Zavorne luči spadajo na zadnji del avtomobila. Toda ali res mora biti tako? Strokovnjaki ugotavljajo, da jih lahko uporabimo tudi drugače.
Znanstveniki Tehniške univerze v Gradcu so raziskovali, kako bi dodatne zavorne luči na sprednjem delu vozila vplivale na varnost v prometu. Po njihovih ugotovitvah bi lahko s tem preprečili do 17 odstotkov trkov na križiščih. Medtem ko klasične zavorne luči opozarjajo zgolj vozila za nami, bi sprednje zavorne luči signalizirale tudi nasproti vozečim vozilom in pešcem, da se vozilo ustavlja.
Znanstveniki zato predlagajo, da bi sprednje zavorne luči svetile zeleno namesto rdeče barve in bi jih bilo mogoče enostavno vključiti v oblikovanje novih vozil. Prav tako bi jih bilo mogoče razmeroma poceni naknadno vgraditi v obstoječa vozila.
Ekipa pod vodstvom Ernsta Tomascha z Inštituta za varnost vozil je rekonstruirala 200 dejanskih prometnih nesreč na avstrijskih križiščih ter jih nato s pomočjo simulacij analizirala v scenarijih, kjer bi bila udeležena vozila opremljena s sprednjimi zavorami lučmi. Glede na reakcijski čas udeležencev v prometu bi bilo mogoče preprečiti od 7,5 do 17 odstotkov trkov. V četrtini primerov bi dodatne luči vsaj zmanjšale hitrost trka in s tem ublažile poškodbe. Ključni dejavnik je skrajšanje reakcijskega časa, ki lahko pomeni razliko med trkom in pravočasnim zaviranjem.
Tehnologija pa ima tudi svoje omejitve. Po študiji, objavljeni v reviji Fahrzeugtechnik, v približno tretjini rekonstruiranih nesreč sprednje zavorne luči zaradi neugodnega kota niso bile vidne. Zato znanstveniki priporočajo, da bi zavorne luči namestili tudi na bočne dele vozila.