Na nedavnem avtomobilskem salonu v Münchnu smo obiskovalci pobližje spoznali novega Megana, Avtomagazinovci pa tudi skozi oči njegovih snovalcev.
Renaultov Megane velja za enega najbolj prelomnih in najpomembnejših modelov znamke vse od prihoda na trg, skupaj z že upokojeno Laguno pa je pomagal uvajati številne novosti in inovacije.
No, zadnjih nekaj let po upokojitvi 'sestre' to počne sam, prihodnja generacija pa bo, kot je sedaj že znano, prinesla veliko spremembo. Megane bo namreč v peti generaciji postal povsem električno gnan avtomobil. A to še zdaleč ni vse.
Megane, zaenkrat predstavljen zgolj v petvratni izvedbi (in glede na razkrit model avtomobilskem salonu IAA v Münchnu, bi le stežka govoril o križancu) bo namreč povsem nov, tudi ko je govora o pogonskem sklopu. To je povsem razumljivo, ob upoštevanju dejstva, da je edini Renaultov izključno električni avtomobil, model ZOE v osnovi star že 10 let in da je bil posledično razvoj na tem področju v zadnjih letih izredno velik.
Kot je za Avto magazin dejal Jean Paul Drai, vodja razvoja električnih vozil segmenta C pri Renaultu, je tehnologija, skrita pod imeno E-tech, povsem nova.
»Imamo nov elektromotor, ki je za 60 odstotkov močnejši od tistega, ki ga ima ZOE – njegova moč znaša 160 kilovatov – hkrati pa tudi veliko bolj kompakten; manjši in lažji.« Ob tem Drai dodaja, da »je novi motor zračno hlajen, kar še povečuje njegovo moč.«
Omejitve postajajo vse manjše
»Hkrati imamo tudi povsem nov baterijski sklop, ki je vodno hlajen in vsebuje novo celično tehnologijo, zaradi katere je sklop veliko tanjši in tako edinstven na tržišču, po vrhu vsega pa omogoča nove možnosti oblikovanja,« pojasnjuje Drai. Sicer pa bo takšen baterijski sklop omogočal tudi hrambo večje količine električne energije. »Na voljo bosta dva sklopa, manjši s zmogljivostjo 40 kilovatnih ur ter večji s kapaciteto 60 kilovatnih ur in z dosegom do 470 kilometrov.«
Čeprav bo novi Megane nosil ime E-Tech Electric, pa se tehnologija baterijskih celic, ki so jo pri Renaultu razvili za potrebe novega električnega Megana sicer povsem razlikuje od tehnologije, ki jo uporabljajo pri hibridnih vozilih družine E-Tech: Megane, Clio in Captur.
Kot pojasnjuje Olivier Brosse, vodja razvoja novih produktov gre torej za dve povsem različni zgodbi, skupnemu imenu navkljub.
Da je bil celoten električni sklop izdelan na novo dokazuje tudi prenovljen polnilnik. Ta bo omogočal polnjenje z močjo 7 (doma) oziroma 22 kilovatov (na javnih polnilnicah) pri izmeničnem toku, pri čemer naj bi bil slednji edinstven na tržišču, a se pri Renaultu v podrobnosti še ne spuščajo. Polnjenje na hitrih polnilnicah bo tako mogoče močjo 130 kilovatov.
Nov še zdaleč ni le pogon
Kot mi je zaupal Rok Istenič, predstavnik Renaulta za Slovenijo bo sicer nova platforma CMF-EV omogočala ne le veliko prilagajanje dolžine, širine in medosne razdalje – v prihodnje bodo imeli pri Renaultu v uporabi največ dve platformi – pač pa v primeru Megane-a tudi vključitev dveh elektromotorjev ter posledično štirikolesnega pogona. Ideja, da naj bi elektrika pomenila konec športnih različic vozila, je tako povsem nesmiselna.
Sicer pa bo novi Megane prinesel tudi velik preskok na področju audio in navigacijskih komponent.
Renault je namreč nedavno podpisal začetek sodelovanja s podjetjem Harman&Kardon, ki bo tako zagotavljalo ozvočenje za dražje različice nekaterih vozil iz modelne palete, to pa velja tudi za Megana. Pri cenejših izvedbah bo medtem še vedno ostalo prisotno ozvočenje proizvajalca Bose.
Na drugi strani ima aktualna generacija Renaultovih vozil vgrajene navigacijske rešitve proizvajalca TomTom, ki pa se počasi poslavljalo.
Ravno Megane bo namreč tako postal prvi njihov model z integrirano navigacijsko napravo in zemljevidi Google Maps, kar pomeni, da bo prikazana slika bolj ali manj enaka kot pri uporabi zemljevidov pri platformi Android Auto. Vmesnik informacijskega sistema bo medtem obdržal prepoznavno grafiko, ki so jo pri Renaultu vpeljali z uvedbo pokončnih zaslonov, a razumljivo v nekoliko posodobljeni podobi.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del