Alfa Romeo Alfa 147 1.6 TS (105)

18. 8. 2005
Deli

Za nekaj jurjev več kot 3, 8 milijona dobite dvoje; člansko izkaznico v obliki prometnega dovoljenja in članstvo v klubu alfistov. In relikt v obliki avtomobila. Članstvo je seveda namišljeno, ampak med alfisti je v glavnem dovolj že to, da imate Alfo.

To je namreč najcenejša Alfa, kar jih je v tem trenutku. Okej, na tej, ki jo vidite na fotografijah, so še kovinska barva (okrog 100 tisočakov), ki je skoraj ubijalsko dobra, pa 15-palčna lita platišča (slabih 150 jurjev), ki jih menda lahko mirno preskočite, usnje na volanskem obroču ter prestavni ročici (55 tisoč), brez katerih se ne splača odpeljati iz salona, in še dve drobnariji za skupaj 12 jurjev, kar se ob končnem znesku (4, 15 milijona) praktično ne pozna.

Lahko pa seveda opustite vse našteto in ostanete pri tistih 3, 8 milijona. Ampak z manj ne gre. Ta 147 je tudi oblikovno osvežena; mnenja se precej razhajajo, celo sam Valter De Silva, ki je zrisal tisto prejšnjo 147, trdi, da kozmetična operacija ni uspela, ampak kot vedno in povsod - mnenja o videzu so odvisna le od okusa; nič tehničnega ne poseže vmes.

Tehnika pa ostaja - vsaj v tem primeru - enaka: kot čisto osnovni motor služi prijeten štirivaljnik s tradicionalnim dvojnim vžigom v valjih (Twin Spark), z 1, 6 litra prostornine, s 105 konjskimi močmi, z velikim veseljem do vrtenja, ki ga prav nežno prekine elektronika pri 6600 vrtljajih v minuti, in z rahlo podhranjenostjo pri navoru v nizkih in srednjih motornih vrtljajih. Ampak takšen je pač klasičen značaj športnega avtomobila, kar tudi tale Alfa je. Vključno z zvokom motorja.

Ta je enako značilen kot motor sam, prepoznaven in odločen v kokpitu, z nekaj več decibeli kot pri drugih podobno velikih avtomobilih, a - vsaj za ljubitelja takšnega avtomobila - še vedno dovolj nemoteč, da je takšna 147 lahko povsem spodoben vsakodnevni avtomobil. Še vedno pa velja, da je za pravega alfista, željnega hitrejše, bolj dinamične in športne vožnje, motor premalo zmogljiv.

Nihče, ne navihan ne umirjen voznik, se ne bo pritoževal nad odličnim, vrhunsko komunikativnim in neposrednim volanom, niti nad zelo dobrimi, bočno oprijemljivimi sedeži; volan je verjetno vsaj v svojem razredu trenutno najboljši, sedežev pa boljših za ta denar (pa tudi za nekaj več) ne morete kupiti. Le precej groba tkanina na njih utegne zdražiti kožo. Med boljšimi je tudi volanski obroč, vsaj po (športni) oprijemljivosti sodeč, je pa res, da na (ali ob ali za) njem ni komand za avdiosistem. In merilniki z rdečo osvetlitvijo združujejo oboje: lep športen videz in dobro preglednost.

Ljubitelji športnosti bodo morda pogrešali možnost nižjega sedenja, a bodo navdušeni nad hitrostjo in natančnostjo menjalnika, katerega prestavna razmerja so ravno prav kratka, da takšna 147 največjo hitrost doseže v peti prestavi, a vseeno - vsaj za boljši občutek in zaradi rahlega pomanjkanja navora - nekoliko predolga. Prav dosti zamer pa takšna Alfa ne zasluži; osnovnega prtljažnika je za 40 litrov več kot pri Cliu in za 30 več kot pri trivratnem Puntu, z dodatnim parom vrat na bokih ji lahko povečate uporabnost (dostop! ) in le proti temu, da je zadnja vrata težko odpreti, da je pokrovček za gorivo (še vedno) treba odpirati s ključem, da se sovoznikova šipa ne zna samodejno dvigniti, da upravlja potovalni računalnik en sam gumb in da sedeža nimata na hrbtu žepov, ni pravega orožja.

Ste pa kljub temu tudi s takšno najšibkejšo in najcenejšo Alfo član kluba alfistov. In lastnik športnega avtomobila, ki se zelo lepo pelje. Vsaj to, drugo, vas utegne prepričati.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.019,86 €
Cena testnega modela: 17.334,33 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 5600/min - največji navor 140 Nm pri 4200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 x (x).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 11,1/6,3/8,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1190 kg - dovoljena skupna masa 1710 kg.
Zunanje mere: dolžina 4223 mm - širina 1729 mm - višina 1442 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 292-1042 l
Naše meritve
T= 29 °C / p= 1013 mbar / rel. vl.: 70 % /Stanje km števca: 4215 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,0s ( 126km/h)
1000m z mesta: 33,5s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,9s
Prožnost 80-120km/h: 18,4s
Največja hitrost: 189km/h (V.)
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tudi najcenejša in najšibkejša Alfa daje zelo dober športen občutek v vožnji, obenem pa je lahko povsem dober družinski avtomobil za vsakdanjo rabo. Presenečajo dobri notranji materiali in notranja izdelava. Avtomobil deluje zelo kompaktno.

Hvalimo in grajamo
voznost, vodljivost, lega na cesti
sedeži, volanski obroč
oprema in materiali notranjosti
barva zunanjosti
stabilnosti VSC (SEP) ni izklopljiv
obračalni krog
odpiranje pokrova prtljažnika