Vozniki te znamke bodo pri policistih največkrat iskali izgovore

15. 12. 2025 | Uredništvo
Vozniki te znamke bodo pri policistih največkrat iskali izgovore (foto: Profimedia)
Profimedia

Raziskava se sicer nanaša na ameriške voznike, a zagotovo so vzporednice tudi z Evropo.

Ameriška anketa, ki je preverjala, kako iskreni smo vozniki v različnih prometnih “skušnjavah”, je postregla z nekaj nepričakovanimi ugotovitvami. Največ izgovorov ob prekoračitvi hitrosti naj bi iskali vozniki Tesle, medtem ko so se lastniki Minija izkazali kot najslabši po skupni oceni poštenosti. Na drugi strani pa sta se kot najbolj “pridna” izpostavila Mitsubishi in Infiniti, ki sta v raziskavi dosegla najvišje ocene.

V raziskavi, ki jo povzema primerjalna platforma Wheels Away, je sodelovalo okoli 4.100 voznikov iz ZDA. Udeleženci so reševali psihološki test poštenosti, zasnovan na 16 realnih situacijah iz prometa in vsakdanjega življenja z avtomobilom. Scenariji niso merili le odnosa do hitrosti, temveč tudi, kako bi se posameznik odzval po manjšem trku na parkirišču, ali bi zamolčal detajle zavarovalnici, ali bi poskušal “zgladiti” zadevo v pogovoru s policistom in podobno.

Pri izgovorih za prehitro vožnjo se je Tesla odlepila od konkurence: okoli 52,9 odstotka lastnikov je priznalo, da bi ob kazni najprej poskusili z razlago oziroma opravičili. Za Teslo so se uvrstili Volvo, Mini, Acura in Audi, pri čemer se pri Miniju vzorec ujema tudi s skupno sliko. Ko so raziskovalci sešteli točke vseh odgovorov, je bil Mini zadnji s povprečjem 57,31 od 80, sledili so Acura, Volvo, nato pa še nekaj znamk iz “spodnjega” dela lestvice, kjer je (po skupni oceni) precej nizko tudi Tesla.

Kam bodo Slovenci letos potovali za novo leto?

Najbolj pozitivno sta izpadla Mitsubishi (64/80) in Infiniti, visoko pa so se po skupni poštenosti uvrstili še Lincoln, Mazda in Jeep. Avtorji raziskave to interpretirajo kot večjo verjetnost, da bodo takšni vozniki v praksi raje priznali napako – denimo pustili kontakt po parkirni praski – kot da bi skušali dogodek prikriti.

Zanimivo je, da kljub “znamkarskim” razlikam večina udeležencev vseeno poudarja, da jim je poštenost pomembna: približno dve tretjini jih ne podpira logike, da je kršenje pravil sprejemljivo, dokler nihče ni neposredno oškodovan. A rezultati hkrati kažejo, da se pri določenih temah – predvsem pri hitrosti – prag iskrenosti pri nekaterih skupinah voznikov očitno hitro zniža.

Bodo naftarji rešitelji največjega problema električnih avtomobilov?