko bo imel prvi poleg črne strehe na voljo tri barve (siva Terra, biserno siva Daytona in kvantno siva) bo kupejevski A5 na voljo v dveh barvnih kombinacijah (biserno siva Daytona in kovinsko zelena).