Alfa Romeo

Začetki Alfa Romea segajo v leto 1910, ko je skupina milanskih poslovnežev ustanovila tovarno A.L.F.A. Prva Alfa se je kljub pusti oznaki 24 HP pohvalila s sodobno mehaniko, zmogljivostmi in športnostjo, naslednici 15-20 HP in 40-60 HP pa še z udobjem in eleganco. Med prvo svetovno vojno je tovarno prevzel neapeljski podjetnik Nicola Romeo. Leta 1920 je na ceste zapeljal prvi Alfa Romeo, Torpedo 20-30 HP, s katerim je mladi …

Začetki Alfa Romea segajo v leto 1910, ko je skupina milanskih poslovnežev ustanovila tovarno A.L.F.A. Prva Alfa se je kljub pusti oznaki 24 HP pohvalila s sodobno mehaniko, zmogljivostmi in športnostjo, naslednici 15-20 HP in 40-60 HP pa še z udobjem in eleganco. Med prvo svetovno vojno je tovarno prevzel neapeljski podjetnik Nicola Romeo. Leta 1920 je na ceste zapeljal prvi Alfa Romeo, Torpedo 20-30 HP, s katerim je mladi Enzo Ferrari osvojil drugo mesto na dirki Targa Florio. Po tej dirki so poimenovali tudi enega najbolj športnih avtomobilov tistega časa RL Targa Florio. Zelo uspešen je bil tudi dirkalnik P2, 6C 1750 Gran Sport pa je leta 1930 na dirki Mille Miglia prvič dosegel povprečno hitrost nad 100 km/h. Športni uspehi so se odrazili tudi v serijskih avtomobilih 6C 1500 in 6C 1900. Konec dvajsetih let se je tovarna umaknila z dirk in pozornost vzbujala s serijskimi avtomobili P3, 6C 2500 in 8C 2900 B Lungo. Alfa 1900 je imela konec petdesetih let prvi samonosno karoserijo, leta 1954 pa so predstavili uspešno Giulietto, ki ji je sledila Giulia. Leta 1966 je nastal 1600 Spider Duetto, konec desetletja pa kompaktni Alfasud. Sedemdeseta leta so obeležili Alfa 2000, Alfetta GTV Coupé, Alfetta 2000 TD, nova Giulietta in razkošna Alfa 6, osemdeseta pa Alfe 33, 75 in 164. Tovarna je tedaj zašla v težave, iz katerih jo je leta 1986 izvlekel Fiat. Njegovo okrilje se je obrestovalo v devetdesetih letih z Alfami 155, 145 in 146, GTV in novim Spiderjem, konec devetdesetih let pa so oblikovno sveže Alfe 156, 166 in 147 opomnile na znamenito preteklost. Tedaj začrtano usmeritev so nadaljevale tudi Alfe 159, GT, Brera, Spider in 8C Competizione, potrdili sta jo Alfa MiTo in Giulietta, na pota slave pa se znamka vrača z novo Giulio in njenim prvim športnim terencem Stelviom.