Teslina gigatovarna v Nemčiji je bila na prvi pogled privlačna naložba v prihodnost, a …
Teslina tovarna v Grünheideju je v zadnjih mesecih deležna številnih kritik na račun mačehovskega odnosa do okolja.
Podtalnica je namreč le sedem metrov pod kompleksom, a se očitno niti ameriški proizvajalec električnih vozil niti nemške oblasti s tem kaj dosti ne obremenjujejo.
Oblasti in vodilni možje Tesle so bili deležni kritik že ob gradnji tovarne, saj naj bi kompleks rasel hitreje, kot praviloma v Nemčiji lahko izdajajo gradbena dovoljenja.
Poleg tega je tovarna postavljena na mestu, ki predstavlja vir pitne vode za najmanj 170.000 ljudi.
Da bi razkrili hinavščino, se je eden izmed novinarjev časnika Stern zaposlil v berlinski tovarni, kjer se od marca 2022 odvija proizvodnja Teslinega modela Y. Rezultati poročila so šokantni.
Vodna uprava WSE je na primer opozorila na nevarnost ekološke katastrofe, ki lokalnim kmetom zaradi možnosti onesnaženja podtalnice prepoveduje rejenje več kot 50 glav govedi.
Podtalnica se nahaja le 7 metrov pod tovarno, po besedah novinarja Sterna pa se je od zagona tovarne (marca 2022) v njej zgodilo že 26 ekoloških nesreč.
Po poročanju Tagespiegla je v posameznih incidentih izteklo 15.000 litrov barve, 150 litrov dizelskega goriva in 13 ton aluminija.
Zaradi požara, ki je nastal zaradi odvrženega akumulatorja v lesen zaboj, je v zemljo steklo kar 300 litrov gasilne tekočine.
Lokalni politiki sicer trdijo, da podjetje ne predstavlja tveganja za okolje, a mnenje vodje oddelka za ekosisteme na inštitutu Leibniz Alexa Vogla je drugačno.
Kot je povedal, tla niso sposobna zadržati vseh snovi, ki se stekajo vanje, zato je kakovost podtalnice močno ogrožena.
To pa še ni vse. Po poročilu sodeč, so lani v tovarni prijavili 247 nezgod pri delu, kar glede na število delovnih dni pomeni 1,27 nezgode na dan.
Šlo naj bi le za hude poškodbe, v katerih je bilo primorano posredovati reševalno vozilo ali helikopter. Manjše nezgode se ne štejejo kot nesreča.
Novinarji časnika Stern so opozorili tudi na pritožbe zaposlenih, češ da nimajo zadosti zaščitne opreme.
V gigatovarni so namreč zaposleni ljudje iz različnih držav sveta, ki pogosto ne razumejo usposabljanja iz varstva pri delu v nemščini in ukazov nadrejenih.
Iz navedb oblasti gre sklepati, da jih število nesreč v podjetju ne skrbi, češ da je glede na velikost tovarne število nesreč pogost pojav.
Preberite še: Cene goriva ostajajo nespremenjene
BONUS VIDEO: To so skrite slabosti (in prednosti) električnih avtomobilov!