Kratki test; Alfa Romeo Giulietta 1.6 Multijet II 16v TCT Super

23. 10. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Ko nas je čakala na parkirišču uvoznika, je bila prva misel: Uh, super, res športna Giulietta.

Alfina bela barva, 18-palčna platišča dizajna modelov QV, rdeča črta pod brado, velik kromiran zaključek izpušne cevi. Obetajoče. Potem precej športni sedeži z rdečimi šivi, pa enaki šivi na volanu, aluminijaste stopalke in dvosklopčni menjalnik. Še bolj obetajoče. Giuliette nimajo pametnega ključa, zato ga je treba vtakniti v ključavnico ob volanu in ... Dizel.

V redu, ni panike, 175-'konjski' Alfin dizel se je že večkrat izkazal za športnega. Konec koncev je to razen 240-'konjskega' turbobencinca v različici Veloce najzmogljivejši Giuliettin motor.

Pa se je ob prvem pospeševanju izkazalo, da gre za manjšega brata, 1,6-litrski dizel(ček) s 120 'konji'. Razočaranje? Prvi hip seveda, ampak tale motorček da od sebe več, kot pokažejo tehnični podatki na papirju. To, da imajo turbodizli ozko območje uporabnih obratov, dvosklopčni menjalnik z oznako TCT zlahka skrije, in ker motor sicer rad sune že iz nižjih vrtljajev (da ne zaide v prenizke, spet odlično skrbi TCT), je tale Giulietta bolj živahna, kot bi pričakovali. Seveda: ne zmore športnih pospeškov iz ovinkov ali astronomskih hitrosti na avtocesti, a če je voznik spreten, zna biti hitra. Za to je 'krivo' tudi športno vzmetenje doplačilnega paketa Veloce, ki prinese tudi 18-palčna platišča in pnevmatike.

Tresljajev v notranjosti je zato več, se pa taka Giulietta za to oddolži z zelo visoko postavljenimi mejami zdrsa, dovolj visoko, da jih je 'po nesreči' praktično nemogoče doseči. Če pa si to voznik prizadeva nalašč, ga zna takšna Giulietta nagraditi z natančno vodljivostjo, dovolj povratnimi informacijami in v celem uživaško lego ne cesti. Ja, z močnejšim motorjem bi bilo zabave še več, a bi bolj trpela tudi denarnica ob nakupu. In bistvo takšne Giuliette je ponuditi več zabave za še znosen denar (in ob lepi zalogi vgrajena udobnostne in varnostne opreme).

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 22.990 €
Cena testnega modela: 26.510 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.075 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Dunlop Winter Sport 5).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,9 l/100 km, izpust CO2 103 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.351 mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm – prtljažnik 350 l – posoda za gorivo 60 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 15.486 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 129km/h)
poraba na testu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Hvalimo in grajamo
podvozje
videz
slaba grafika infozabavnega sistema
zastareli merilniki