Se vam zdijo naše ceste hrupne? Pri sosedih je veliko huje!

23. 6. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Promet je eden glavnih zvočnih onesnaževalcev, pretiran hrup pa škoduje tudi našemu zdravju.

Gradbišča, vrvež, avtomobili, tovornjaki, vlaki in letala - viri hrupa, ki škoduje našemu zdravju in naravi, ki nas obdaja. Na ljudeh pusti tako zdravstvene kot tudi vedenjske posledice. Kako pa je pri nas s hrupom, ki ga povzroča promet?

Profimedia

Malo tišje, prosim!

Pobrskali smo, kako glasne so določene situacije. Glede na to, da je dolgotrajnejša izpostavljenost hrupu, ki presega mejo 70 decibelov, človeku škodljiva, so podatki mogoče celo malce skrb vzbujajoči.

 
Glasnost (dB)
pogovor
60
živahna ulica
80
vrtna kosilnica
94
avtomobilska hupa
110
tovornjak, ki pospešuje
115
motorna žaga
120
strel pištole
165

Vpliv na zdravje

Pretirana izpostavljenost hrupu lahko seveda vpliva tudi na naše zdravje. Najpogosteje se to odraža v težavah z zbranostjo in pomnjenjem, duševnih težavah ter stresom, glavobolih, visokem krvnem tlaku ter težavah s spanjem. Zdravniki in strokovnjaki poudarjajo, da je nočno onesnaženje s hrupom nevarnejše od dnevnega, saj je noč čas počitka za ljudi in tudi za naravo.

Ne le svetlobni šov: ali padajoči sateliti postajajo nevarnost za naš planet?
Profimedia

Kako je pri nas?

V študiji, ki jo je izvedlo podjetje Leasing Options, so ugotovili, da je v Sloveniji pretiranemu hrupu izpostavljen približno vsak enaindvajsettisoči prebivalec, kar nas uvršča na sam rep lestvice evropskih držav. Tišje kot pri nas je le še na Finskem in na Nizozemskem. To je spodbuden podatek, novice pa so slabše za naše sosede, še posebej severne.

Profimedia

Avstrijci na vrhu 

Najhuje v Evropski uniji je v Avstriji, še posebej na Dunaju. Tam je pretiranemu hrupu izpostavljen vsak vsaj 67. državljan, takoj za njimi pa je Madžarska - tam vsak 168. Tudi v Italiji hrup predstavlja veliko težavo, Hrvaška pa je le 4 mesta pred nami.

Profimedia

Lahko še tišje

Seveda bi lahko bili rezultati še boljši, ne le pri nas, ampak povsod. K temu bi lahko pripomogla tudi električna vozila, ki so tišja. Tako glavni zvočni onesnaževalec pri večini vozil ne bi bil več motor, ampak pnevmatike.

Vozili smo "električarja" s Kitajske. Poglejte video!

Fotografije: profimedia

Preberite še: Pogačar, Dončić in Oblak: vsi trije imajo izbran okus za avtomobile, v njihovih garažah pa kraljuje ta avtomobilski dragulj

Priporočamo tudi: 5 evropskih klasikov, ki niso vredni nostalgije

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec