Mednarodno priznan projekt, ki ga je že nagradila tudi Evropska komisija, v leto 2021 vstopa z novimi prijemi in predlogi
Akcija Heroji furajo v Pižamah je vstopila v četrto leto in to z vzpodbudno novico, ki dokazuje, da njeni organizatorji, zavod Vozim, očitno nekaj delajo prav. Statistika namreč kaže na to, da se delež mladih, starih med 18 in 24 let, ki so umrli v prometnih nesrečah, v katerih je bil prisoten alkoholiziran voznik hitro zmanjšuje. V primerjavi z letom 2015 je bila številka smrtnih žrtev lansko leto že kar 60 odstotkov nižja.
Akcija Heroji vozimo v pižamah se je sicer pričela leta 2017, gre pa za eno izmed najbolj aktivnih akcij na področju ozaveščanja mladih o nevarnostih vožnje pod vplivom alkohola. Prav mladi so namreč tisti, ki se pogosto – čeprav kot kaže statistika, vse manj – odločajo, da se bodo iz zabav kljub alkoholiziranosti, odpeljali z lastnim prevozom, namesto, da bi uporabili taksi, ali pa recimo poklicali starše, ki bi jih prišli iskat.
Prav zato pa so se organizatorji akcije letos odločili za nov pristop, s katerim se želijo še nekoliko bolj približati mladim. K sodelovanju so tako povabili mlade slovenske športnike in glasbenike, med katerimi so Tim Gajser, Janja Garnbret, Blaž Janc, Štefan Hadalin in pa pevka Gaja Prestor.
»Moj odnos do alkohola je takšen, da ga tudi sam ne uživam in ne podpiram za volanom. Če bi vinjen kolega skušal sesti za volan, mu tega sigurno ne bi dovolil, vendar bi ga poskušal sam peljati domov, bi mu poklical taksi ali pa nekoga, da bi ga peljal do doma,« poudarja aktualni svetovni prvak v motokrosu, Tim Gajser, ki tako kot preostali ambasadorji poudarja, da so mladi dosegli velik napredek na tem področju, a da naj tudi v prihodnje vozijo varno in odgovorno.
»Napredek mladih na področju vožnje pod vplivom alkohola dokazuje njihovo vse večjo odgovornost zase in za njihove najbližje. Bravo mladi, samo tako naprej. Kar pa ne moremo govoriti za vse ostale, zato je stanje zaradi alkohola na cestah še vedno zaskrbljujoče in bo za pomemben večji premik naprej nujno potreben celostni pristop vseh odgovornih,« pravi David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM.
Vsi udeleženi v projektu, pa tudi mladi, s katerimi se srečujejo – na aktivnih posvetih jih je bilo do sedaj prisotnih že preko 14.500 – so zato enotnega mnenja, da je potrebno sprejeti naslednje ukrepe:
- spremembo zakonodaje na področju vožnje pod vplivom alkohola z strožjimi in doslednimi kazni za voznike z višjimi stopnjami alkohola,
- več nadzora nad prometom in nad vožnjo pod vplivom alkohola, predvsem ob vikendih in ob večjih dogodkih,
- poostritev zakonodaje in nadzora na področju prodaje in dostopnosti alkohola mladoletnim osebam,
- možnost organizacije javnih prevozov predvsem iz večjih dogodkov in tudi v podeželskih občinah,
- več ozaveščanja o alkoholu ter vožnjah pod vplivom alkohola v šolskem okolju,
- naj bodo tudi starši vzor, predvsem pa pripravljeni na pogovor z mladimi o problematiki, za katere predlagajo tudi delavnice za starše, da se s problematiko spoznajo.
Pred akcijo Heroji furajo v pižamah je tako, kot vse kaže še eno delovno, a uspešno leto, pri projektu pa bodo tako kot doslej, poleg medijske hiše Adria media sodelovali še Zavarovalnica Generali, oglaševalska agencija Luna \TBWA in pa Toyota Slovenija.