Ko je meja le nebo!
RestoMod je v slovenskem prevodu nadgradnja starodobnikov s sodobnimi tehnologijami in komponentami.
Ta oblika predelave vozil je dandanes vse bolj priljubljena, z dobrim razlogom, saj uporabniku zagotavlja kar največje udobje med vožnjo starodobnika, obenem pa lahko pošteno dvigne tudi njegovo vrednost na trgu.
Z modifikacijami starodobnikov imajo nemalo dela tudi v Mad Boys Garage, saj je njihova delavnica prava zakladnica starodobnikov, ki čakajo na posodobljen »videz«. Po besedah Alekseja Kulhavyja je RestModov tudi v slovenskem prostoru vse več.
Za lastnike starodobnikov predstavlja novo stopničko v konzumiranju klasičnih restavracij. Običajno gre za že obstoječe in lepo obnovljeno starodobno vozilo, za katero si stranka želi, da bi uporabniku zagotavljal določeno udobje in tehnološki napredek, kakršnega nudijo sodobna vozila.
View this post on Instagram
»Ne gre le za servovolan, temveč tudi osvetlitev in vrsto drugih komponent. LED osvetlitev recimo tem vozilom ne izboljša le videza, temveč poskrbi tudi za večjo varnost na cesti. Pomembni komponenti pri teh predelavah sta tako videz in boljša sposobnost vozila, rezultat pa so unikatna vozila, brez primerjave. Lastnikom je to pomemben faktor. Dejstvo, da avtomobil s predelavo postane unikat. Ne želijo si le še enega starodobnika, četudi jih je na svetu le še 300. Želijo enega samega, edinstvenega, narejenega točno po njihovih željah,« pojasni vodja delavnice Mad Boys Garage.
Meja je le nebo
Ob tem poudari, da je treba že na začetku določiti, kako daljnosežna bo predelava. Številni namreč zamenjajo le analogne instrumente v vozilu, saj so težje odčitljivi kot sodobni. Spet drugim so prav ti tisti, ki dajejo starodobniku čar.
Pri predelavi so osrednje vodilo želje in potrebe uporabnika.
Lahko gre le za ambientalno osvetlitev v vozilu pa vse tja do predelave motorja. Možnosti je nešteto.
»Strankam rad rečem, da se ob tako širokem razponu možnosti hitro lahko izgubiš in naša naloga je, da poskrbimo, da do tega ne pride. V začetku določimo, kaj je smiselno in kaj pritiče avtentičnosti vozila. Recimo v primeru modela Rolls-Royce Silver Shadow, ki je v naši garaži, si je lastnik zaželel zvezdnato nebo, kakršnega je mogoče dobiti v sodobnih različicah te prestižne britanske znamke. V ta namen smo sodobno tehnologijo skrili pod staro ohišje avtomobila in s tem ohranili avtentičnost. Še pred leti sem bil udeležen pri projektu, ko smo podobno predelavo zagotovili savdski kraljevi družini. Takrat si je naročnik zaželel, da bi bilo 'nebo' v interjerju takšno, kot je bilo v noči, ko se je rodil njegov sin,« se spominja velik poznavalec avtomobilistične scene, ki v teh vodah uspešno pluje že desetletja.
View this post on Instagram
Pomemben dejavnik, zaradi katerega se posamezniki za predelavo odločijo, je tudi cena. Posamezne modifikacije lahko vrednost avtomobila v primerjavi z izvirnikom po besedah sogovornika kar podvojijo.
Redkost je namreč pomemben faktor pri oceni vrednosti. In redkost je s predelavo zagotovljena.
»Seveda v oziru na profesionalen pristop do predelave. Če si recimo omislite plišaste armature v milijon evrov vrednem avtomobilu, ne pričakujte, da ga boste z lahkoto prodali. Na našo srečo imajo naše stranke harmoničen občutek za oblikovanje in linije ter se zavedajo pomena izvirnosti avtomobila. S svojimi idejami tako vrednost projekta le dodatno dvignejo,« pove s ponosom.
Zaradi sodobne tehnologije namreč ne gre zanemariti pristnosti starodobnika. Bistveno je, da ne spreminjajo potez karoserije.
De Tomasso Pantera
Tudi v tem trenutku delavnica v pomurskih ravnicah poka po šivih. Eden izmed najbolj zvenečih projektov je predelava De Tomasso Pantere z letnico 1972.
»Pri tem ne gre le za vkomponiranje sodobne tehnologije, temveč smo iz kupeja naredili nadvse redek model targa. Na svetu je le 12 primerkov. Avtomobil smo med drugim lakirali s Ferrarijevo barvo iz modela 812, ki je v 70. letih, ko je Pantera ugledala luč sveta, še ni bilo. Prav tako smo dodali ambientalno in LED osvetlitev. V originalu bi bila vrednost tega avtomobila ocenjena na kakih 120-150 tisočakov, v predelani različici pa se bo njegova vrednost dvignila do pol milijona. Gre namreč za hud unikat,« poudari sogovornik in ob tem doda, da pri vsakem projektu zaščitijo pravice stranke ter tako omogočijo, da avtomobil ostane unikat.
Rolls-Royce Silver Shadow
Ni pa nujno, da je v predelavi nekaj tisočakov vredno vozilo. Tudi bolj privoščljivim avtomobilskim lepotcem lahko modifikacija pošteno dvigne vrednost. Tak primer je Rolls-Royce Silver Shadow. Pogosto se namreč lastniki odločijo za vozilo, ki ima zanje neko nostalgično vrednost, ne glede na osnovno ceno.
»Pri tem Rolls-Royceu je treba vedeti, da je osnovna cena že morda privoščljiva, obnova žal ne, prav tako velik strošek predstavlja tudi vzdrževanje. Če boste za tesnilo klasičnega avtomobila odšteli dobrih 100 evrov, bo tu cena petkrat višja. Obnova takšnega vozila tako hitro preseže sto tisočakov, čeprav se v končni vrednosti to morda ne bo poznalo. Z izjemo, če gre za predelavo. Za unikat. Modificiranih Rolls-Royce Shadowov je na trgu le malo, zato je pričakovati, da bo predelava dvignila tudi njegovo vrednost,« zaključi Aleksej.