Bodo ti najbolj vsakdanji elementi poskrbeli za konec avtomobilov, kakršne večinoma uporbaljamo danes?

1. 6. 2022 | Jure Šujica
Deli

Situacija je v bistvu precej paradoksalna, sj gre za elemente, ki prenašajo tudi električno energijo.

Aktualna situacija v svetu, ki se vse od začetka leta 2020 še ni pomirila, je doslej terjala številne žrtve in prinesla milijardne izgube različnim vejam gospodarstva ter industrije. Velik udarec je utrpela tudi avtomobilska industrija, pri čemer pa je kriza – in to zelo nepričakovano – precej močneje zajela proizvodnjo bencinsko- in dizelsko gnanih vozil, manj pa električnih.

Preberite še: Je voda v gorivu rešitev za dizelske motorje? V Ameriki razkrivajo zanimivo rešitev za dizle

Ta trend pa bi se lahko po mnenju številnih analitikov in po poročanju tiskovne agencije Reuters lahko še poslabšal ter tako prinesel še hitrejši upad prodaje novih avtomobilov s termičnimi motorji, kot pa smo ga pričakovali. Razlog za to pa je precej ironičen.

Ko govorimo o zahtevni situaciji namreč ne moremo mimo aktualnega dogajanja v Ukrajini, kjer je pred izbruhom vojne nastajal precejšen del električnih napeljav za vozila s termičnimi motorji. Gre za relativno poceni komponente, izdelane iz bakrenih žic, gume in plastike, ki pa jih morajo običajno izdelovati ljudje.

Še prej selitev

Takšne napeljave pa je na drugi strani precej manj v električnih avtomobilih, ki so običajno 'opremljeni' s precej cenejšo, strojno proizvedeno napeljavo. To pa posledično pomeni cenejšo proizvodnjo in manjše težave, ko pride do zapletov. Hkrati lahko tudi sami skrbijo na njihovo proizvodnjo.

No, preskok pa vseeno ne bo prehiter. Številni proizvajalci namreč že selijo proizvodnjo avtomobilskih električnih napeljav v druge dežele. Mercedes-Benz se tako iz Ukrajine seli v Mehiko, japonske znamke odhajajo v Maroko, Škoda je proizvodnjo vrnila nazaj na Češko, med drugimi državami, kamor se je selila proizvodnja pa so tudi Srbija, Poljska, Tunizija in Romunija.