Številke so lahko, ne glede na to, ali so v kombinaciji s črkami ali ne, zelo pomenljiva zadeva. Hitro asociirajo na velikost . .
Da je šest med štiri in osem, še vedno drži. Drži tudi, da je Audijev A6 med A4 in A8. Le razlika se nekje manjša, drugje pa (malce) veča.
Audijeva zgodba je v novejši zgodovini zgodba o uspehu; praviloma (kjer je tudi kakšna izjema) se njegov imidž vzpenja in znamka se vsaj zadnji dve desetletji povsem enakovredno na nek svoj način kosa z že od veliko prej uveljavljenima tekmecema iz južne Bavarske ter Baden Würtenberga. Priti tja ni lahko, le vrhunski izdelki to omogočijo. Dvoma ni.
Le redki še niso pozabili, da so se Audiji dolgo borili s tehničnim in oblikovnim povprečjem ter kot takšni z znamkami, na katere danes gledajo zviška. Sliši se morda pretirano, ampak poglejte cene. Te natančno, brez najmanjšega dvoma povedo, kam kdo sodi. In Audiji niso poceni.
Saj ne, da bi bilo v tem razredu pri komu bistveno drugače, a velja vseeno spomniti: takšen (motor! ) A6 lahko domov odpeljete za manj kot 12 milijonov tolarjev. Ampak ga - verjemite - ne boste.
Zelo verjetno boste že sami v salon prišli v tej smeri precej izobraženi, z dokaj natančno izdelanimi željami in zahtevami. Potem boste sedli k prodajalcu (zelo verjetno prebrisanemu), ki vam bo uspel servirati še kaj več. Na koncu, preden boste 'podpisali', bo seznam precej dolg.
Večopravilen, v usnje odet volanski obroč s prestavnima ročicama - dobra izbira. čeden, morda malce pretanek, a odlično pade v roke. In s svojimi komandami je zelo uporaben. Slabih sto tisočakov.
Električno pomičen rolo za zadnjo šipo ter ročno pomična roloja za zadnji bočni šipi - koristno. Ko se sonce močno upre v karoserijo, ki je seveda zaradi elegance, ki jo izžareva ob impozantni motorni maski ter ob obilici kroma, po možnosti temna, je z notranjo klimo težko.
Rolo, še posebej na zadnji šipi - le kdo bi rekel - zelo pomaga. In da ne bi bilo zapletov, se pri vklopu vzvratne prestave začasno spusti v ležišče. Dobrih sto tisočakov.
Pametni ključ? Jasno, sliši se tehnično napredno in stvar bližnje prihodnosti, zatorej (še posebej, ker je Audijev slogan »Napredek skozi tehniko«) - za! Ampak mi nad njim nismo bili navdušeni: možgani, ki ga ’iščejo’, da potem dovolijo zagon motorja z gumbom, ga pogosto niso našli. Dobro bi bilo razmisliti, ali bi sem vložili slabih 300 tisočakov.
Zabava! MMI z navigacijo, vrhunski zvočni sistem in izmenjevalnik šestih zgoščenk v predalu pred sovoznikom! Zelo verjetno takšnega A6 ne kupujete, da se boste z njim pretežno vozili iz ljubljanskih Kosez v središče mesta na delo. Najbrž boste pogosto (poslovno? ) križarili po Sloveniji, pa tudi izven nje.
Takrat boste spoznali (če tega še ne veste) vse prednosti dobre glasbe in učinkovite navigacijske pomoči. Kdaj bo slednja koristna tudi v našem kotku, je, kot kaže, le še vprašanje časa. Se pravi: ne omahujte. Dobro naloženih 760 tisoč tolarjev.
Ni prestiža brez usnja in lesa. črni ali temni zunanjosti se krasno poda svetla notranjost. Prestižna eleganca! Na vrt, njivo, polje ali na lov nikar ne hodite s tem Audijem, za te reči si kupite rabljeno Nivo, Cherokeeja ali katerega drugega terenca. Takšna rahlo ’ubita’ bež notranjost ne bo ravno hvaležna, če boste na ’samo’ 12 tisočakov vredne (a ravno tako svetle) predpražnike nosili blato, zemljo in podobno.
Sicer pa se bo na pogled in na otip vrhunskemu kakovostnemu usnju tudi gospa dobro počutila, lep svetel brezov les pa bo le še začinil celotno podobo. Ne ena ne druga stvar nista nujni, a brez dvoma za dober imidž sodita v karoserijo. Dobrih 500 in še slabih 150 tisočakov.
Zvočni parkirni pripomoček pi-pip? Ne odpeljite se brez njega. Obvladovanje centimetrov te karoserije ni lahko delo, tudi če trdite, da se na vsak avtomobil oziroma na njegove mere lahko navadite. Ja, lahko, ampak do takrat ga lahko pogosto vozite k ličarju, če ne celo h kleparju.
Preskočite ta strošek in vso sramoto, ki jo boste deležni, ko bodo vsi zaposleni v garaži opazovali vaše ’pridelke’ s sten in zidov in se potem za vašim hrbtom hihitali. Pa še avtomobil bo sam po sebi izgubil velik del tiste prej omenjene impozantnosti. Za parkirni PDC na zadku bo treba denarnico stanjšati za dobre 104 tisočake, ampak čisto brez sramu ga naročite tudi za prednji del!
Električni preklop zunanjih ogledal, samodejno zatemnjevanje vseh vzvratnih ogledal? Hm, zelo uporabna zadeva in številni argumenti za, vendar tudi če vas kdo prepričuje v nasprotno, ima zelo prav. O.K., če ste doma v Trstu in parkirate na cesti, sploh ne razmišljajte, še posebej, če želite ohraniti zunanji ogledali.
Pa tudi sicer, recimo v samodejnih avtopralnicah, pride prav. In zatemnjevanje lahko mirno pospravite v predal aktivne varnosti. Skoraj 140 tisoč tolarjev in mi smo za.
Prtljažni in shranjevalni paket. V avtomobilu bivate, kar za takšen A6 še posebej velja, in če želite to bivanje narediti karseda lahkotno, lagodno in brez skrbi, sestavite 28 in 32 tisoč tolarjev. Življenje bo zelo olajšano. Za brez pomisleka!
Še enkrat impozantnost: kako naj bo tak A6 s temno karoserijo, s tekočo bočno linijo, z visokima bokoma, z nizko streho, s kromom in s pojavo v celem postavljen na kolesa, manjša od 17 palcev? Sedem palcev in pol širine, 16 krakov (spet) tehničnega dizajna, ki se zdi, da je edini pravi za A6: 250 tisočakov. Objektivnih razlogov za ni, ampak mi smo enoglasno za.
Kako naj bodo sedeži v takem A6 ročno nastavljivi? Ob usnju, lesu in cenah, o katerih se pogovarjamo, morajo biti sedeži nastavljivi električno, sicer se boste sami sebi zdeli neumni. Slabih 300 tisoč, nastavljivost pa lahkotna, izdatna in sedeži (morda delno tudi zato) neutrudljivi. Za. Tudi 100 tisoč za njihovo gretje se bo v hladnejših letnih časih pošteno obrestovalo.
Ksenon plus? Bolj učinkovitih žarometov si v tem trenutku ne morete omisliti. Vse za aktivno varnost, četudi stane slabih 300 tisoč. Raje dobro razmislite o telefonu GSM. Skupaj z naslonom za roke šteje 320 tisočakov, ampak vprašajte, če se da naslon dobiti tudi brez telefona. Modri zob z vašim telefonom, ki ga skoraj gotovo pogosteje menjate kot avtomobil, je odlična alternativa. Mi bi to opcijo od daleč brisali.
Aha. Lep je in znotraj ter zunaj pametno nadgrajen. Pa se tudi pelje? Brez skrbi. Sklop motor-menjalnik je tisti, ki ga takšnega skoraj morate izbrati, razen če nimate kakšnega osebnega zadržka proti dizlom. Khm, dizel da je? Ja, O.K., steče malce nerodno, od tam dalje pa dvomov ni.
Dvesto kilometrov na uro se zgodi zelo hitro, dovolj hitro, da boste na nemških avtomobilskih cestah absolutno konkurenčni (razen morda ponoči, med Münchnom in Nürnbergom, ko se vam bo na zadek prilepil kak 911). Samodejnost menjalnika pa bo v obeh programih (normalnem in športnem), med katerima je opazna razlika, popolnoma zadovoljila.
Ja, kupili ste tudi možnost ročnega pretikanja, ampak razen v izjemnih primerih ga kar tako ni za uporabljati. Vrtljivi ročici pretikanja na volanskem obroču za športen občutek res nista najboljša rešitev (kdo ve, katera je kje, ko enkrat preprimete obroč v ostrejšem ovinku), ampak koliko bo to tipičen voznik pogrešal?
Pa Quattro? če najdete lep makadamski ovinek, izklopite ASR in ESP in se lotite vožnje na športen način, ugotovili boste, da ta A6 odlično izbira razdelitev navora med kolesa. Drsenje je lahko nadzorljivo in lahko nudi veliko užitkov, ampak tu je štirikolesni pogon zamišljen bolj kot varnostni del v primeru poslabšanega stika med gumami ter podlago. Je pa vseeno lepo vedeti, kako (dobro) se avtomobil obnaša, ko se fizikalne meje spustijo.
Dobro. Še kakšna mala željica pri opremi tu in tam, pa smo sestavili dobrega A6 in mu ceno dvignili na skoraj 16 milijonov. če ga zdaj pogledate kritično: velik, prostoren, prestižen, čeden, tehnično odličen. Se vam ne zdi, da bi bilo ime A7 po vsem bolj primerno zanj?
Drugo mnenje
Matevž Korošec
Zdi se mi, kot da so pri Audiju stopili korak nazaj. Nova Šestica je na pogled manj avantgardna, čeprav je res, da je skladnejša, prostornejša in v marsičem naprednejša. Izza volanskega obroča bi težko trdil, da ta avto v dolžino meri skoraj pet metrov, pa tudi, da tehta 1755 kilogramov.
Motor je ponoven dokaz odličnosti, tako kot samodejni menjalnik. Ob vsem kar ponuja, me na koncu zmoti le ’nemoderno’ oblikovana sredinska konzola. Toda verjamem, da bi se tudi te zlahka navadil.
Dušan Lukič
Pravzaprav so pri Audiju z A6 zastavili zelo zanimivo vprašanje: zakaj bi sploh še razmišljali o nakupu A8? A6 je ravno tako udoben, zadaj sicer malenkost manj prostoren (pa kaj! ), ravno tako uglajen in očem celo prijetnejši. In trilitrski motor v kombinaciji s samodejnim menjalnikom je idealna izbira za ta avto. Škoda, da motor ne poganja le zadnjih koles.
Vinko Kernc
Foto Aleš Pavletič, Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 48.944,25 € |
Cena testnega modela: | 66.349,52 € |
Moč: | 165kW (225 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,3 s |
Največja hitrost: | 243 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,3l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija brez omejitev |
Redni servisi, delo, material: | 349,07 € |
---|---|
Gorivo: | 9.577,37 € |
Gume (1) | 5.040,89 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | (4 leta) 39.851,44 € |
Obvezno zavarovanje: | 4.563,51 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 7.855,12 € |
Skupaj | 67.970,08 € (strošek na km: 0,68 €) |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni - V-90° - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 83,0 × 91,4 mm - gibna prostornina 2967 cm3 - kompresija 17,0 : 1 - največeja moč 165 kW (225 KM) pri 4000 vrt/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s - specifična moč 55,7 kW/l (75,7 KM/l) - največji navor 450 Nm pri 1400-3250 vrt/min - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,171; II. 2,340; III. 1,521; IV. 1,143; V. 0,867; VI. 0,691; vzvratna 3,403 - diferencial 3,088 - platišča 7,5J × 17 - gume 225/50 R 17 Y, kotalni obseg 1,98 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000 vrt/min 55,7 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 243 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,3 s - poraba goriva (ECE) 11,8/6,3/8,3 l/100 km |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo levo ob izbirni ročici menjalnika) - volan z zobato letvijo, servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1765 kg - dovoljena skupna masa 2345 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2100 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1855 mm - kolotek spredaj 1612 mm - zadaj 1618 mm - rajdni krog 11,9 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1530 mm, zadaj 1500 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 80 l |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 24 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Continental SportContact2 / Stanje kilometrskega števca: 2978 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,5s |
---|---|
402m z mesta: | 15,9s ( 144km/h) |
1000m z mesta: | 28,8s ( 188km/h) |
Največja hitrost: | 234km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 11,7l/100km |
Najvišja poraba: | 15,2l/100km |
poraba na testu: | 13,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | /dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 64dB |
Napake med testom: | občasno nedelovanje zagona |
-
Velja dobro razmisliti: A6 ali A8? Novi A6 je namreč vrhunski potovalni avtomobil z nekaj (pretežno ekonomskimi) slabostmi, sicer pa z odličnim imidžem, tehniko, materiali, opremo in videzom. Človek se zlahka navadi nanj.
-
Zunanjost (15/15)
Brezhibno sestavljena, oblikovno pa brez dvoma čedna karoserija je znanilec oblike Audijev bližnje prihodnosti.
-
Notranjost (124/140)
V izrazito tehničnem dizajnu so komande logično postavljene, a še vedno moti količina gumbov kljub sistemu upravljanja MMI.
-
Motor, menjalnik (39 /40)
Motor je tehnično brez pripomb in se odlično poda temu avtomobilu. Mala zamerimo menjalniku negotovost v ročnem načinu pretikanja.
-
Vozne lastnosti (86 /95)
Quattro zagotavlja odlično lego na cesti, ki jo podvozje z lahkoto obvladuje. Nekoliko previsoka je stopalka zavore.
-
Zmogljivost (32/35)
Kljub dizlu so zmogljivosti v celoti odlične, morda bi lahko pospeševal kako desetinko bolje. Kot takšen je dober za potovanja.
-
Varnost (24/45)
Vrhunski varnostni paket (aktivna in pasivna varnost), le nekoliko slabša vidljivost nazaj (dež). Zavira nekoliko slabše od tekmecev.
-
Gospodarnost
Njegova najslabša kategorija. Posebej s porabo goriva ni najbolj prepričljiv, garancija in predvidena izguba vrednosti sta povprečni.