Volkswagen pripravlja E-volucijo

30. 10. 2018 | Saša Kapetanovič
Deli

Pravzaprav smo priča Volkswagnovi revoluciji. Ne verjamete? Konec prihodnjega leta bo na ceste zapeljal avto, ki bo sčasoma nadomestil Golfa.

Če so še do nedavnega avtomobilski proizvajalci samo razmišljali o elektrifikaciji svoje flote, je dan D očitno pred vrati. Volkswagen je za sistematični prehod na električno mobilnost poskrbel z izdelavo platforme MEB in to oznanil kot “enega od najpomembnejših projektov v svoji zgodovini”.

Izbranim novinarjem so v Dresdnu predstavili tehnološko osnovo prihajajoče družine I.D., ki naj bi sprva štela tri člane (I.D. na dolžinski ravni Golfa, športni terenec ter enoprostorec s sedmimi sedeži), ti pa naj bi do leta 2020 našli pot do 150 tisoč kupcev. Modularna platforma MEB, ki je ekonomski in tehnološki temelj za električna vozila, je eden od najpomembnejših projektov v zgodovini koncerna. Temu v prid govorijo tudi številke: vložki v projekt naj bi do leta 2030 dosegli vrtoglavih 40 milijard evrov, do leta 2022 pa naj bi Volkswagen ponujal kar 27 modelov na platformi MEB, ki naj bi jih prodajali že v milijonskih številkah.

Volkswagnova sistematična uporaba platforme sama po sebi ni nič novega v tehnološkem smislu, saj so modularno prečno platformo MQB že dobro izkoristili pri aktualnih modelih. Da pa bi izkoristili vse prednosti, ki jih ponuja električni avto, so popolnoma na novo zasnovali platformo MEB. In kaj so glavne spremembe? Osrčje celotnega sklopa je nedvomno baterijski sistem in vse je nekako podrejeno temu elementu. Zaradi enakomerne razporeditve teže je baterijski sklop umeščen na dno v sredino šasije, motor pa bo v osnovi poganjal zadnji kolesni par (opcijsko, pri štirikolesnem pogonu bo dodan še spredaj). Ker bosta spredaj v nosu zgolj hladilni sistem in drobovje klimatske naprave, bo potniška kabina pomaknjena precej naprej. S tem pri Volkswagnu obljubljajo, da bo avto velikosti Golfa imel prostornost modela Passat. Sedelo se bo nekoliko višje, ker pa bo pred voznikom veliko prostora, napovedujejo, da bo armaturna plošča močno digitalizirana in opremljena z novo generacijo projicirnih zaslonov.

Baterijski sistem, ki bo predstavljal srce modela I.D., bo narejen iz najnaprednejših baterijskih celic, pametnih baterijskih modulov in sodobnega, vodno hlajenega okvirja. Kupec bo sicer lahko sam izbral kapaciteto baterije glede na njegove potrebe, a obljube so obetajoče: osnovna baterija naj bi zagotavljala doseg 350 kilometrov, največja pa kar 550 kilometrov. Vsi modeli družine I.D. bodo zasnovani za hitro polnjenje z močjo 125 kilovatov, kar naj bi pomenilo, da boste za vsako priklopljeno minuto na polnilnici pridobili približno 10 kilometrov dosega. Da bi svojim kupcem ponudili optimalno uporabniško izkušnjo uporabe električnega avta, so se pri Volkswagnu povezali z Daimlerjem, BMW-jem in Fordom ter ustanovili skupno podjetje Ionity, ki bo po Evropi gradilo električne polnilnice, širilo pokritost s polnilnimi mesti in zagotavljalo kar se da preprost in učinkovit sistem polnjenja. Vozila družine I.D. bodo že opremljena s sistemom 'plug & charge', kar pomeni, da bo celoten potek optimiziran: uporabnik se bo priključil na napajalni sistem, ta bo zabeležil, koliko energije je avto 'načrpal', vse skupaj pa bo prek aplikacije povezano z uporabnikovim računom. Če se boste odločili, pa vam bo Volkswagen za doplačilo 300 evrov ponudil tudi polnilno postajo za dom. Še pogled v malce dlje v prihodnost: pri Volkswagnu tudi že razmišljajo o indukcijskem polnjenju in vozila na platformi MEB bodo sčasoma omogočala tudi to možnost.

Volkswagnova vozila I.D. bodo zagotovo pomenila mejnik v tehnološkem razvoju. Še bolj kot to pa je njihov namen navdušiti ljudi, približati električne avte širšim množicam in jih nekako pripraviti na novo obdobje v avtomobilističnem svetu. Njihov slogan 'Elektrika za vse' bo postal osrednje vodilo znamke in spominu na čase, ko je Golf zamenjal Hrošča, bomo zagotovo dodali tega, ko bo I.D. zamenjal Golfa.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja