Ko nabiranje kilometrov . . postane užitek. Audijeva Štirica je avtomobil, s katerim tudi daljša potovanja ne bodo mučna. V primeru, da je pod prednjim pokrovom vprežen še dvolitrski turbodizel, pa je kombinacija sploh dobitna.
Takoj na začetku se ustavimo pri podvozju prenovljenega A4. Z nedavno prenovo modela so namreč inženirji Štirici namenili nekoliko spremenjeno karakteristiko vzmetenja, ki je zdaj naravnano bolj po godu voznikov s športno-dinamičnim slogom vožnje. Bolj čvrsto podvozje tako med ovinki postreže z nekaj manj nagibanja karoserije in tudi volan je pridobil nekaj več povratnega občutka in togosti, a je zato vožnja nekoliko manj udobna.
Avto se namreč zdaj na razdrapanih cestah bolj opazno pozibava in tudi posamezne kratke udarce izpod koles (prečne grbine in luknje) potniki zdaj bolj občutijo. S tega stališča je prenovljena Štirica sicer izgubila nekaj udobja, a se zato bolj približala posameznikom s športno žilico. Ali bo Audiju uspelo prepričati tradicionalne kupce Beemvejeve Trojke k nakupu štirih krogov, je težko reči, a dejstvo je, da si možje iz Ingolstadta očitno želijo prav to. To dokazuje tudi lega na cesti, saj zna biti zadek štirice ob sunkovitem popravljanju smeri v ovinku precej hiter.
Izkušeni vozniki si bodo znali s tem pomagati v boju proti podkrmarjenju, za varnost ostalih pa bo v takih trenutkih poskrbel ESP. Pozornost kljub temu ne bo odveč. Saj veste, elektronika še vedno ni zmožna prelisičiti fizike in, po resnici povedano, je tudi nikoli ne bo.
Za zelo dobrega sodelavca na cesti se izkaže tudi dvolitrski turbodizel, ki smo ga imeli možnost preizkusiti že v številnih drugih vozilih iz koncerna Volkswagen. Kot že tolikokrat doslej, so tudi Audijevci v A4 njegovo poskočnost in prožnost odlično dopolnili z dobro preračunanimi šestimi prestavami ročnega menjalnika. Češnjico na vrhu sladoleda pa predstavlja prestavna ročica menjalnika z mehkimi, hitrimi in natančnimi gibi.
Na prenovljeni Štirici so očem mimoidočih še najbolj opazne spremembe na zunanjosti vozila. Na nosu vozila se zdaj šopiri poudarjena in globoko navzdol razpotegnjena oglata maska motorja s štirimi krogi v sredini, spremenjena prednja žarometa in spremenjene zadnje luči. Sicer prepuščamo presojo o všečnosti predelanega A4 vam, a številni sogovorniki so nam pritrdili, da jim je bila podoba prejšnje Štirice bolj všeč.
Na tem mestu si ne moremo kaj, da se ne bi spomnili starega pregovora, ki pravi, da imajo vsake oči svojega malarja.
Ob občutno spremenjeni zunanji podobi novinca pa v kabini praktično ne boste opazili sprememb. Posledica tega je še vedno odlična splošna ergonomija razporeditve stikal, vzvodov in podobnih reči na armaturni plošči in ravno tako odlična ergonomija sedenja. K dobremu počutju voznika bosta veliko prispevata izdatno nastavljiva voznikov sedež in volanski obroč in dobro berljivi merilniki, k vsesplošnemu dobremu počutju vseh potnikov v avtu pa tudi dobra zvočna izolacija in odmerjeni centimetri. Pri slednjih predstavljajo izjemo samo v višino odmerjeni centimetri na zadnji klopi, kjer bo zelo verjetno premalo prostora za potnike s telesno višino prek 1, 8 metra.
Da je Audijev A4 tehnično dober avtomobil, ni dvoma. Navsezadnje bo nabiranje kilometrov z njim kljub nekoliko tršemu podvozju nenaporno, z agregatom 2.0 TDI pa tudi cenovno ugodno. Povprečna poraba goriva bo okoli sedem litrov plinskega olja na sto prevoženih kilometrov, v primeru občutnega priganjanja pa ne bi smela zlesti pretirano čez osem litrov. Kot vedno sta zgornja in spodnja meja odvisni od teže vaše desne noge.
Od skoraj vsega drugega, le od teže desne noge ne, pa je odvisna maloprodajna cena vašega A4 2.0 TDI. V nobenem primeru ta ne bo nižja od 6, 78 milijona tolarjev, saj je toliko cena osnovnega modela. S seznama dodatne opreme si boste seveda lahko izbrali številne bolj ali manj potrebne dodatke, a zato boste segli globoko v denarnico. Testni primerek je namreč z vso izbrano dodatno opremo končni račun povečal na zajetnih 8, 2 milijona tolarjev ali kar 1, 43 milijona več kot osnovni model.
Pa med dodatki ni bilo tistih dragih, kot so navigacijski sistem, usnjeno oblazinjenje, samodejni menjalnik, štirikolesni pogon Quattro in podobni sladkorčki. Med vsemi dodatki smo najbolj pogrešali tempomat. Slednjega pri tako potovalno naravnanem avtomobilu nikakor ne smete pozabiti. Navsezadnje boste s tempomatom zagotovo še z večjim užitkom nabirali kilometre po avtocestah.
Peter Humar
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 28.296,61 € |
Cena testnega modela: | 34.263,90 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 207 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 207 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 7,9/4,6/5,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1490 kg - dovoljena skupna masa 2040 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4586 mm - širina 1772 mm - višina 1427 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | 442 l |
T=10 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 15219 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 135km/h) |
1000m z mesta: | 30,9s ( 174km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,2/9,2s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,5/11,0s |
Največja hitrost: | 210km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,3m |
AM meja: | 40m |
-
Motor 2.0 TDI v A4 se odlično dopolni s preostalo pogonsko tehniko. Posledica tega je hiter, varčen in udoben potovalni avtomobil. Vsekakor ena najboljših izbir pogonskega motorja za A4 ta trenutek.