Na dražbo gre zaradi okoli pol milijona dolga.
Na avtomobilskem trgu se Ferrari F40 redko pojavi v prodaji. Še redkeje pa se zgodi, da bi bil prodan na dražbi pod nadzorom ameriškega zveznega sodišča. A prav to se bo zgodilo avgusta letos v kalifornijski Santa Barbari, kjer bo eden izmed le 213 primerkov za ameriški trg z izjemno nizko kilometrino (11.955 kilometrov) zamenjal lastnika na neobičajen način.
Gre za rdečo ikono avtomobilistične zgodovine, natančneje za Ferrari F40 iz leta 1990, ki bo prodan kot del stečajnega postopka podjetja Santa Paula Hay & Grain and Ranches. Po podatkih sodišča naj bi podjetje Ferrarijevemu finančnemu oddelku dolgovalo nekaj več kot 548.000 evrov, ki jih bo pokril izkupiček dražbe.
Toda tu se zgodba šele zares zaplete – podjetje, ki se je ukvarjalo s prodajo krme za male živali, se je znašlo v stečaju, v njegovi lasti pa je eden najbolj ikoničnih superšportnikov vseh časov. Zakaj bi trgovina s hrano za zajčke imela F40?Nihče točno ne ve, a to zagotovo to doda pridih nenavadnosti že tako posebni prodaji.
Dražba brez provizij in brez glamurja
Za razliko od običajnih ekskluzivnih dražb bo tokratni postopek vodil sodišču dodeljen posrednik, kar pomeni nič provizij za kupce ali prodajalce. Kolikor bo kupec ponudil, toliko bo tudi plačal. Izklicna cena znaša 2.555.000 evrov, vnaprej pa je določena tudi možnost nakupa za 5 milijonov evrov, kar bi dražbo predčasno zaključilo.
V dražbi bo mogoče sodelovati osebno ali prek Zooma, a le pod pogojem, da se zainteresirani predhodno kvalificirajo pri sodišču. Zmagovalec bo moral v treh dneh plačati varščino v višini 500.000 evrov, draženje pa bo potekalo v korakih po 10.000 evrov. Pred tem bo organiziran tudi dan za ogled vozila.
Brezkompromisna ikona iz Maranella
Čeprav način prodaje vzbuja največ pozornosti, pa ne smemo spregledati samega avtomobila. Ferrari F40 je zadnji model, ki ga je osebno potrdil Enzo Ferrari. Nastal je kot poklon 40-letnici znamke in je s pomočjo 3,0-litrskega V8 motorja z dvema turbopolnilnikoma, ki razvije 352 kilovatov (478 KM), dosegal hitrosti prek 320 km/h – v času nastanka je bil najhitrejši serijski avtomobil na svetu.
F40 je bil zasnovan brez odvečnega luksuza, z uporabo karbonskih vlaken in kevlarja, da bi dosegel čim nižjo maso in čim bolj neposreden stik z voznikom. V dobi elektronsko podprtih hiperavtomobilov ostaja F40 surov in iskren, kar je tudi razlog, da si ga mnogi zbiratelji še danes želijo v svojih garažah.
Priložnost za zbiratelje brez običajnih stroškov
Na običajnih dražbah zbirateljskih vozil provizije pogosto presežejo 10 odstotkov končne cene, kar pomeni več sto tisoč evrov dodatnih stroškov. V tem primeru pa kupec dobi “sodno transparentnost” in ničelno provizijo, kar daje resnim kupcem občutek varnosti in priložnost za bolj konkurenčno ponudbo.
Ker gre za primerek z znano zgodovino in malo prevoženimi kilometri, narejen za ameriški trg, je zanimanje pričakovano veliko. Ne glede na to, ali bo F40 prodan za začetnih 2,6 milijona evrov ali dosegel predvideno vrednost 5 milijonov evrov, bo ta sodna dražba F40 nedvomno vpisana med najbolj nenavadne zgodbe v zgodovini avtomobilizma.