Q-tronic. Visokoleteče ime za povsem običajen samodejni menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja. Še posebej, ker ta nekako ne premore Alfinega duha.
Kombinacija Alfe 159, 1, 9-litrskega turbodizla s 150 ‘konji’ in samodejnega menjalnika na papirju ni slaba. Ja, za uporabnost bi bilo (morda) bolje, da bi bil zadek kombijevski, v vsakem primeru pa temu modelu vrhunskega oblikovanja (še vedno) ne moremo odrekati.
Ne le navzven, tudi navznoter - dvobarvna notranjost daje občutek prostornosti, uporabljeni materiali so kakovostni, oprema Distinctive pa poskrbi, da je klimatizacija samodejna in dvoconska ter da bo na avtocesti pomagal tempomat. Tempomat v kombinaciji s samodejnim menjalnikom je recept za udobje.
A se v praksi izkaže, da lahko tej Alfi prilepimo tudi kak minus. Recimo počasnost menjalnika, ki lahko (predvsem ob delnem plinu) postreže s kakim malce bolj grobim sunkom. Najbolj škoda pa je, da ne zna zamaskirati luknje, ki jo ima 16-ventilski turbodizel v najnižjem območju vrtljajev (kar je sicer v navadi). Speljevanja so zato počasna (speljevanje s stranske na glavno cesto v gostejšem prometu je skoraj prepočasno), pri kakih 2.000 vrtljajih, ko motor zadiha s polnimi pljuči, pa avto kar poskoči. Od tu naprej je ta Alfa hitra, živahna in vozniku v užitek.
Ali bodo te slabosti odtehtale prednosti, torej nizko porabo, živahnost pri večjih hitrostih, natančen in komunikativen volan ter konec koncev obliko, je seveda odvisno od tega, kaj od avta pričakujete. Če vam ta avtomatik ne bo všeč, lahko še vedno posežete po ročnem menjalniku - ali pa stopite do konkurence.
Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 28.900 € |
Cena testnega modela: | 31.271 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,6 s |
Največja hitrost: | 207 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom – gibna prostornina 1.910 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotiziran menjalnik – gume 235/45 R 18 H (Dunlop Winter Sport M3 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 207 km/h - pospešek 0–100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 9,9/5,5/7,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.661 mm – širina 1.830 mm – višina 1.422 mm - posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | 405 l |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 131km/h) |
1000m z mesta: | 31,7s ( 166km/h) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,9m |
AM meja: | 40m |
Napake med testom: | T=14 °C / p= 997 mbar / rel. vl.: 62 % /Stanje števca: 2.912 km |
-
Menjalnik je (ob motorni luknji pod slabima dvema tisočakoma vrtljajev) najslabši del te Alfe 159. Naj vas visokoleteča oznaka Q-tronic ne zmede - še vedno gre za navadno, povsem povprečno šeststopenjsko avtomatiko.