Kako daleč so cenejši električni modeli?

Pri Stellantisu napovedujejo, da bodo v tekmi za dosegljiv električni avto prehiteli marsikoga, jeseni bodo namreč predstavili električno verzijo novega C3, drugo leto je očitno na vrsti Fiatova Panda. Volkswagen je še kakšno leto zadaj, toda ...

Po besedah najbolj vplivnih šefov velikih avtomobilskih znamk se je počasi le izoblikovala neka magična cenovna meja, ki velja za dostopen električni avtomobil. In vsi omenjajo mejo pri 25 tisočakih. Kot kaže, je čas, ko so se znamke osredotočale le na višje razrede, visoke cene in seveda ustrezno mastne marže, počasi mimo.

Drugačno razmišljanje vodilnih v velikih koncernih so pomagale spremeniti tudi nove kitajske znamke, ki že pritiskajo na Evropo s cenovno ugodnimi modeli (Leapomotor T03, DR Automobiles, Ora Funky cat ...).

Iz e-C3 bo nastala tudi nova Panda

e-C3

e-C3

Citroen

Pri Stellantisu so že ukrepali - jeseni bo tudi v Evropi stekla prodaja novega C3, ki so ga v Indiji že predstavili. Na platformi Smart Car zasnovan e-C3 je dolg skoraj štiri metre, poganja pa ga skromen e-motor z 42 kW (57 KM) in baterijo, ki zmore nekaj manj kot 30 kWh energije. Pri Citroënu trdijo, da je kombinacija dovolj za do 320 km dosega in za največjo hitrost skromnih 107 km/h. Za evropski trg bo C3 verjetno nekaj spremenjen, sestavljali pa ga bodo v tovarni na Slovaškem.

Fiat Centoventi, koncept vstopnega modela

Fiat Centoventi, koncept vstopnega modela

Fiat

Naslednji model na tej platformi bo Fiatova Panda (koncept Centoventi je verjetno nastal z mislijo na Pando), kot je potrdil tudi šef znamke Olivier Francois in dejal, da bo razkrita julija 2024. Panda se sicer kaže kot idealen mestni in primestni električni avtomobilček, prav mogoče pa je, da bo nekaj manjši od C3 (kot tudi v tej generaciji), s tem lažji in morda bo zraven tudi več dosega.

Ne bodo vsi povsem nizkocenovni

Malce drugačno strategijo, ki ni tako usmerjena v nizkocenovnost, sta ubrala Renault in Volkswagen. Prihajajoči R5 in ID. 2all (ki bo verjetno ID. 2) bosta namreč bolj vsestransko uporabna avtomobila, verjetno tudi kanček dražja. Volkswagnov ID. 2all naj bi svoj model predstavil leta 2025, gre pa za dobre štiri metre dolg avtomobil, ki naj bi imel doseg do 450 km in do 166 kW moči (226 KM).

Renault R5 študija

Renault R5 študija

Renault

Tudi Renaultov R5 E-Tech (jesen 2024) bo spadal v ta cenovni razred, čeprav so pri Renaultu napovedovali ceno med 20 in 25.000 evri. Ta model bo prav tako imel vsaj dve zmogljivosti baterije (40 in 52 kWh), dosega pa več kot 400 km. Tudi e-motor naj bi bil zmogljivejši (menda 100 kW/135 KM), platforma CMF B EV pa kar okoli 30 odstotkov cenejša od te, na kateri je nastajal na primer Zoe.

Prihajajo še modeli Škode, Cupre ...

Škoda small, bodoči vstopni model

Škoda small, bodoči vstopni model

Škoda

Seveda pa bodo tem sledili tudi drugi - najprej razumljivo povezane znamke. Pri Škodi so na primer že potrdili, da bodo uporabili koncernsko platformo MEB Entry za nov vstopni BEV model (2025), nastajal pa bo v Seatovi tovarni v Barceloni, sočasno s Cuprino verzijo dostopnega BEV modela. Ta se bo imenoval Raval, koncept so predstavili kot Urban Rebel, njegova zadnja oblika pa deluje sumljivo serijsko. 

Preberite še: Ameriški velikan na posameznem električnem avtomobilu izgubi skoraj 30.000 evrov

BONUS VIDEO: MG4: Je kitajski EV najboljši nakup v razredu?!