"Čim prej je treba mučenju na avtocestah narediti konec ali pa ga vsaj omiliti, obenem pa intenzivno delati na hitrih železniških povezavah."
In medtem ko se navadni smrtniki dušimo v prometnih zamaških na vpadnicah v prestolnico, odgovorni, zlasti pa takšni in drugačni strokovnjaki še vedno razmišljajo, ali je gradnja tretjega voznega pasu na vpadnici sploh smiselna. Številne bistre glave celo menijo, da za to ni potrebe, češ dajmo raje promovirati javni prevoz, dajmo raje promovirati deljeno vožnjo, dajmo raje ... Ja, pa kaj še!
Seveda – javni prevoz: da, a nikakor na takšen način, kakršnega imamo zdaj. Čim prej je treba mučenju na avtocestah narediti konec ali pa ga vsaj omiliti, obenem pa intenzivno delati na hitrih železniških povezavah. Takih, ki te pripeljejo iz Ljubljane v Maribor v manj kot uri. In takih, ki zmorejo odpeljati in pripeljati v napovedanem času. To, kar nam kot prevoz ponujajo zdaj, je namreč v posmeh vsem, ki razmišljajo o prevozu z vlakom. A da se ne da? No, ja, Kitajci so most na Pelješac zgradili v manj kot štirih letih.
Da se gradnja zaradi administrativnih in birokratskih ovir ne bo začela prav hitro, so in smo resignirano ugotovili mnogi. Tri ministrstva se ukvarjajo s prometno problematiko in seveda je logično, da je odločanje počasno in zatikajoče. Ekoteroristi pa seveda zganjajo ustrezen hrup okoli širjenja avtocestnega omrežja. Kot da je stanje stotisočih avtomobilov in tovornjakov v kolonah okoljsko znosno in gospodarsko sprejemljivo.
A vsa ta silna ministrstva z ustreznimi možganskimi trusti v njih (v kar zares verjamem) bi lahko tudi kratkoročno kaj naredila, preden se zganejo birokrati z dovoljenji. Ker so tovornjaki povsem uzurpirali desni vozni pas, imamo čisto zares samo še en sam samcat vozni pas, ki si ga občasno z bogaboječo vožnjo vzame za svojega tudi kak nedeljski voznik, ki prestrašen od dvajsettonskih orjakov prehiteva jeklene mastodonte (ki mnogokrat tudi ne vzdržujejo ustrezne razdalje) s 100 na uro ... Zato bi bilo treba podaljšati prepoved prehitevanja za tovornjake, skrbno razmisliti tudi o prepovedi prehitevanja za avtobuse (vsaj v nekem obdobju), resno razmisliti o omembe vredni razliki v ceni med dnevno in nočno uporabo avtocest (za tovorni promet) in tako naprej.
In za božjo voljo – vzpostavite spet avtocestno policijo! In to takšno, ki bo znala delati red tudi na levem pasu, ki je – če morda kdo tega ni vedel – prehitevalni.
Preberite še: Wankel živi! No, malce drugače, ampak ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor