Novosti v letu 2022 - Tudi letos bo zelo pestro

Vsako leto avtomobilska industrija poskrbi za celo vrsto novih avtomobilov, ki tako ali drugače zaznamujejo celotno industrijo. Nekateri so seveda lahko tudi »brca v temo«, drugi spet poskrbijo, da se o njih govori še dolgo po tem, ko jih že umaknejo s trga.

Nenehen lov za novostmi se kljub kriznim časom in korenitim spremembam v tej industriji nikoli ne prekine. In prav je tako. Sicer v našem pregledu ne moremo zajeti prav vseh novosti (takole prek palca bi bilo teh kar okoli 120 z vsemi prenovami vred), tovarne pa tudi še niso razkrile vsega; je pa seznam, ki ga ponujamo, tudi dober namig, v katero smer se bo v prihodnje razvijala ponudba vozil.

Alfa Romeo

Po tem, ko so po nastanku Stellantisa novosti prejele že praktično vse znamke, je sedaj na vrsto prišla še Alfa Romeo. Dolgo pričakovani Tonale bo vstopil v najbolj priljubljen segment v Evropi, med kompaktne križance. Pri Alfi imajo zato z njim velike načrte, posledično pa bo deležen tudi številnih tehnoloških dodatkov. Med njimi je tudi elektrifikacija, saj bo prav Tonale prvi model znamke, ki ga bo doletel aktualen trend na področju pogonskih sklopov.

Audi

Audi Q6 e-tron je križanec, ki je dimenzijsko podoben Audiju Q5, vseeno pa naj bi bil, po zagotovilih Audija, bolj prostoren in bi se v tej »disciplini« že bolj spogledoval s Q7. Zasnovan je na platformi PPE in ima 800-voltno platformo, z enim polnjenem pa naj bi prevozil okoli 500 kilometrov. Audi Q9 je dejansko neposredni tekmec BMW-ja X7 in Mercedesa GLS, a bodo novinca sprva ponujali le na Kitajskem. Priključno-hibridni pogonski sklop naj bi bil sestavljen iz bencinskega motorja V6 ali V8 ter seveda elektromotorja.

Model Q4 e-tron Sportback je bolj športna različica »klasičnega« Q4 e-trona, tehnično pa sta si ta dva modela seveda v tesnem sorodstvu. To pomeni, da z eno baterijo doseže malo manj kot 500 kilometrov in ima od 125 do 220 kilovatov moči. Cena za ta 4,6 metra dolg avtomobil se začne pri 48.480 evrih, kar je za približno 2000 evrov več kot pri običajnem Q4 e-tronu.

Paradna limuzina A8 je nekje na sredini življenjske dobe prišla na vrsto za osvežitev, kar v prvi vrsti pomeni nekaj oblikovnih sprememb predvsem na sprednjem delu, torej na zajetni maski, pa tudi sicer bodo oblikovne linije zdaj malce bolj ostre. Kupcem bo na voljo v prvi polovici leta.

Audi A3 je pri kupcih naletel na dober odziv, a vseeno so Nemci mnenja, da je prišel čas za korenito spremembo. Ob tem bo ta serija dobila novo različico; glede na trende bo šla v smeri križancev.

BMW

BMW serije 3 bo letos deležen prenove, kot vse kaže, pa ne bo dobil velikih »ledvičk« na maski vozila, in tudi sicer bo ta prenova precej bolj zadržana. V notranjosti bi se lahko po novem potniki navduševali nad velikim zaslonom po zgledu iX in i4. 

Seija 7 na drugi strani prihaja na ceste v povsem novi podobi, pri čemer prve fotografije zakrinkanega vozila kažejo na novo kontroverzni element sprednjega dela. In ne, ni govora o novih 'ledvičkah', pač pa deljenih žarometih, razdlejenih v horizontalni smeri. Novinec bo predstavljen v drugi polovici leta, družbo pa mu bo delal povsem električni brat, model i7.

Nekaj malega sprememb bo tudi pri BMW M2 z vrstnim šestvaljnikom in okoli 450 konjiči, na vrsto pride tudi osveženi M3 v karavanski različici Touring ter M4 CSL, s katerim bodo pri BMW-ju ponovno obudili legendarno kratico.

Serija X1 se bo kupcem predstavila s spremenjenim »obrazom« in večjimi ledvičkami ter še bolj prostorno notranjostjo, različica s priključnim hibridnim pogonom pa je tudi zelo verjetna. Serija X8 M oziroma XM bo lahko v prihodnje ostala najdražji model v BMW-jevi paleti, za pogon bodo namenili bencinski motor V8 v kombinaciji z elektromotorjem, skupaj pa naj bi zmogla več kot 515 kilovatov (700 KM).

Citroën

Štiri leta po ukinitvi modela C5 so pri Citroënu kupcem namenili povsem novo generacijo pravega križanca med limuzino, karavanom in »mehkim« terencem. Nastal je C5 X, ki v dolžino meri 4,81 metra in nudi od 545 do 1640 litrov prtljažnega prostora.

Njegov bratranec C5 Aircross pa je letos deležen prenove in je dobil precej spremenjen sprednji del in bolj ostre oblikovne linije. 4,5 metra dolgi SUV ima tako nove luči in drugačne elemente na maski, v notranjosti pa drugačno armaturno ploščo z večjim 10-palčnim zaslonom. Pri nas bo na voljo sredi leta.

DS

Citroënova sestrska znamka DS bo letos ponudila povsem nov model DS 4, ki je zasnovan na novi platformi in je v tesnem tehničnem sorodstvu z novo Opel Astro ter Peugeotom 308. Znamka navaja, da je kar 95 odstotkov vseh uporabljenih materialov v tem vozilu možno reciklirati, ponujajo pa ga z bencinskim ali dizelskim motorjem ter kot bencinski hibrid.

Večji DS 9 je prestižna limuzina, ki naj bi se spopadala predvsem z nemško konkurenco v tem segmentu. Avtomobil je zasnovan na platformi EMP2, armaturna plošča pa se v marsičem zgleduje po DS 7 Crossbacku. Pri motorjih je na voljo le bencinski pogon v kombinaciji z elektriko in močjo od 165 kilovatov dalje. Serija DS 3 pa bo v letošnjem letu deležna le prenove, to pa velja tudi za DS 7 s spremenjenimi elementi maske.

Dacia

Kot nadomestilo za Logana MCV in Lodgyja so trgu ponudili Joggerja. Ta ima do sedem sedežev, stavi pa na klasične motorje, in sicer litrskega trivaljnika z močjo 81 kilovatov (110 KM) ter nekaj šibkejšim enakim motorjem, ki pa lahko deluje tudi na plin. V letu 2023 naj bi se ponudbi pridružil še hibridni pogonski sklop. V dolžino meri 4,55 metra, prtljažnik pa nudi vsaj 708 litrov prostora.

Ferrari

Purosangue (ime je dobil po pasmi konj) je prvi Ferrarijev SUV in naj bi bil najmočnejši v svojem razredu. Najverjetneje ga bodo opremili z motorjem V12, kot opcijo pa bi lahko Italijani ponudili tudi različico s hibridnim V8 pogonom.

Fiat

S Pando še vedno mislijo resno, sploh ker bo v novi izdaji na voljo z električnim pogonom. Nastala bo na platformi električnega modela 500, kot oblikovno osnovo pa bi lahko vzeli študijo Centoventi.

Ford

Čeprav so klasične limuzine malce v ozadju, pa je Ford z modelom Evos predstavil neke vrste naslednika Mondea. Sicer je novinec srednje velik križanec in je v prvi vrsti namenjen na Kitajsko, a bi v Evropi vendarle lahko nadomestil Mondea. So pa zdaj pri Fordu predstavili tudi istoimenski model (spet za kitajski trg), ki je bolj kupejevsko-limuzinske oblike. Jasno je le, da novi Mondeo ne bo več tak, kot je bil.

Honda

Civic Type R nadaljuje športno zgodbo posebej dinamičnih Civicov, ohranja večje zadnje krilce in tri sredinsko nameščene izpušne cevi; za pogon naj bi avtomobilu namenili dvolitrski bencinski motor serije VTEC s podobno močjo kot pri predhodniku.

HR-V se predstavlja s povsem novim oblikovalskim jezikom, s katerim je minimalistično oblikovan križanec zelo samosvoj. Za pogon vozila bo skrbel priključni hibridni pogonski sklop, pri katerem bo osnovo predstavljal 1,5-litrski bencinski motor z močjo 95 kilovatov (131 KM) v kombinaciji z dvema elektromotorjema.

Hyundai

Korejska znamka nadaljuje z bogatitvijo serije Ioniq, zato so Ioniqu 5 zdaj namenili še bolj športno različico z znano oznako N. Je prvi električni avtomobil te znamke, ki je nastala v njihovem športnem oddelku in zmore 420 kilovatov (570 KM), pri čemer do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,5 sekunde. Največja hitrost naj bi znašala okoli 260 kilometrov na uro. Novi Ioniq 6 pa je prva limuzinska različica električnega avtomobila in bo, tako kot Ioniq 5, na voljo z 800-voltno tehnologijo. Z enim polnjenjem naj bi prevozil največ 500 kilometrov.

Kia

Pomembna novost te znamke je zagotovo Sportage. Oblikovno povsem nov avtomobil pete generacije s tem imenom, ki nadaljuje zgodbo uspešnega predhodnika, a s povsem drugačno oblikovno govorico. Seveda je zasnovana na enaki platformi kot Hyundaijev sorodnik Tucson in je nekoliko bolj kupejevsko oblikovana. V dolžino meri 4,5 metra in ima 637-litrski prtljažnik. Na voljo bo z bencinskim 1,6-litrskim motorjem kot »nežni« hibrid ali kot polnokrvni klasični ter priključni hibrid, pozabili pa niso niti na dizelski motor.

Mazda

Japonska znamka Mazda nadaljuje tradicijo serije CX z novim modelom CX-60, ki bo segel malce višje kot njegovi manjši sorodniki. Po velikosti bo primerljiv s CX-5, a bo s 4,7 metra dolžine ta SUV nekoliko daljši. Kasneje mu bo sledila še različica s sedmimi sedeži in oznako CX-80.

Mercedes-Benz

Nemška znamka za leto 2022 napoveduje pravo malo ofenzivo tako na električnem kot na bolj športnem področju. Tako bo Mercedes AMG EQS 53 kot prvi AMG-jev električni avtomobil, ki bo prepričal s 560 kilovati (761 KM).

Bolj tuzemeljski razred A bo doživel lepotne popravke, ki pa bodo bolj vsebinski kot optični, predvsem na področju asistenčnih in infozabavnih sistemov. SUV GLC bo v novi generaciji ostal optično zelo podoben predhodniku, na tehničnem področju pa bo postal še bolj elektrificiran, predvsem na račun hibridnih pogonov.

Mercedes EQE je dejansko povsem elektrificirana serija E, a bo ponujal več prostora kot klasični E, baterija pa naj bi zagotavljala do 600 prevoženih kilometrov z enim polnjenjem. V notranjosti bo prevladoval ogromen zaslon. Model EQS je križanec s tehniko limuzine, a po vsej verjetnosti ne bo dosegal električnega dometa 770 kilometrov. Večja teža in slabši aerodinamični količnik bosta naredila svoje, v notranjosti pa bo tudi pri njem prevladoval velik osrednji zaslon.

Model EQT je posebna različica Citana, a seveda z električnim pogonom (ter tesnim sorodstvom z Renaultovim Kangoojem E-Tech) ter bolj futurističnim dizajnom. Zato pa z bolj konvencionalno notranjostjo, kar po svoje niti ni slabo.

Med novostmi velja omeniti še priključnega hibrida AMG C63 s 450 konjiči, S63 pa bo nadomestil dosedanjega S65 kot vrh ponudbe razreda S. Motor V8 s 450 kilovati (612 KM) bo najverjetneje ostal v ponudbi, in sicer v kombinaciji z elektromotorjem ali integriranim startnim generatorjem. Ponudbo bo dopolnil križanec EQB s sedmimi sedeži in električnim pogonom z baterijo v zmogljivosti 66 kilovatnih ur.

Mitsubishi

Eclipse Cross je novost te znamke v različici s priklopnim hibridnim pogonom. Po tem, ko so napovedali umik iz Evrope, so se očitno premislili in v boj za kupce poslali prenovljenega in večjega Eclipsa, ki je daljši kar za 14 centimetrov, in z njim se je skupna dolžina povečala na 4,55 metra. Pogonski sklop sestavljajo 2,4-litrski bencinski štirivaljnik z 72 kilovati (98 KM), ki se mu pridružujeta še električna motorja s 60 kilovati na sprednji osi in s 70 kilovati na zadnji osi. Skupna nazivna moč je tako 165 kilovatov (220 KM), za oskrbo z elektriko pa skrbi baterija s 13,8 kilovatne ure.

Nissan

Ker prodajno uspešni Leaf in dostavni eNV200 nista več najmlajša, se znamka Nissan na tem področju vrača z električnim, kupejevskim športnim terencem Ariya, ki je postavljen na novo, električnemu pogonu prilagojeno platformo zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi. Ta 4,6 metra dolg model bo na voljo z baterijama s kapaciteto 63 oziroma 87 kilovatnih ur. Najmočnejši motor bo razvil 290 kilovatov (394 KM), šibkejši pa 160 kilovatov (218 KM). Z enim polnjenjem naj bi močnejša Ariya prevozila do 500 kilometrov.

X-Trail, ki si deli enako platformo kot novi Qashqai, pa se bo kupcem prav tako predstavil z novo, četrto generacijo. Za pogon so mu namenili hibridni sklop e-Power z bencinskim turbomotorjem, ki ima 1,5 litra delovne prostornine, in električnim motorjem, skupaj pa bosta premogla 135 kilovatov (184 KM).

Opel

Velika novost, ki je zelo pomembna tudi za naš trg, bo vsekakor nova Astra šeste generacije, ki bo precej bolj športna in temu primerno drugače oblikovana, s povsem digitalizirano notranjostjo. Prvič bo na voljo tudi s priključnim hibridnim pogonskim sklopom. V ponudbi ostajajo še bencinski in dizelski motorji, v prihodnje pa se jim bo pridružila tudi povsem električna različica. Prednost nove Astre bo seveda tudi 422-litrski prtljažnik, ki je precej večji kot pri predhodnici. Sledila ji bo še različica OPC s štirikolesnim pogonom in 221-kilovatnim (300 KM) priključnim hibridnim pogonom.

Porsche

Letos ima prestižna znamka dve pomembni novosti. Prva je 718 Cayman GT4 RS. Že vse te končnice nakazujejo na njeno športnost in posebnost, a dejstvo je, da si je avtomobil vseeno veliko podrobnosti enostavno izposodil od GT3, a to še ne pomeni, da je 368 kilovatov (500 KM) nepomembnih. Nasprotno, ostaja pravi predstavnik znamke. Kar bi vseeno lahko zatrdili tudi za 911 GT3 RS, ki je za 20 konjičev močnejši in deluje še bolj agresivno.

Peugeot

Električna različica novega 208 PSE naj bi nadomestila legendarnega GTi, zmogla pa bo 100 kilovatov (136 KM). Za model 308 pa so pripravili različico Crossover, torej križanca z dvignjenim podvozjem in bolj kupejevsko oblikovano karoserijo. Tudi sicer je novi 308 nov dejansko povsod: od platforme, ki zdaj omogoča tudi hibridne in povsem električne izvedbe, do zunanje oblike, ki je bolj vpadljiva kot pri predhodniku, in komunikacijskega sistema, ki je enostavnejši in hitrejši, ter ne nazadnje tudi dodatnih asistenčnih sistemov. Je namreč tudi za deset centimetrov daljši od predhodnika, nekoliko širši in za odtenek nižji. To velja tudi za dinamično karavansko izvedbo SW, ki premore kar 608-litrski prtljažnik.

Renault

Z modelom 5 se vračajo k nekim davno minulim avtomobilskim časom, a le po imenu. Vrnitev h koreninam namreč pomeni tudi korak naprej, saj se ta električni avtomobil, ki je zasnovan na platformi CMF-B, tehnično zelo zgleduje po modelu Zoe. Z enim polnjenjem naj bi prevozil malo manj kot 400 kilometrov. Elektrika je glavna tema tudi pri modelu Megane E-Tech Electric, zelo všečno oblikovanem kompaktnem križancu, ki bo na voljo z dvema različno močnima pogonskima sklopoma (130 in 220 konjičev) in dosegom do 460 kilometrov.

Austral pa je še eden od letošnjih Renaultovih adutov, nadomestek za Kadjarja. Zasnovan je na novi različici platforme CMF-CD3, poganjali pa ga bodo elektrificirani bencinski pogonski sklopi z močjo do 147 kilovatov (200 KM). To med drugim pomeni tudi nova blaga hibrida E-TECH z 1,3-litrskim motorjem in 12-voltnim električnim sistemom oziroma 1,2-litrskim motorjem in 48-voltnim električnim sistemom.

Škoda

Poleg nove Fabie bodo trgu ponudili še kupejevsko različico električnega križanca Enyaq IV Coupe, ki pa ne bo imela več osnovnega pogonskega sklopa, kot ga poznamo v klasičnem Enyaqu. To pomeni, da bo kupec lahko izbiral med močmi od 179 do 265 električnih »konjev«.

Njihov prodajni adut Karoq pa je bil deležen precej zanimive prenove, ki se bo optično sicer le malo spremenila, veliko več sprememb pa bo v notranjosti z virtualnim kokpitom, denimo.

Smart

Mali SUV znamke Smart je sicer šele v pravi fazi nastanka, bo pa to električno vozilo, ki bo po dolgem času nekaj res novega. Navzven bo deloval bolj odraslo, v notranjosti pa bo veliko bolj digitaliziran.

Cupra

Model Born, ki ravno prihaja na naš trg, je še ena od novosti koncerna Volkswagen, ki povsem stavi na elektriko. Seveda ne more niti noče skrivati tesnega sorodstva s Volkswagnom ID.3, a bo vseeno malce bolj dinamično ukrojen. Z enim polnjenjem bo njegov 150 kilovatov (204 KM) močan pogonski sklop lahko prevozil do 548 kilometrov.

Subaru

Solterra je zanimiva novost pri znamki Subaru, saj je SUV v velikosti Foresterja, nastal pa je v sodelovanju s Toyoto, in sicer na novi Subarujevi platformi za bodoča električna vozila. Imel bo 71,4 kilovatne ure zmogljivo baterijo in 158 kilovatov (215 KM) moči ter štirikolesni pogon.

Toyota

Znamka Toyota bo letos med drugim predstavila tretjo generacijo modela Aygo, ki pa bo povsem na novo »izumil« ta njihov mali model. Aygo X bo namreč križanec in bo nudil več prostora.

Avtomobil z malce nenavadnim imenom bZ4X pa bo električni križanec, ki si bo platformo delil s Subarujem Solterro. Velik bo približno tako kot RAV4, doseg z enim polnjenjem pa bo okoli 450 kilometrov.

Volkswagen

Nemška znamka nadaljuje boj za kupce na več frontah. Ljubiteljem elektrike in prostora bo namenjen ID.Buzz, ki v dolžino meri 4,6 metra in se bo primerjal s sedanjim ID.3. Na voljo bo z različnimi konfiguracijami ter možnostjo pogona z dvema elektromotorjema, vsakim na eni osi. Bolj konvencionalen in pri kupcih priljubljen T-Roc bo letos osvežen, dobil bo namreč izboljšana svetila, največ sprememb pa bo v notranjosti, v kateri bodo potnike razvajali boljši materiali.

Pravkar predstavljen model Taigo je tisti, na katerega letos stavijo veliko. Križanec izhaja iz Pola oziroma T-Crossa in poleg uporabnosti in prostornosti obljublja tudi veliko čustev in dinamike. Ta 4,27 metra dolg avtomobil nudi 438 litrov prtljažnega prostora, na voljo pa je z dvema bencinskima motorjema.

ID.5 pa je električni SUV kupe, ki na 4,88 metra dolžine nudi še tretjo vrsto sedežev, kljub kupejevski obliki pa še vedno ponuja kar 543 litrov prtljažnega prostora.

Volvo

Njihov novi C40 Electric je povsem elektrificiran dinamični križanec z baterijo zmogljivosti 78 kilovatnih ur, ki poganja dva elektromotorja, in s skupno močjo 296 kilovatov (402 KM). Z enim polnjenjem naj bi prevozil okoli 440 kilometrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol