Statistike, ki se ukvarjajo z merjenjem zadovoljstva lastnikov, pravijo, da bi jih kar tri četrt prijatelju priporočilo rabljenega Mercedesa GLC. Zakaj? Prav gotovo zato, ker v sebi združuje zanesljivost, prostornost, kakovost, udobnost in agilnost. A na koncu ima vse to tudi svojo ceno.
Mercedes-Benz GLC je avtomobil, na katerega je svet čakal kar dolgo. Njegov predhodnik, simpatični GLK, o katerem smo pisali v letošnji prvi številki, je praktično tik zatem, ko je Mercedes javnosti namignil, da prihaja njegov šik naslednik, kar nekoliko preveč izgubil svoj prodajni zalet. Pri Mercedesu so tako morali pohiteti in obljubo o svojem modernem SUV-ju tudi izpolniti, saj so se kupci že postavljali v vrsto. No, kljub temu niso preveč hiteli in so si vzeli dovolj časa, da je GLC postal Mercedes, za katerega se vsaj po prvih sedmih letih zdi, da je zvezda svoj prostor na pokrovu motorja našla več kot upravičeno. Druga generacija, ki so jo že predstavili, bo imela tako težko delo.
Da je GLC v hipu postal eden izmed najbolje prodajanih Mercedesovih modelov, pravzaprav ni presenečenje. Si želite vpadljiv, moderen videz? Ima. Potrebujete štirikolesni pogon? Ima. Mora vaš avto imeti tudi učinkovit pogonski sklop s samodejnim menjalnikom. Odkljukano. S svojo družino se radi zapeljete tudi kam daleč in za seboj povlečete družinsko prikolico? Zmore. Vidite, GLC je bil izdelan z namenom, da večino uporabniških potreb zadovolji v največji možni meri, a ker je vendarle samo SUV, bi tistim, ki si želite tudi dobro mero terenskega potenciala, vseeno priporočal, da pogled vržete še kam drugam.
Tehnično je soroden seriji C
GLC namreč ni doma v blatu in na brezpotjih. Platforma, ki so mu jo namenili njegovi botri, je namreč na las podobna tisti iz serije C, kar pomeni, da si z njo deli tudi večji del voznih lastnosti in udobja. Zelo podobna, če ne že kar identična, pa je tudi paleta razpoložljivih motorjev. Začne se pri bencinskih in dizelskih štirivaljnikih, ki so z vidika učinkovitosti in predvsem stroškov ter porabe tudi najbolj iskani in zaželeni. To zlasti velja za 2,2-litrske dizle z oznako 220 in 250.
No, če vam ni težko v denarnico seči še nekoliko globlje, potem so tu še odlični, pravzaprav vrhunski šestvaljniki, ki so praviloma kupcem vedno dobavljeni tudi z bogato opremo in hišnimi poslasticami, kakršna je na primer zračno vzmetenje. Prav lahko pa se zgodi, da vas bo prepričal tudi kateri izmed osemvaljnikov, ki poganja modele z oznako AMG. Ne glede na izbran motor pa je GLC opremljen s samodejnim menjalnikom.
Čeprav sem omenil, da GLC morda ni prava izbira, če se nadejate resnih terenskih podvigov, pa tisti, ki vas pot popelje tudi po kakšnem bolj zahtevnem makadamu, ne bi smeli biti v skrbeh. Zaradi kratkih previsov in nekoliko večji oddaljenosti od tal bodo tovrstna »brezpotja« zlahka obvladljiva in GLC se vožnji tam ne bo upiral. K dobremu občutku pripomore kakovostna izdelava v notranjosti, ki tudi pri modelih prvih letnikov še vedno ne kaže nagnjenosti k obrabi. Prav tako boste v kabini tega avtomobila težko slišali kakšnega črička ali kak podoben zvok.
V primerjavi s predhodnikom, GLK-jem, je GLC v ovinkih mnogo bolj suveren in je ujel visoke standarde, ki sta jih v tem segmentu postavila Audi Q5 in BMW X3, ki sta hkrati tudi njegova največja razredna rivala. Vseeno pa je v primerjavi s predhodnikom malenkost izgubil na področju preglednosti pri vzvratni vožnji (sploh kupejevska različica), kjer se boste tudi tisti najbolj trmasti slej ko prej začeli zanašati na parkirne pripomočke, torej kamero in senzorje, ki so seveda del serijske opreme.
Če sodite med tiste, ki si želijo čistočo avtomobila vseskozi vzdrževati na najvišji ravni, potem bi vas utegnila motiti bleščeče črna plastika na sredinski konzoli, ki je občutljiva na prstne odtise, vsak prašni delec, ki pristane na tej površini, pa do izraza pride zelo hitro.
Redka slaba stran je gotovo cena
Z vsemi dobrimi lastnostmi je GLC avtomobil, za katerega se kupci zelo radi odločajo. Mercedes jih samo v Evropi vsako leto proda več kot 100.000, zato je temu primerna tudi ponudba rabljenih. Lahko bi zapisal, da glavnina razpoložljivih vozil zaenkrat prihaja iz raznih službenih flot, zato se v tem trenutku zdi, da gre ne glede na število prevoženih kilometrov za varen nakup, seveda v smislu servisiranja in vzdrževanja.
Pri nas je malodane ves čas na voljo nekaj več kot 100 GLC-jev, skoraj vse pa poganja dizelski motor. Fizične osebe se za prodajo teh avtomobilov zaenkrat še ne odločajo zelo pogosto, kar kaže na to, da so z njim zelo zadovoljni, ali pa gre za tiste vrste kupcev, ki se rabljenega avtomobila znebijo tako, da ga vkalkulirajo v ceno pri nakupu novega. Slaba stran GLC-ja je vsekakor njegova cena. Za najbolj osnovne različice boste v tem trenutku morali odšteti slabih 25 tisočakov, kar je veliko.
Če si boste izbrali model z bogatejšim paketom opreme, pa boste pristali krepko nad 30.000 evri. Kot se zgodi številnim avtomobilom, bo tudi pri GLC-ju slej ko prej prišla tista točka preloma, ko bodo cene padle, je pa res, da se to največkrat zgodi takrat, ko se na trgu pojavijo taki primerki, ki se jim je bolje izogniti. Morda bo cena prve (trenutno še edine generacije) nekoliko padla, ko se bodo na trgu začeli pojavljati prvi primerki novega modela, ki so ga predstavili junija, na trgu pa bo jeseni.
Brez očitnih in pogostih težav
Po dobrih šestih letih prisotnosti na trgu Mercedes GLC kakšnih posebej hudih tipskih okvar še ni pokazal, a povsem brez težav tudi tukaj seveda ne gre. Tovarna je do sedaj pripravila že 16 vpoklicev, v okviru katerih so pri avtomobilih, ki se servisirajo na pooblaščenem servisu, odpravili nekaj napak. Seveda vsi vpoklici niso namenjeni vsem modelom, pač pa zgolj nekaterim serijam ali kakšni postavki dodatne opreme.
Mednje sodijo vodila pomičnega strešnega okna, zategovalci varnostnih pasov, manjše napake na sistemu ESP in nekaj drugih malenkosti. Tisti, ki se jim zdi sistem Start&Stop odveč, teh težav verjetno ne bodo opazili, pri tistih, ki ta sistem uporabljajo, pa lahko pride do pregrevanja zaganjača motorja. Strošek menjave pokrije tovarna, vendar le v primeru, da je vozilo redno servisirano na pooblaščenem servisu.
Veliko voznikov in voznic GLC-ja poroča o preskakovanju prednjih koles, kadar so ta zasukana do največjega kota, še posebej pa do tega prihaja v primeru izrabljenih pnevmatik. Pri osnovnih modelih s standardnim zavornim sistemom občasno prihaja do cviljenja zavornih oblog, zaradi česar jih je treba zamenjati, še preden bi bile izrabljene. Čeprav se zdi, da je nagnjenost k rošenju stekel stvar preteklosti, je GLC na tem področju eden izmed bolj občutljivih avtomobilov, zato je pravilno delovanje klimatske naprave zelo pomembno. S komponentami klimatskih naprav sicer ni težav, so pa v GLC-ju pogoji za razvoj plesni in gliv v prezračevalnem sistemu očitno zelo dobri, saj veliko voznikov poroča o neprijetnem vonju iz sistema klimatiziranja in potrebi po pogostem čiščenju sistema.
Vsled zgoraj zapisanega ni težko zaključiti, da je GLC pravzaprav zelo dober avtomobil, ki bo zadovoljil tako potrebe tistih, ki potrebujejo družinski avtomobil, kot tudi tistih, ki ne potrebujejo ne SUV-ja in ne veliko prostora, so pa za nekaj premijskega počutja pripravljeni plačati kakšen evro več. Ne nazadnje temu pritrjuje celo moja, velikih in dobrih avtomobilov vajena soproga, ki si je GLC-ja izbrala pred dobrim letom in pol. Urška pravi, da je »perfekten«.
Tehnični podatki
Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.655 mm /1.890 mm /1.644 mm /1.660–1.950 kg
Motor | Gorivo | Valji | Prostornina cm3 | Moč kW (KM) | Navor Nm |
200 | bencin | 4 | 1.991 | 145(197) | 320 |
250 | bencin | 4 | 1.991 | 155(211) | 350 |
300 | bencin | 4 | 1.991 | 180(245) | 370 |
350e | bencin (hibrid) | 4 | 1.991 | 155 + 85(211+115) | 350 |
AMG 43 | bencin | 6 | 2.996 | 270(367) | 520 |
AMG 63 S | bencin | 8 | 3.982 | 375(510) | 700 |
200d | dizel | 4 | 1.950 | 120(163) | 360 |
220d | dizel | 4 | 2.143 | 125(170) | 400 |
250d | dizel | 4 | 2.143 | 150(204) | 500 |
350d | dizel | 6 | 2.987 | 190(258) | 620 |
Priporočamo
Bencinski motor: 250, 43 AMG, 63 AMG
Dizelski motor: 220d, 250d, 350d
Seznam napak in okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
Preskakovanje prednjih koles pri zasuku volana | vsi modeli |
Neprijeten vonj iz klimatske naprave | vsi modeli |
Hrup zavornih oblog | osnovni modeli |
Pregrevanje zaganjača motorja v primeru vklopljenega sistema Start&Stop | vsi modeli |
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del