Čeprav je marsikdo pričakoval, da bo vsaj z novim A4 drugače kot z večino Audijevih modelov, je tudi štirico doletela le bežna oblikovna prenova. Vendar je zato novo vse drugo.
To seveda ne pomeni, da je oblika ostala povsem enaka predhodniku. Navsezadnje se novi Audi A4 ponaša z izjemnim količnikom zračnega upora, ki znaša 0,26, pri modelu Ultra pa kar 0,23. Nekaj je tudi vidnih razlik, najbolj opazne so nova in večja maska pa seveda luči, tako prednja žarometa kot zadnji luči. Iz Audija so se poslovile halogenske žarnice, že v osnovni opremi zdaj novi A4 ponuja biksenonske žaromete, doplačilno pa seveda diodne in tudi tiste, ki cesto osvetljujejo sami, torej matrične LED-žaromete.
Zgolj poznavalci bodo opazili tudi nova aluminijasta platišča, ki so v odvisnosti motorja in opreme lahko velika od 16 do 19 palcev. Čeprav je bil testni Audi A4 obut v 17-palčna, so se zdela vseeno majhna, kar seveda pomeni, da so pri Audiju močno zarezali v blatnike in naredili prostor za večja platišča, ki se tako avtomobilu bolje podajo.
No, tudi sicer je z opremo nekako tako kot doslej: spisek serijske opreme je sicer dolg, a za zadovoljitev marsikaterega voznika bo treba poseči po dodatni opremi. Ta je resnično bogata in kupec si lahko omisli skoraj vse, kar trenutno pri Audiju ponujajo. Tako je bilo tudi s testnim avtomobilom, katerega končna cena je bila zaradi dodatne opreme višja za skoraj okroglih deset tisoč evrov. A že bežen pogled na cenik razkrije, da zgolj mistično črna barva zahteva več kot tisoč evrov doplačila, natanko 1.500 evrov prednja LED-žarometa, komfortna triobmočna klimatska naprava nekaj manj kot tisoč evrov in navigacija, povezava z mobilnim telefonom in predal za brezžično polnjenje mobilnega telefona pa več kot štiri tisoč evrov. Težko je sicer reči, da lahko voznik brez omenjenega povsem shaja, a dejstvo je, da se lahko ob premišljeni izbiri opreme precej prihrani ali pa izbere kaj povsem drugega iz dolgega spiska opreme.
Vendar novi Audi A4 bolj kot z zunanjo podobo prepriča z notranjostjo. Pri tej sploh ni tako zelo pomembno, kako bogato je opremljena, saj že osnovna razkriva oblikovne linije, ki privlačijo še tako zahtevnega kupca. Merilniki, tudi tisti osnovni, torej brez Audijevega virtualnega kokpita (ki prinaša povsem digitalne merilnike in navigacijo pred oči voznika), so odlično pregledni, elegantno obdelani in pravzaprav, če je le v sredini izbran barvni zaslon za prikazovanje podatkov potovalnega računalnika, nikakor ne delujejo kot osnovna izbira. Lepo je obdelana celotna armaturna plošča (v testnem avtu tudi na račun dekorativnih elementov iz aluminija), in čeprav prinaša sredinska konzola kar nekaj gumbov, so ti logično razporejeni in predvsem na dosegu voznikove desne roke. Ko se jih voznik privadi, z njimi rokuje v miže, a za vsak slučaj so v temi prav vsi elegantno osvetljeni.
Ker je bila ob oznaki testnega avtomobila zapisana tudi beseda Sport, je bil testni avto opremljen tudi s športnim trikrakim volanskim obročem, ki je spodaj vodoravno odrezan. Že zaradi svoje debeline lepo sede v roki, na spodnji ravni del pa se mora voznik pač privaditi. A pri Audiju pravijo, da poudari športni karakter avtomobila. Pa naj jim bo. Športna sta bila tudi prednja sedeža, na katerih se dobro sedi, ponujata tudi zadosti bočnega oprijema, predvsem višjim voznikom omogočata podaljšanje sedalne površine. V novem Audiju A4 je dobro poskrbljeno tudi za potnike na zadnjih sedežih. Čeprav je novi A4 od predhodnika zgolj malenkost daljši, je prostora za noge potnikov na zadnji klopi občutno več, s tem pa je A4 povsem spodoben avto za prevoz štirih odraslih oseb, kar je bilo doslej skoraj nemogoče, vsaj na daljše
razdalje ne.
Največji plus novinca so zagotovo motorji in njegovo podvozje. Prav vsi so v primerjavi s predhodnimi prenovljeni in močnejši. Tako zdaj vstopni dizelski dvolitrski TDI ponuja 150 'konj', ki poskrbijo, da je avto povsem dovolj dinamičen za vsakdanjo uporabo. Pri tem navdušijo mirno in tiho delovanje motorja oziroma predvsem nadpovprečna zvočna zaščita potniške kabine, zaradi katere se motorja v kabini med umirjeno vožnjo skoraj ne sliši. Pa tudi speljevanje z mrzlim motorjem je precej tišje kot v predhodniku. Zaradi že omenjenega paketa Sport je bil testni avto opremljen tudi z dinamičnim podvozjem, ki je še izdatno pripomoglo k uglajeni in na željo voznika tudi hitri vožnji. V nasprotju z marsikaterim avtomobilom podvozje ni bilo pretrdo, zato je bila tudi počasna in umirjena vožnja povsem udobna.
TDi s 150 'konji' poskrbi, da Audi A4 z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v nekaj manj kot devetih sekundah. Podatek sicer ni nič posebnega, sploh ker je bil na naših meritvah daljši še za skoraj pol sekunde. A v opravičilo avtomobilu oziroma motorju je lahko dejstvo, da je bil avto še povsem nov, z zgolj nekaj več kot tisoč prevoženimi kilometri, zaradi česar motor še ni bil povsem utečen. Nikakor pa se ne moremo zmrdovati nad največjo hitrostjo, 221 kilometrov na uro je več kot dovolj, seveda pa je bistvo tega motorja poraba goriva. Z zmerno vožnjo se ta giblje med petimi in šestimi litri za sto prevoženih kilometrov, če pa je vožnja umirjena (tako kot je naša na normnem krogu), pa je lahko poraba goriva tudi precej nižja od petih litrov za sto prevoženih kilometrov.
Gledano v celoti, je Audi A4 resda sicer le diskretno prenovljen, a po drugi strani prinaša nekatere novosti in spremembe, ki ga brez težav uvrščajo v sam vrh med konkurenti. Navsezadnje izstopajoča oblika ni vse, za marsikoga so veliko bolj pomembni udobje, varčnost in oprema. Novi Audi A4 je dobro založen z obilico varnostno-asistenčnih sistemov, vse pa je odvisno od kupca oziroma debeline njegove denarnice.
Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 37.780 € |
Cena testnega modela: | 47.640 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,3 s |
Največja hitrost: | 221 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | Servisni interval na 15.000 km ali dve leti. km |
Redni servisi, delo, material: | 2.060 € |
---|---|
Gorivo: | 5.231 € |
Gume (1) | 1.524 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 15.277 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.775 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 8.420 € |
Skupaj | 35.287 € (strošek na km: 0,35 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81,0 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.250–4.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,3 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.500–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,778; II. 1,952; III. 1,241; IV. 0,912; V. 0,692; VI. 0,571 – diferencial 3,560 – platišča 7,5 J × 17 – gume 225/50 R 17, kotalni obseg 1,98 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 221 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,0 l/100 km, izpust CO2 104 g/km. |
Voz in obese: | limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.900 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 90 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.726 mm – širina 1.842 mm, z ogledali 2.022 mm – višina 1.427 mm – medosna razdalja 2.820 mm – kolotek spredaj 1.572 mm – zadaj 1.555 mm – rajdni krog 11,6 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 890–1.140 mm, zadaj 570–830 mm – širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.020 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490–550 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 480–965 l – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 54 l. |
T = 6°C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Hankook Ventus ST EVO 2 225/50/R 17 Y / stanje kilometrskega števca: 1.397 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,9s (4) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,3s (5) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,7 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 62,5m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Novi Audi A4 sicer ne prinaša oblikovnega presežka, a le ko ga opazujemo od zunaj. Že notranjost je svet zase, zagotovo ne bo všeč le pripadnicam nežnejšega spola. Vendar pa novi A4 prepriča tudi s pogonom, odlično zvočno izolirano potniško kabino in kakovostno izdelavo.
-
Zunanjost (14/15)
Nepoznavalci bodo težko ločili novega od starega, a nekaj sprememb vendarle je. Na bolje.
-
Notranjost (103/140)
Odlična ergonomija, več prostora predvsem za noge zadaj.
-
Motor, menjalnik (59 /40)
Testni avto je imel sicer za 10 tisoč evrov dodatne opreme, a v novem A4 si lahko omislite še marsikaj. Če plačate, seveda!
-
Vozne lastnosti (63 /95)
Pogon in lega na cesti sta na ravni razreda, v kakršnem se A4 vozi.
-
Zmogljivost (29/35)
Z osnovnim dvolitrskim turbodizelskim motorjem A4 seveda ni športnik, je pa izredni varčnež.
-
Varnost (42/45)
Osnovna varnostna oprema zadostuje za 5 zvezdic Euro NCAP, lahko pa si jo kupec še izboljša z bogatim naborom varnostno-asistenčnih sistemov.
-
Gospodarnost (52/50)
Dobra garancija (jamstvo 4+), ne prevelika izguba vrednosti pri rabljenem avtomobilu in predvsem ugodna poraba goriva.