Nova študija: kaj je največja grožnja kolesarjem v prometu?

24. 4. 2023 | Nika Arsovski
Deli

S pomladjo je tudi na slovenskih cestah opaziti vse več kolesarjev. Največjo nevarnost pa jim predstavljajo ta vozila…

V zadnjih letih je na naših cestah vse več kolesarjev, posledično pa so ti udeleženi v vseh več prometnih nesrečah.

V zadnjih treh letih je bilo največ hudo poškodovanih udeležencev prometnih nesreč med kolesarji.

V letu 2022 se je hudo poškodovalo 238 kolesarjev, kar je štiri odstotke več kot leto poprej.

Po podatkih Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa je delež smrtnih žrtev med kolesarji v obdobju zadnjih 5 let znašal 9 odstotkov vseh umrlih v prometu.

Kolesarji v polovici primerov niso povzročitelji prometne nesreče, v preteklem letu je bilo med 10 umrlimi kolesarji kar 7 takšnih, ki niso povzročili prometne nesreče v kateri so izgubili življenje. Kolesarstvo tako postaja dokaj nevarno.

V primeru nesreče z avtomobilom so seveda kolesarji slabše zaščiteni in bolj ranljivi, zadnja študija Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) pa je pokazala, da njihovo življenje na cesti še bolj ogrožajo SUV vozila.

Že dlje časa je jasno, da le ta predstavljajo večje tveganje tudi za pešce, nove raziskave pa so pokazale, da so ob trčenju nevarnejše tudi za kolesarje.

IIHS je opravil analizo 71 kolesarskih nesreč, najbolj zgovorne ugotovitve pa so pokazale, da so bile ocene za poškodbe glave, ki so jih povzročila terenska vozila, za 63 % višje kot pri klasičnih osebnih avtomobilih.

Skupne telesne poškodbe pa so bile za 55 % višje, če je bilo v nesrečo vpleteno terensko vozilo.

Visok sprednji del terenskega vozila običajno udari kolesarje višje po telesu, kar vpliva na resnost poškodb in posledično smrtnost.

»SUV-ji običajno podrejo kolesarje oz. jih povozijo, medtem ko lahko pri osebnih vozilih ti pristanejo na pokrovu vozila,« so zapisali raziskovalci IIHS in razlog pripisali višjemu sprednjemu delu SUV vozil, ki kolesarja udari nad njegovim težiščem.

Ob trčenjih z SUV so pogostejše tudi poškodbe glave, kot v primeru trčenj s klasičnim osebnim avtomobilom.

Tako kot pri vse težjih in težjih električnih vozilih postajajo avtomobili v splošnem čedalje bolj varni za potnike, vendar na škodo drugih udeležencev v prometu, pa naj gre za kolesarje, pešce ali potnike v manjših, starejših vozilih.

Prodaja športnih terencev kljub temu še naprej cveti – BMW je v prvem četrtletju leta 2023 na ameriškem trgu prodal več kot dvakrat več vozil X3 kot limuzin serije 3 – zato se verjetnost hujših poškodb za bolj ranljive udeležence v prometu le še povečuje.

Preberite še: Koliko bi bili pripravljeni odšteti za Teslo X, ki je »končala« na dnu Donave?! Neznani kupec je namreč »odkartal« kar…

Priporočamo tudi: V zapuščeni nizozemski cerkvi našli vrsto starodobnikov, od Ferraijev do Maseratijev