Promet je eden glavnih zvočnih onesnaževalcev, pretiran hrup pa škoduje tudi našemu zdravju.
Gradbišča, vrvež, avtomobili, tovornjaki, vlaki in letala - viri hrupa, ki škoduje našemu zdravju in naravi, ki nas obdaja. Na ljudeh pusti tako zdravstvene kot tudi vedenjske posledice. Kako pa je pri nas s hrupom, ki ga povzroča promet?
Malo tišje, prosim!
Pobrskali smo, kako glasne so določene situacije. Glede na to, da je dolgotrajnejša izpostavljenost hrupu, ki presega mejo 70 decibelov, človeku škodljiva, so podatki mogoče celo malce skrb vzbujajoči.
Glasnost (dB) |
|
pogovor |
60 |
živahna ulica |
80 |
vrtna kosilnica |
94 |
avtomobilska hupa |
110 |
tovornjak, ki pospešuje |
115 |
motorna žaga |
120 |
strel pištole |
165 |
Vpliv na zdravje
Pretirana izpostavljenost hrupu lahko seveda vpliva tudi na naše zdravje. Najpogosteje se to odraža v težavah z zbranostjo in pomnjenjem, duševnih težavah ter stresom, glavobolih, visokem krvnem tlaku ter težavah s spanjem. Zdravniki in strokovnjaki poudarjajo, da je nočno onesnaženje s hrupom nevarnejše od dnevnega, saj je noč čas počitka za ljudi in tudi za naravo.
Kako je pri nas?
V študiji, ki jo je izvedlo podjetje Leasing Options, so ugotovili, da je v Sloveniji pretiranemu hrupu izpostavljen približno vsak enaindvajsettisoči prebivalec, kar nas uvršča na sam rep lestvice evropskih držav. Tišje kot pri nas je le še na Finskem in na Nizozemskem. To je spodbuden podatek, novice pa so slabše za naše sosede, še posebej severne.
Avstrijci na vrhu
Najhuje v Evropski uniji je v Avstriji, še posebej na Dunaju. Tam je pretiranemu hrupu izpostavljen vsak vsaj 67. državljan, takoj za njimi pa je Madžarska - tam vsak 168. Tudi v Italiji hrup predstavlja veliko težavo, Hrvaška pa je le 4 mesta pred nami.
Lahko še tišje
Seveda bi lahko bili rezultati še boljši, ne le pri nas, ampak povsod. K temu bi lahko pripomogla tudi električna vozila, ki so tišja. Tako glavni zvočni onesnaževalec pri večini vozil ne bi bil več motor, ampak pnevmatike.
Vozili smo "električarja" s Kitajske. Poglejte video!
Fotografije: profimedia
Preberite še: Pogačar, Dončić in Oblak: vsi trije imajo izbran okus za avtomobile, v njihovih garažah pa kraljuje ta avtomobilski dragulj
Priporočamo tudi: 5 evropskih klasikov, ki niso vredni nostalgije