Bi sedli za volan - Sonyja?

Japonski video in igričarski velikan je dokončno potrdil, da bo izdeloval tudi - avtomobile. In to v sodelovanju s Hondo.

Z elektrifikacijo ostaja avtomobilski posel očitno vse bolj enostaven in potencialno tudi donosen, predvsem pa z intenzivnostjo digitalizacije na široko odpira vrata tehnološkim podjetjem, ki v avtomobilu vidijo predvsem možnost elegantne integracije svojih programskih ali računalniških izdelkov v širšo sliko nekega povsem povezanega, digitaliziranega mobilnega zapredka na kolesih.

Nekako v tej smeri gre gledati in razumeti tudi uraden vstop v svet osebnostne mobilnosti digitalnega velikana, podjetja Sony. Že pred tremi leti so na salonu CES objavili novico, da si želijo odrezati svoj kos pogače v segmentu. Da bi delovali bolj resno, so takrat tudi že pokazali študijo novega modela.

Potem je ideja o vstopu v svet avtomobilizma nekoliko zamrla. In ko se je že zdelo, da bo ideja poniknila kot mnoge podobne, so na letošnjem salonu CES pri Sonyju vendarle pokazali, da mislijo resno. In predstavili novo podznamko Sonyja Afeela, kjer so združili moči s tehnološkim gigantom Hondo in tako preskočili razvoj nujne mehanske osnove.

Sony in Honda - zanimiv dvojec

Sony in Honda torej nastopata skupaj v novem projektu. V Los Angelesu so že pokazali tudi prototip modela, ki bo seveda električno gnan. In bo na trgu v ZDA predvidoma leta 2025, prve dobave (iz Hondinih tovarn) pa sledijo v začetku leta 2026. Nekaj podrobnosti o prototipu avtomobila kot takega pa so vendarle razkrili - gre za baterijsko električni pogon z dvema motorjema (4WD), dolg je resnih 4,9 metra z darežljivo medosno razdaljo natanko treh metrov. O udobju in vodljivosti govori tudi posamično vpetje vseh koles (zahtevno dvojno trikotno vpetje spredaj in večvodilna prema zadaj). V notranjosti prevladuje digitalni zaslon na armaturni plošči prek celotne širine avtomobila, z dvema dodatnima  zaslonoma za zunanje kamere namesto ogledal.

Sicer pa bo v avtomobilu vse osredotočeno na Sonyjevo znanje s področja zabavne elektronike, igričarstva in seveda kvalitetnega zvoka. Povezali so se seveda s Qualcommom za njihov najhitrejši procesor Snapdragon, ki bo predstavljal digitalno platformo vozila. Govorijo tudi o skrbi za dobro počutje potnikov, za katere bo skrbelo kar 45 različnih tipal in kamer – zunaj in znotraj avtomobila. Seveda bodo tipala zunaj avtomobila skrbela za 3. stopnjo avtomatizacije vožnje (kjer je to dovoljeno), sicer pa bo avtomobil dosegal tako imenovano stopnjo 2+. 

Za Sony so avtomobili le sredstvo promocije

Pri Sonyju torej vidijo avtomobile – in še posebej električna vozila – kot ključno platformo za prihodnost svojih tehnoloških izdelkov in izdelkov za zabavo. Toda ubrali so drugo pot kot Apple ali Google. Ne bodo se torej zadovoljili z licenciranjem svoje strojne in programske opreme proizvajalcem avtomobilov ali oblikovanjem svojega operacijskega sistema. Sony namreč želi sodelovati tudi pri oblikovanju in razvoju avtomobila in si tako dokončno in dolgoročno utreti pot v avtomobilsko industrijo. Izdelava avtomobilov je izjemno tvegana in draga, zlasti za podjetje, ki tega še nikoli ni delalo. Ne glede na odličnost njihovih izdelkov to še ni poroštvo, da bodo uspešni tudi v tej branži.

Honda pri elektrifikaciji sicer sodeluje - z GM

Zanimivo pri vsem je dejstvo, da bo tudi Honda pri razvoju sovjega prvega večjega električnega vozila z resnejšim dosegom (trenutno je na voljo le mestni malček Honda e:), ki bo debitiral kot Prologue na trgu v ZDA drugo leto, sodelovala z - GM! Honda naj bi tako uporabila General Motorsovo novo platformo Ultium za dva modela, SUV Prologue naj bi bil prvi, sledila pa naj bi še neimenovana limuzina. Če bo tudi prvi model Afeele del sodelovanja treh znamk, pa še ni znano.   

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del