Na prvem mestu Dunlop in Continental, številne gume z oceno 'Ni priporočljivo'.
Poletne temperature so se poslovile, jutra so vse hladnejša, več pa je tudi vlage v zraku in na cestah. Počasi se pri tem približuje tudi 15. november, rok, do katerega moramo svoje avtomobile opremiti z zimsko opremo, pomemben del katere so tudi zimske gume. Testi najnovejših modelov so bili pred kratkim že izdelani, preberete pa si jih lahko v spodnji tabeli; pri AMZS-ju so v sodelovanju z avstrijskim avtomobilskim klubom ÖAMTC, nemškim ADAC-om, švicarskim TCS-om in pa nizozemskim klubom ANWB tako letos pozornost namenili 15- in 16-palčnim izvedbam.
Test zimskih gum 2018/19:
- AMZS test zimske gume 2018/2019 (175/65 R 14 T, 205/55 R 16 H )
Zimske gume 185/65 R15 T
V danem razredu so kar tri vrste pnevmatik pridobile oceno Zelo priporočljivo, vseeno pa je malenkosti izstopala Dunlop Winter Response 2, ki je dobila oceno 2,1. Ta se je namreč kot najboljša izkazala na snegu, nobenih pomanjkljivosti pa ni kazala niti na ledu, na mokri ali pa na suhi vozni podlagi. Ob tem ji v prid lahko štejemo tudi najnižjo porabo goriva in pa stopnjo hrupa, ki se prenaša v kabino. Prav glasnost, poraba goriva in obnašanje na ledu, snegu ter mokri cesti pa so bili tudi tisti faktorji, zaradi katerih se je omenjena guma na koncu odrezala nekoliko bolje kot Kleber Krisalp HP3 in pa Pirelli Cinturato Winter, ki sta sicer prav tako prejeli oceno 'Zelo priporočljivo'.
Dno tabele 15-palčnih platišč je na drugi strani malenkost krajše. Najnižjo ceno sta namreč prejeli dve pnevmatiki, Davanti Wintoura in Toyo Snowprox S943. Prva – gre za v Veliki Britaniji zasnovano pnevmatiko mladega podjetja Davanti – je sicer odlične lastnosti pokazala na ledu, kjer je celo dosegla najboljši rezultat, a je nato daleč najslabšo oceno prejela na mokri cesti, povprečno pa se je odrezala tudi na snegu in na suhi podlagi. Kot največja pomanjkljivost gum znamke Toyo se je pokazala slaba vodljivost na snegu, povprečni pa so bili tudi rezultati na suhi vozni podlagi.
Zimske gume 205/65 R 16 T
V kategoriji za palec večjih gum so bili rezultati na splošno nekoliko slabši. Nobena izmed preizkušenih gum namreč ni dosegla ocene 'Zelo priporočljivo', zgolj tri pa so dobile oceno 'Priporočljivo'. Med njimi se je najbolje odrezala zimska guma Continental VanContact Winter (sicer v osnovi namenjena kombiniranim vozilom), ki se je sicer najbolje odrezala na suhi in mokri cesti, a so se na drugi strani manjše težave pokazale na zasneženi oziroma poledeneli podlagi. Enake težave v povezavi s slabostmi na mokri cesti so se sicer pokazale tudi pri Pirrelijevem modelu Carrier Winter. Michelin Agilis Alpin je na drugi strani tako na snegu, kakor na ledu pokazala odlične rezultate, do najvišje ocene pa so ji preprečile manjše slabosti na mokri in suhi podlagi.
Precej več preizkušenih zimskih gum se je na drugi strani uvrstilo v kategorijo 'Ni priporočljivo' saj so tu pristali kar štirje različni modeli: Maxxis Vansmart Snow WL2, Goodride 5W612, BFGoodrich Activan Winter pa tudi slovenska Sava Trenta M+S. Z izjemo gum proizvajalca BFGoodrich se je namreč pri vseh treh modelih kot največja pomanjkljivost pojavilo obnašanje na snegu, medtem ko je slednja najnižjo oceno med vsemi prejela med vožnjo po mokri podlagi. A čeprav je za obnašanje na snegu prejela najnižjo oceno, pa se je na drugi strani tako na ledu, kakor na suhi podlagi zelo dobro odrezala guma proizvajalca Maxxis; pri obnašanju na mokri cesti je pokazala le manjše slabosti, v prid pa ji govori tudi nizka poraba goriva.
- Zapadel je prvi sneg ... Na kaj moramo paziti, preden se odpravimo na pot?
- Svetujemo: menjava zimskih gum
- Snežne verige – izbira, vzdrževanje, nadomestne 'nogavice' in osebna izkušnja s premajhnimi