Doc. dr. Mitja Bračič svetujeŽivljenje nam preko zdravja in poškodb kaže ogledalo, kaj spremeniti

Najboljši način, da posrbimo za brezskrbno športno dejavnost in zdrav način življenja, je pravočasna skrb za telesno pripravljenost in izbira pravega zavarovanja.

Življenje nam preko zdravja in poškodb kaže ogledalo, kaj spremeniti (foto: Promocijsko gradivo) Promocijsko gradivo
27. 11. 2020 | Promocijsko sporočilo

Doc. dr. Mitja Bračič kot svetovalec za telesno pripravo sodeluje s športnimi zvezami in olimpijskimi komiteji doma in v tujini. Že sedem let pripravlja našega najboljšega smučarja Žana Kranjca.

Z njim smo se pogovarjali o pripravah rekreativnih športnikov na sezono smučanja. Morda se za smučanje zdi še daleč, a po besedah dr. Bračiča se je treba začeti telesno pripravljati že vsaj mesec in pol do dva pred odhodom na bele strmine.

Bliža se zimski čas in z njim sezona smučarskih poškodb. Kaj lahko sami naredimo že pred začetkom sezone, kako se lahko pripravimo?

Smučanje je med rekreativnimi športi izjemno intenzivno, sam bi ga uvrstil kar na vrh rekreativnih športov, poleg tenisa in igranja košarke. Predvsem trend razvoja smučarske opreme, smuči, gre v to smer, da so smuči vse bolj agresivne, hitrejše. Snežni tereni so vedno bolj agresivni, kar velja za umetni sneg, ki hitro zagrabi smuči, zato lahko hitro pride do poškodbe, naravnega snega pa je vse manj. Smučanje je zelo lep doživljajski šport, ki pa zahteva, da vložimo nekaj energije v pripravo pred sezono.

Koliko priprave pa je po vaših izkušnjah potrebne za ljubiteljske smučarje?

Priporočam vsaj šest do osem tednov priprave dvakrat do trikrat na teden. Izberimo vadbo za moč in vzdržljivostno vadbo, kot sta tek ali kolesarjenje, da pridobimo splošno vzdržljivost, ki jo zahteva spust po dolgem terenu. Pred smučanjem vedno ljudem priporočam vadbo za moč, prav tako pa vadbo priporočam tudi med samo sezono. Če smučajo od decembra do marca, je dobro, da tudi v tem času vsaj enkrat na teden ali dvakrat opravijo vadbo, če gredo smučat za vikend. Na ta način ostanemo vitalni tudi med smučarsko sezono.

Tudi alpski smučarji na primer včasih niso delali telesne priprave med sezono in je bilo dosti več poškodb, tudi forma jim je dosti bolj padala. V zadnjih letih pa je na primer predvsem Žan Kranjec bil tisti, s katerim smo začeli tudi med smučarsko sezono opravljati intenzivno vadbo in je tako ves čas pripravljen na tekmovalno smučanje.

Kaj nam sporočajo bolečine v križu, kako jih odpravimo?

Kaj pa je najpomembneje, če kljub predpripravam pride do poškodbe? Kaj naj rekreativci naredijo v takem primeru?

Glede na izkušnje poškodovancev, ki sem jih obravnaval in so bili k meni napoteni, lahko rečem, da če pride do poškodbe, je poleg kakovostnega zdravljenja pomembno imeti tudi dobro zavarovanje, ki bolniku omogoči hitrejšo obravnavo pri specialistu, s tem pa večje možnosti za hitrejše in bolj celovito okrevanje. Torej, poleg dobre telesne priprave pred športno aktivnostjo je pomemben tudi hiter odziv, če kljub pripravi pride do poškodbe.

Z Zdravstveno polico hitreje do specialista

Vzajemninim zavarovanjem Zdravstvena polica si lahko zagotovite dostop do zdravstvenih storitev v samo nekaj dneh in kritje stroškov samoplačniških zdravstvenih storitev. V primeru bolezni ali poškodbe bodo za vas dobro poskrbeli, saj sodelujejo z izbranimi zdravniki in ustanovami, ki dosledno zagotavljajo vrhunske storitve. V mrežo zanesljivih in strokovnih izvajalcev zdravstvenih storitev je trenutno vključenih več kot 50 domačih in okoli 30 tujih partnerjev.

V asistenčnem centru Varuha zdravja za zavarovance v celoti pripravijo načrt zdravljenja in vas vodijo skozi specialistično zdravljenje od začetka do konca. Brez čakanja, s popolno organizacijsko podporo. Poskrbijo tudi za morebitno organizacijo operativnega posega – doma ali v tujini. S storitvijo Dr. Posvet, ki je vključena v zavarovanje, pa lahko zdravniku prek izbrane aplikacije za klepet kadarkoli zastavite vprašanje, če ste v skrbeh.

Več o Zdravstveni polici preberite TUKAJ.

Foto: promocijsko gradivo Vzajemna