Audi A6 Avant 2.0 TDI Ultra Quattro Business S-tronic / Audi A4 Avant 2.0 TDI Sport

Tokrat smo (ponovno) poskusili najti odgovor na večno vprašanje – je boljši večji ali manjši in tehnično bolj dovršen?

Lahko bi vprašali tudi drugače – je boljši večji in starejši ali manjši in mlajši? In, ja, še vedno pišemo o avtomobilih. Audijevi modeli so si v zadnjem času zelo podobni, marsikdo pravi, da celo preveč. A takšna je hišna politika, in to ne samo pri Audiju, tudi druge avtomobilske znamke vedno bolj prisegajo na enotno hišno oblikovanje. In potem se hitro zgodi, da na cesti težko razlikujemo modele iste znamke in zamenjamo manjšega za večjega.

Pa je denimo v primeru Audija A6 in manjšega A4 to res težava? Se lahko lastnik večje in dražje šestice upravičeno zmrduje, da smo njegovega lepotca zamenjali za cenejši in manjši avtomobil? Če bi sodili po slovenskem mišljenju – kateri ima dražjega –, zagotovo. Osnovna cena testne šestice je bila v času testiranja 57.610 evrov, štirice zgolj 44.970 evrov. Dobro, dobre štiri tisočake pri A6 nanese štirikolesni pogon Quattro, kar pomeni, da bi bilo razlike v osnovni ceni manj kot deset tisoč evrov. Oba avtomobila pa sta bila tudi dobro opremljena. Dodatna oprema ni nikoli poceni, vendarle govorimo o premijskih avtomobilih. Tako je bila končna cena testnega A6 68.690 evrov, manjšega A4 pa 57.170 evrov.

Spet lahko odštejemo dobre štiri tisočake pri A6 zaradi štirikolesnega pogona in razlika v ceni je tako celo manjša od osem tisoč evrov. Tako pravzaprav cena ni več argument, v igri ostane le še, kdo ima več­jega. A je pri tem treba upoštevati, da je A4 novejši in tehnološko naprednejši. Pa smo spet na začetku – večji ali manjši in tehnično izpopolnjen? Oba avtomobila sta bila opremljena z dvolitrskim TDI-motorjem s 190 'konji', za prestavljanje pa je skrbel sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. A6 z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v 8,5 sekunde, A4 v samo 7,4 sekunde. Največja hitrost šestice je 226 kilometrov na uro, A4 ga prekaša z 230. Kar pomeni, da manjši A4 ni samo tehnično bolj dovršen, temveč tudi hitrejši.

A po drugi strani se zdi, da se A6 ne zanaša na hitrost, temveč na udobje in prostornost. Resda so v novem A4 povečali prostor za kolena na zadnji klopi, a če govorimo o udobju, A6 vseeno zmaga. Takšna, udobna, je tudi vožnja. A6 ljubi dolga avtocestna potovanja, ki jih lahko premaguje z relativno visoko povprečno hitrostjo, pa je potniki v notranjosti sploh ne bodo občutili. A4 je veliko bolj dinamičen, ljubi tudi zaprte ovinke (ki jih brez težav premaguje), hitrost pa se bolj čuti. Tako bi težko dejali, kateri je v tem pogledu boljši, saj si avtomobil kupec izbere tudi z namenom, kako in kam se bo vozil.

Marsikomu je pomembna poraba goriva. Čeprav je A6 težji od A4 za dobrih sto kilogramov, tovarna navaja, da v povprečju porabi 4,4 litra za sto prevoženih kilometrov, A4 pa 4,5 litra. A A6 ima ob imenu tudi oznako Ultra, zaradi katere je avto bolj aerodinamično obdelan. Vendar pa je praksa, ko govorimo o porabi goriva, nekaj povsem drugega. A6 je za normi krog porabil 5,9 litra na sto kilometrov, A4 pa le 4,3 litra na sto kilometrov na uro. Tudi povprečni porabi sta si bili precej različni: A6 je z 8,3 litra na sto kilometrov porabil precej več kot A4 z 6,7 litra na sto kilometrov na uro. Kar pomeni, da je A4 v vseh pogledih varčnejši.

Že omenjeno, oba avtomobila sta bila krepko dodatno opremljena. A ker je A4 mlajši, je tudi tu brez dvoma zmagovalec. Že zaradi dejstva, da ima avtomobil, ki pozneje pride na trg, lahko več opreme, saj tehnologija nenehno napreduje. V tem primeru se je A4 med drugim bohotil z Audijevim virtualnim prikazovalnikom, ki je eden od boljših v avtomobilski industriji. Vozniku pred očmi ponuja ogromen zaslon, ki lahko prikazuje zgolj merilnike ali v kombinaciji z njimi tudi navigacijsko napravo.

Ob tem so lahko merilniki večji ali manjši, dodati pa je mogoče še številne druge informacije. Izboljšani so tudi nekateri varnostno-asistenčni sistemi (ki jih je preveč, da bi vse naštevali), bistveno boljša pa je tudi zvočna zaščita potniške kabine, saj je A4 z dizelskim motorjem trenutno med najtišjimi avtomobili na svetu. Po zapisanem bi lahko dejali, da je A4 zmagovalec tega dvoboja. Poleg tega se v svetu vse bolj uveljavlja trend, da lastniki večjih avtomobilov posegajo po manjših in bolj opremljenih. Tako jo spet bolje odnese A4, saj je bolje opremljen in cenejši avtomobil lažje izbrati (in plačati) kot večji in dražji. Je pa seveda res, da so to premijski avtomobili, ki niso dosegljivi vsakemu in so za marsikaterega voznika tudi statusni simbol. In nekaterim je za opremo malo mar, pomembno je, da se vidi, da imajo velikega.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 44.970 €
Cena testnega modela: 57.170 €
Moč: 140kW (190 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.217 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.800–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 245/40 R 18 V (Hankook)
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 120 g/km
Mase: prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.220 kg
Zunanje mere: dolžina 4.725 mm – širina 1.842 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.820 mm – prtljažnik 505–1.510 l – posoda za gorivo 58 l
Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 57.610 €
Cena testnega modela: 68.690 €
Moč: 140kW (190 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.561 €
Tehnični podatki
Motor: -valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.800–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 245/45 R 18 Y (Bridgestine Turanza)
Zmogljivost: največja hitrost 226 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km
Mase: prazno vozilo 1.725 kg – dovoljena skupna masa 2.355 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.943 mm – širina 1.874 mm – višina 1.461 mm – medosna razdalja 2.912 mm – prtljažnik 565–1.680 l – posoda za gorivo 73 l