Prodaja lahkih gospodarskih vozil v Evropi: združitev izstrelila znamke koncerna Stellantis na vrh

Skupina Stellantis je prevzela evropski prestol pri lahkih gospodarskih vozilih in krepko prehitela tekmece.

Lansko leto nastali avtomobilski konglomerat Stellantis, ki je pod skupno streho združil francoski koncern PSA in italijansko ameriški Fiat Chrysler Automobiles (FCA), je ostalim avtomobilskim velikanom že začel kazati zobe. Po podatkih tržno raziskovalne organizacije Jato, je namreč na trgih držav Evropske unije Stellantisu lani uspelo najti 554.077 kupcev za dostavnike znamk Citroen, Peugeot, Opel in Fiat. S tolikšno prodajo so krepko prehiteli vse ostale, pri drugouvrščenem Fordu so namreč dosegli le dobro polovico te količine (287.801), pri Renaultu, ki je osvojil prodajno bronasto medaljo, pa še nekoliko manj (265.488).

Večinski delež prodaje skupine Stellantis je prispeval PSA (421.218), precej manj pa FCA (132.859). Francozi imajo tudi prvaka med manjšimi dostavniki, to je Citroen Berlingo s 65.869 primerki, ki je le za ped prehitel hišnega tekmeca Peugeota Partnerja (64.369). Na osnovi uspešnega dueta nastajata tudi Opel Combo in Toyotin model Proace City, po pričakovanjih pa se bo četverici prihodnje leto pridružil še Fiat Doblo. Tretje mesto je lani v tej kategoriji pripadlo Renaultu Kangooju (52.459), ki je pravkar zapeljal na ceste v novi generaciji in bo skupaj s prav tako novim Volkswagnom Caddyjem resen kandidat za najvišja mesta.

V srednjem velikostnem razredu Fordu, ki je drugi na skupni letvici, ostaja v tolažbo primat Transita Customa, ki ima s 109.763 prodanimi primerki znaten naskok pred Volkswagnom Transporterjem (73.817) na drugem in osveženim Renaultom Traficom (62.007). Tudi v tej kategoriji se, zlasti v luči dogovorjenega sodelovanja Forda in Volkswagna, v prihodnjih letih obetajo spremembe, ki jih glavni igralci zagotovo ne bodo opazovali ob strani.

Med večjimi dostavniki je bil lansko leto prepričljivo (in nekoliko presenetljivo) prodajno najuspešnejši Mercedes-Benz Sprinter (110.257 vozil), na drugem mestu mu je sledil Renault Master (89.632) in na tretjem Ford Transit (70.760). V bližnji prihodnosti se bodo karte verjetno nekoliko premešale, kajti precej verjetno je tudi pri večjih dostavnikih predviden razvoj skupnega vozila Forda in Volkswagna, poleg tega novi Opel Movano (ki sicer ni med najuspešnejšimi) ne bo več izpeljanka Renaulta Masterja, ampak se seli na osnovo nove generacije bratovščine iz skupine Stellantis, torej Fiata Ducata, Citroena Jumperja in Peugeota Boxerja. Poleg tega je znamka Opel zadolžena za razvoj lahkih gospodarskih vozil za vso skupino.

Tudi prestol med odprtimi terenskimi dostavniki je lani pripadel Fordu. Prodali so 43,288 Rangerjev in krepko prehiteli Toyoto s Hiluxom (25,260) in Mitsubishi z L200 (15,437). Ker so pri Mitsubishiju napocedali postopni umik z evrospkih trgov, bo tudi njihov pick-up verjetno utonil v pozabo. Prihodnje leto se sicer obeta še en skupni rezultat naveze med Fordom in Volkswagnom, to bosta nov Ford Ranger in na njegovi osnovi razviti Volkswagen Amarok.

Lansko leto je evropski trg lahkih gospodarskih vozil končal v rdečih številkah, ki so seveda posledica pandemije koronavirusa in oteženih možnosti prodaje. Skupaj je bilo prodanih 1.732.462 dostavnikov oziroma 18 odstotkov manj kot predlani.

Lestvica deset najbolj uspešnih znamk v letu 2020

Znamka Število prodanih vozil
Skupina PSA 421.418
Ford 287.801
Renault 265.488
Volkswagen 213.038
Daimler 188.701
FCA 132.895
Toyota 54.492
CNH 51.338
Nissan 36.490
Ostali 27.650

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja