Ko nas je čakala na parkirišču uvoznika, je bila prva misel: Uh, super, res športna Giulietta.
Alfina bela barva, 18-palčna platišča dizajna modelov QV, rdeča črta pod brado, velik kromiran zaključek izpušne cevi. Obetajoče. Potem precej športni sedeži z rdečimi šivi, pa enaki šivi na volanu, aluminijaste stopalke in dvosklopčni menjalnik. Še bolj obetajoče. Giuliette nimajo pametnega ključa, zato ga je treba vtakniti v ključavnico ob volanu in ... Dizel.
V redu, ni panike, 175-'konjski' Alfin dizel se je že večkrat izkazal za športnega. Konec koncev je to razen 240-'konjskega' turbobencinca v različici Veloce najzmogljivejši Giuliettin motor.
Pa se je ob prvem pospeševanju izkazalo, da gre za manjšega brata, 1,6-litrski dizel(ček) s 120 'konji'. Razočaranje? Prvi hip seveda, ampak tale motorček da od sebe več, kot pokažejo tehnični podatki na papirju. To, da imajo turbodizli ozko območje uporabnih obratov, dvosklopčni menjalnik z oznako TCT zlahka skrije, in ker motor sicer rad sune že iz nižjih vrtljajev (da ne zaide v prenizke, spet odlično skrbi TCT), je tale Giulietta bolj živahna, kot bi pričakovali. Seveda: ne zmore športnih pospeškov iz ovinkov ali astronomskih hitrosti na avtocesti, a če je voznik spreten, zna biti hitra. Za to je 'krivo' tudi športno vzmetenje doplačilnega paketa Veloce, ki prinese tudi 18-palčna platišča in pnevmatike.
Tresljajev v notranjosti je zato več, se pa taka Giulietta za to oddolži z zelo visoko postavljenimi mejami zdrsa, dovolj visoko, da jih je 'po nesreči' praktično nemogoče doseči. Če pa si to voznik prizadeva nalašč, ga zna takšna Giulietta nagraditi z natančno vodljivostjo, dovolj povratnimi informacijami in v celem uživaško lego ne cesti. Ja, z močnejšim motorjem bi bilo zabave še več, a bi bolj trpela tudi denarnica ob nakupu. In bistvo takšne Giuliette je ponuditi več zabave za še znosen denar (in ob lepi zalogi vgrajena udobnostne in varnostne opreme).
besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 22.990 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.510 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.075 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Dunlop Winter Sport 5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,9 l/100 km, izpust CO2 103 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.351 mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm – prtljažnik 350 l – posoda za gorivo 60 l |
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 15.486 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 129km/h) |
poraba na testu: | 5,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |