Audi Q5 2.0 TDI DPF (105 kW) Quattro

140-'konjski' dizel, ročni menjalnik ter pogon Quattro je skoraj tako preverjena kombinacija kot maslo in marmelada na rezini kruha. Pa se to obnese v Audijevem Q5?

Večina bi se strinjala, da je Q5 kot na 90 stopinj opran Q7. A vendar ne gre vleči vzporednic pri zasnovi, saj si je avta nikakor ne delita. Q5 je narejen na podobnih tekočih trakovih kot A4. Zaželel si ga bo nekdo, ki ima željo po SUV-ovskem stanju duha (pojav na cesti, visoko sedenje, pregled nad prometom, občutek varnosti itd.), a si želi vozne dinamike navadnih, nižje ležečih avtomobilov.

Tudi na videz je Q5 precej bolj dinamičen kot Q7. Ta občutek mu dajeta predvsem nizko zarezana linija strehe (kljub temu je v notranjosti precej prostora nad glavo) in sprednja maska z lučmi, ki v kombinaciji z LED-osvetlitvijo delujejo precej agresivno.

Pa se vrnimo k osnovnim 'sestavinam' tega mehkega terenca. Kot rečeno, ga poganja preverjen motor, ki ga, v šali rečeno, mora znati razstaviti in sestaviti vsak avtomehanik, tudi če ga zbudimo sredi noči. Kar ni nič narobe, seveda.

Vprašanje je le, ali zadosti potrebam v avtu, ki mu pravimo srednje veliki SUV. V tem primeru z lahkoto rečemo, da je motor precej podhranjen. Mogoče številke že pokažejo, da ni tako, a to je tako kot s statistiko: odkriva vse, a ne prikaže ničesar.

Navora je v nizkih vrtljajih občutno premalo, toda za neko dostojno premikanje konjenica zadostuje pa tudi ni bojazni, da ne bi mogli slediti hitrosti današnjega prometa. Če pa računate na vleko prikolice, kar pozabite in pojdite s prstom po ceniku malce nižje.

Da bi se izognili padanju v 'breznavorne luknje', je treba biti precej spreten z menjalnikom. Ta pa je zelo natančen in tudi prestavna razmerja so pametno izračunana, le gib sklopke je, kot je v navadi pri tej motorno-menjalniški kombinaciji, občutno predolg.

O pogonski zasnovi ne gre izgubljati besed, saj Quattro govori zase. Za ta avtomobilski razred je najpomembneje, da v normalnih razmerah ne občutite delovanja štirikolesnega pogona, ko pa ga potrebujete, naj da vse od sebe.

Toda ne vživite se preveč in ne zbudite v sebi Bearja Gryllsa, saj ima ta Audi precej mehke terenske zmogljivosti – predvsem na račun cestnih gum in nizko ležečega podvozja in pragov.

Kot smo pri Audiju navajeni, je pogled v notranjost tudi tokrat prijeten: smotrna izbira materialov, kakovostna izdelava in ergonomsko dovršena postavitev. Toda le kaj bi bil Audi brez stvari, ki so na seznamu dodatne opreme – dvomimo, da kdo to ve. Kar pa še ne pomeni, da se ni pametno odločiti za kakšno 'igračo' – recimo sistem MMI.

Res je na začetku malce nerodno upravljanje, a kasneje, ko se z voznikom začneta tikati, so vsi podatki in informacije na dosegu roke. Pohvaliti velja zelo napreden navigacijski sistem z zelo lepo vrisano kartografijo.

Prostora na zadnji klopi je dovolj tudi, da koga zapeljete na daljšo pot. Hkrati pa prtljažnik ne le da dosega standard, ampak ga glede na konkurenco tudi presega. Svetujemo vam le, da ne doplačate za sistem pritrjevanja prtljage. Poleg tega, da je okoren za nastavljanje, zavzame tudi precej prostora in utegne biti v napoto.

Q5 je mogoče zamudil možnost, da bi imel malce bolj individualno oblikovanje in da se po obliki ne bi opiral na večjega brata. A bistvo je, da izpolnjuje zahteve kupcev SUV-ov, hkrati pa ponuja vozne lastnosti okretnejših avtomobilov. A če se le da, mu privoščite malce poskočnosti z bogatejšo konjušnico – Q5 je namreč že v osnovi narejen, da prenaša več dinamike.

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 38.600 €
Cena testnega modela: 46.435 €
Moč: 105kW (143 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm? – največja moč 105 kW (143 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/60 R 18 W (Bridgestone Dueler H/P).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,6/6,5 l/100 km, izpust CO2 172 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.745 kg – dovoljena skupna masa 2.355 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.629 mm – širina 1.880 mm – višina 1.653 mm – medosna razdalja 2.807 mm – posoda za gorivo 75 l.
Prtljažnik: 540–1.560 l
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 25 % / Stanje kilometrskega števca: 4.134 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,7s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/12,0s
Prožnost 80-120km/h: 11,6/13,8s
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zasnova avta je pisana na kožo malce bolj zmogljivim motorjem, kot je 105-kilovatni turbodizel. Le tako bo smiselnost dinamičnega SUV-a prišla do izraza.

Hvalimo in grajamo
pogon
gibi ročice menjalnika
prostornost prtljažnika
ergonomija
navigacijski sistem
motor
predolg gib sklopke
zapleteno upravljanje sistema MMI