Audi A4 2.0 T FSI Quattro

31. 8. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Videti je kot navaden, zaradi 17-palčnih platišč in dvojnega zaključka izpušne cevi morda malce dodelan Audi A4. A pod motornim pokrovom skriva agregat, ki se bohoti tudi v bratrančevem GTI-ju!

Zato diskretnega napisa 2.0 T Quattro na zadku tega sicer družinskega avtomobila ni pametno spregledati. Rdeče obarvani T namreč pomeni dvolitrski motor, ki z neposrednim vbrizgom goriva v štiri valje, s turbopuhalom in hladilnikom polnilnega zraka zlahka zadiha do hitrosti 100 kilometrov na uro v slabih sedmih sekundah in zmore hitrost okroglih 240 kilometrov na uro.

To je namreč motor, ki se lahko pohvali s kar 144 kilovati oziroma, če povemo našim bralcem v bolj domačem jeziku, 200 'konjev'. Da, prav ste prebrali, to je enako srce kot v najnovejšem GTI-ju. No, če smo natančnejši, se ta motor seli znotraj koncerna Volkswagen kot ptica selivka, zato smo ga že srečali v EOS-u, Leonu FR itd. Primeren za vsakogar in za vse?

Za vsakogar? To pa ne. Zaradi poskočnosti v prvi vrsti zahteva racionalnega voznika, ki ima pospravljeno ’podstrešje’ in katerega cilj v življenju ni le, kako bi se v soboto ponoči pijan postavljal z vozniško (ne)spretnostjo pred prijatelji. Preden rečete: Hudiča, to pa leti kot sneta sekira, ste namreč s polnim plinom v mestu že toliko prekoračili hitrost, da vam odvzem vozniškega dovoljenja ne uide. Predvsem pa so športni avtomobili dražji in žejni.

Naš z mišicami obdelani Audi A4 je spil na sto prevoženih kilometrov kar slabih 13 litrov, kar je pri današnjih cenah goriva podatek, ob katerem se še celo zdrave (beri: z denarjem založene) plačilne kartice skrijejo. Nabavna cena takega Audija je dobrih devet milijonov, kar je okoli tri milijone več, kot stane Golf GTI.

Če ga potem še malce založite z dodatno opremo, recimo elegantno črno biserno barvo, trikrakim usnjenim športnim volanskim obročem, športnima sedežema, zmogljivejšim radiem z boljšimi zvočniki, 17-palčnimi kolesi in ksenonskimi žarometi, lahko zapravite še poldrugi milijon tolarjev. Ogromno za normalne smrtnike, drobiž za člane uprave in nadzornih svetov.

In prav njim je namenjen takle A4. Dovolj diskreten, da ga davkarija in Kosova komisija ne bosta opazili, predvsem pa toliko zmogljiv, da bo vsaka pot minila, kot bi trenil. Seveda ne smemo pozabiti na legendaren štirikolesni pogon Quattro (bistvo je osrednji diferencial Torsen), ki prednji kolesi razbremeni (zato je tudi volanski sistem prijeten za upravljanje), predvsem pa se lahko brez težav vozite tudi z izključeno stabilizacijsko elektroniko. V osnovi je A4 podkrmarjen, vendar ob vztrajanju na stopalki za plin zadek pomaga vozniku usmeriti avtomobil v želeno smer vožnje, kar se pokaže kot dobrodošlo predvsem na spolzkem asfaltu.

Šeststopenjski menjalnik je uživaški, saj je dovolj hiter in natančen, da bo desnica vselej zadovoljna, zavore zanesljive tudi po daljšem zaviranju, športni sedeži (z dodatno prilagodljivim sedalnim delom) pa vredni vsakega tolarja. Zaradi večjih, 17-palčnih koles in nizkopresečnih gum (235/45) je bil testni avtomobil tudi trši, vendar še vedno ne tako trd, da se z njim ne bi zlahka zapeljali do Torina, Budimpešte ali Stuttgarta. Ne samo zlahka, ampak kar z veseljem. No, če se res ne bi mudilo, bi vmes skočili še čez kakšen gorski prelaz, če se le ne bi vozili po ravni panonski nižini . .

Če mislite, da je Audi A4 2.0T FSI kot gospod, ki pride na svečano predstavo v gledališču oblečen v smoking in hkrati obut v športne copate, se motite. To je prej vitalen gospod, ki je pred predstavo v gledališču zaposlil svoje mišice na ’fitnesu’, se stuširal in oblekel v modno večerno opravo. Ko je kljub urejenosti in šarmantnosti bistvo še vedno skrito . .

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 38.040,39 €
Cena testnega modela: 44.454,18 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,2 s
Največja hitrost: 238 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbobencinski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1984 cm3 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 5100-6000/min - največji navor 280 Nm pri 1800-5000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 235/45 R 17 Y (Continental SportContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 238 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,2 s - poraba goriva (ECE) 12,6/6,6/8,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1490 kg - dovoljena skupna masa 2040 kg.
Zunanje mere: Mere: dolžina 4586 mm - širina 1772 mm - višina 1427 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 63 l
Prtljažnik: 460 l
Naše meritve
T=26 °C / p= 1024 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje km števca: 8772 km
Pospešek 0-100km: 7,4s
402m z mesta: 15,4s ( 148km/h)
1000m z mesta: 28,0s ( 190km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,7/13,0s
Prožnost 80-120km/h: 11,0/15,0s
Največja hitrost: 238km/h (VI.)
poraba na testu: 12,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zapeljete se lahko v opero ali na Mobikrog, na zasneženo Pokljuko ali na makadamsko cestico, ob tem pa ste lahko opremljeni z dirkaškimi rokavicami ali z zloščenimi čevlji, obkroženi z družino ali v družbi poslovnega partnerja - Audi A4 T FSI Q se vselej in povsod počuti kot riba v vodi!

Hvalimo in grajamo
motor
štirikolesni pogon
šeststopenjski menjalnik
oprema
športni sedeži (podaljšljiv sedalni del)
cena
poraba goriva
majhna luknja v prtljažniku