Novi izbruhi Covid-a na Kitajskem rešilna bilka za evropsko avtomobilsko industrijo?

7. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Situacija bi lahko privedla k manjšim potrebam po polprevodnikih v Aziji.

V minulih dneh oziroma ob koncu meseca marca se je na Kitajskem očitno začel prebujati novi val epidemije Covid, ki zadnji dve leti zavira normalno življenje povsod po svetu. Zadnje žarišče bolezni in seva BA-2 je eno izmed največjih kitajskih mest, Šanghaj, tamkajšnje oblasti in podjetja pa so že pričela s skrajnimi ukrepi za zajezitev širitve virusa in čim hitrejše normalizacije stanja, saj se posledice za gospodarstvo že začenjajo kazati.

Preberite še: Nepričakovano: novi BMW i3 je iz kompaktneža postal limuzina

Po besedah Bloomberga in Reutersa strokovnjaki že začenjajo dvomiti v 5,5-odstotno gospodarsko rast, ki so jo Kitajski napovedovali pred tedni. Da bi škodo kar se da umirili se številna podjetja odločajo za ustvarjanje mehurčkov v tovarnah in pisarnah, kjer bodo zaposleni do normalizacije razmer preživljali dneve in noči.

A to vselej ni rešitev in tako so številna podjetja do nadaljnjega že zaprla svoja vrata, med njimi tudi avtomobilski proizvajalci. Že 12 dni je tako zaprta tovarna ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Tesla, zaprtje pa naj bi po včerajšnjih informacijah trajalo vsaj še danes, morda pa tudi v prihodnjih dneh. Situacija je tako precej negotova. Uradne izjave o zaprtju pri Tesli vsaj zaenkrat še niso podali.

Še nekoliko dlje, od 24. marca sta zaprti obe tovarni nemškega avtomobilskega proizvajalca BMW, ki sicer skrbita za proizvodnjo vozil serije 3 in serije 5, njuna letna proizvodnja pa znaša 700.000 vozil. Volkswagen je na drugi strani svojo tovarno v Šanghaju zaprl s prvim aprilom, zaprta pa je tudi tovarna v Čangčunu, pri čemer vodstvi obeh tovarn 'pozorno spremljajo nastalo situacijo' vsak dan posebej.

Končno polprevodniki tudi za Evropo?

Prav nastala situacija pa bi lahko pomenila tudi dober znak za evropsko avtomobilsko industrijo in tukajšnjo proizvodnjo. Omenjeni proizvajalci – ki bi se jim prav lahko pridružili še drugi – se namreč že soočajo s kopičenjem zalog mikročipov. Gre za elemente, ki jih evropskim tovarnam najbolj primanjkuje, zaradi česar bi, v kolikor bi bilo to mogoče, kitajske podružnice kompatibilne mikročipe lahko, če se situacija kmalu ne spremeni, poslale v Evropo, kjer bi proizvajalci končno lahko začeli izkoriščati proizvodne kapacitete, povečanje proizvodnje pa bi vodilo k zmanjševanju čakalnih dob na nova vozila.

A to bi bil le začetek. Številne azijske tovarne kot je SMIC namreč nadaljujejo s proizvodnjo mikročipov in drugih komponent iz polprevodnikov, omejeno povpraševanje na kitajskem trgu pa bi lahko privedlo do tega, da bi v Evropo znova lahko začele prihajati večje količine ključnih sestavnih delov sodobnih avtomobilov. Govora je seveda o komponentah, ki so tipski za vozila na tukajšnjih trgih.

Situacija bi tako lahko bila ugodna za evropske avtomobilske proizvajalce, seveda pa gre zaenkrat zgolj za ugibanja in želje avtomobilskih proizvajalcev, ki jih spremlja kopica 'če'-jev. Nenazadnje lahko pride tudi do zaprtja tovarn proizvajalcev mikročipov ali pa se bo situacija obrnila v korist kitajskih trgov. Seveda pa je tu tudi možnost, da se novi sev še močneje razpase tudi v Evropi. Kakorkoli, situacija je izredno negotova, obrne pa se lahko v več smeri.