Raziskava: kako financirati nakup novega avtomobila? Tu je odgovor!

21. 10. 2021 | Jure Šujica
Deli

Akcijske ponudbe, ki jih ponujajo trgovci so pogosto mikavne le na papirju, ne pa tudi v resnici.

Nakup novega avtomobila predstavlja za veliko ljudi precejšen strošek, ki sledi vsaj vsakih nekaj let, tedaj pa so kupci za nove jeklene konjičke pripravljeni na številna pogajanja okrog cen, hkrati pa iščejo najbolj ugodne rešitve za nakup vozila, ki bi se njihovih bančnih računov lotili kar najbolj usmiljeno. Prodajalci so jim seveda pri tem pripravljeni pomagati ter jim pripraviti najbolj ugodne ponudbe. Ali pač?

Praktično vsak avtomobilski trgovec in zastopnik danes že ponuja različne možnosti financiranja novih vozil preko lastnih lizing hiš. Ob tem ponujajo (poleg ustaljenega popusta) še različne dodatne popuste v višini več tisoč evrov, ki so jih deležni le tisti kupci, ki se odločijo za nakup vozila preko njihovega sistema financiranja. Na prvi pogled vsekakor mikavna ponudba in zdi se skoraj preveč dobro, da je ne bi bilo smiselno zagrabiti.

Vseeno pa je realnost nekoliko drugačna, kar so nenazadnje ugotovili tudi v zadnji raziskavi na Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so se pri desetih različnih trgovcih v Ljubljani zanimali za nakup novega avtomobila. Šlo je za vozila srednjega oziroma nižjega-srednjega razreda z maloprodajno vrednostjo od 15.100 do 27.305 evrov. Ob tem so se zanimali za nakup vozila preko lizinga, ki ga je ponujala znamka s 30-odstotnim pologom in plačilom na 60 obrokov.

V veliki meri je sodelujoče v raziskavi zmotilo dejstvo, da ugodne cene za nakup novih vozil (po pričakovanjih) veljajo zgolj za najbolj osnovno opremljena vozila, nato pa se po ceniku začnejo hitro dvigovati. A tako je pogosto le na uradnem ceniku, ne pa tudi v realnosti, saj je večina avtomobilskih zastopnikov z izjemo enega na prodajnem mestu ceno v primerjavi s konfiguratorjem izdatno znižala.

Ceno pa je večina zastopnikov z izjemo treh prilagajala tudi glede na odločitev posameznika za lizing oziroma financiranje, zaradi česar se je ta izbira na prvi pogled zdela še bolj mikavna. A končna cena, ki je bila v večini primerov individualno določena na prodajnem mestu s pomočjo računala je bila vselej občutno višja, kot če bi vozilo kupili po klasični poti, z gotovinskim plačilom ob nakupu.

Eno leto zgolj za preplačilo

Popusti na ceno novega vozila so se na račun lizinga gibali med 0 in 1.500 evri (trije trgovci ob nakupu na račun financiranja niso ponujali dodatnih popustov), kljub temu pa bi kupci pri izbranih prodajalcih vozila preplačali za med 8 in 14 odstotki. Ob tem se je najvišji dvig zgodil pri trgovcu, ki je ponujal popust v višini 500 evrov. Cena za nakup novega vozila na gotovino je namreč v tem primeru ob upoštevanih popustih, izborjenih na prodajnem mestu znašala 22.800 evrov, cena za nakup s pomočjo financiranja pa v osnovi 22.300 evrov, a se je nato zaradi obresti in drugih dejavnikov po petih letih dvignila na kar 25.986 evrov.

Preplačilo je tako znašalo 3.186 evrov, kar pomeni, da je bil avtomobil ob 30-odstotnem pologu odplačan že štirih letih in dveh mesecih, če upoštevamo ceno na gotovino, nato pa je sledilo preplačilo na račun financiranja. Ob tem pri ZPS poudarjajo, da so obrestne mere, na podlagi katerih so izdelani informativni izračuni vezani na 3-, 6- in 12- mesečni euribor, zaradi česar se lahko zneski v prihodnjih letih še spreminjajo.

Na Zvezi portošnikov Slovenije zato potrošnikom svetujejo, če je to le mogoče, da nova vozila še vedno kupujejo z gotovino in takojšnjim plačilom. S tem bodo tudi takoj postali lastniki vozil, hkrati pa se jim ne bo potrebno uklanjati zahtevam prodajalcev po obveznem kasko zavarovanju, servisiranju na izbranih servisih in tako dalje.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del