Kratki test: Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

28. 4. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Kdor ni pravočasno naročil svojega Audija Q5, si je sam kriv. Z modelskim letom 2018, od 1. oktobra 2017, je cena višja, kot je bila na začetku prodaje, torej od letošnjega marca.

Takole na hitro bi lahko rekli, da je jasno, zakaj. Kupcev je dovolj (za minevajoče leto so jih načrtovali okoli 250), čeprav prodajna statistika še ne kaže tako visoke številke. Se pa zdi logično, da je povpraševanja dovolj. Že pri našem prvem preizkušenem Q5 z močnejšim dvolitrskim turbodizlom (190 'konjev') smo kar hitro ugotovili, da je ohranil vse tiste lastnosti, zaradi katerih je bil že v prejšnji generaciji prodajni uspeh. To velja tudi za 'slabotnejšo' dvolitrsko (TDI) različico, ki ima, če je povezana z dvosklopčnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, 163 'konjev'. Glede moči, prijetne voznosti (udobja in lege na cesti) in drugih z mehaniko pogojenih lastnosti se res uvrsti med tiste z odlično oceno.

Naš preizkušeni Q5 seveda ni bil revno opremljen, kar zagotavlja tudi že višja opremska raven Sport. Virtualni prikazovalnik je zelo uporaben in celo zabaven. Pohvaliti je treba tudi, da se je zelo zmanjšala razlika v stanju, ki ga ponuja navigacijska naprava MMI plus, v primerjavi s tistim, kar sicer lahko dobimo z eno od navigacijskih aplikacij na pametnem telefonu. Pri njej tudi z aktualizacijo prometnih razmer pri Q5 ni bilo težav. Prav tako je za primerno raven dodatne opreme poskrbel paket z oznako Advance. V njem najdete LED-žaromete (zelo koristni in učinkoviti), tripodročno klimatsko napravo, paket varnostnih pomočnikov (kjer sta zelo uporabna vzvratna kamera in opozorilnik za mrtvi kot), v zimskih dneh pa za boljše počutje poskrbi ogrevanje sprednjih sedežev.

Vse to skupaj s športnima sprednjima sedežema poskrbi za odlično počutje tudi na daljših vožnjah. Na splošno je treba poudariti, da se je zdel ta Q5 res pravi potovalni avto. Dodatno za to poskrbi primerno velik prtljažnik.

Pričakovanja je torej popolnoma zadovoljil, a se po drugi strani zdi, da je malo manj zadovoljstva preizkušeni Audi ponujal glede na opremo. Če namreč pri avtomobilih premijskih razredov poskušamo malce prihraniti pri izbiri številnih dodatkov, ki jih najdemo na seznamu dokupljive opreme, se zgodi precej neprijeten pojav. Tega sicer manj opazijo pravi Audijevi kupci, večja težava pa se pojavi pri testnih ocenjevalcih. Ko zdaj že skoraj povsem običajen testni avtomobil nižjega ali višjega srednjega avtomobila zamenjaš za kakšnega premijskega, pogrešaš namreč nekatere postavke bogate opreme!

Zdaj pa še k tistemu, kar smo pogrešali, a je to pravzaprav zgolj posledica tega, da bi pri opremljanju morali seči globlje v žep. Audi drive select brez prilagodljivega zračnega vzmetenja vozniku ne daje občutka, da nabor njegovih voznih profilov omogoča kakršnekoli razlike v voznem obnašanju. Na pol poti se je zdel tudi zagon motorja v Audiju z gumbom na sredinski konzoli, saj moraš za vstop ali izstop iz avtomobila iz žepa izvleči 'brezstični' ključ in uporabiti daljinski upravljalnik. Vsaj popoln vstop v avtomobil brez uporabe ključa s kakšno bogatejšo serijsko opremsko stopnjo zmorejo že skoraj vsi manjši in manj 'pomembni' avtomobili, kot je Q5 …

So pa takšne 'zamere' pravzaprav iskanje dlake v jajcu. Razumljivo je, da je bolj ali manj bogata oprema tisto, za kar se Audijev lastnik zavestno odloči. Ker je pač razumljivo, da z malo manj razkošno izbiro lahko končno ceno avtomobila ohraniš v razumnih razmerah (glede na izhodiščno). Prav to pa navsezadnje dokazuje ravno naš preizkušeni Q5. Za uporabne in prijetne dodatke je prav pri premijskih znamkah skok v ceni lahko tudi zelo visok. Skok zgolj za desetino pri končni ceni tega Q5 pa se zdi razmeroma skromen. Serijsko je namreč Q5 v opremskem paketu Sport že zadovoljivo dobro opremljen.

Q5 tako še naprej ostaja pravi Audi, po videzu le malenkostno drugačen od predhodnika, sicer pa dovolj premijski, da upraviči pričakovanja.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 49.200 €
Cena testnega modela: 56.900 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 571 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.873 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.800–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 235/60 R18 W (Michelin Latitude Sport 3).
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 132 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.770 kg – dovoljena skupna masa 2.440 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.663 mm – širina 1.893 mm – višina 1.659 mm – medosna razdalja 2.819 mm – prtljažnik 550–1.550 l – posoda za gorivo 65 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.542 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,5s ( 138km/h)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Ocena
  • Audi Q5 ostaja na zelo visokem mestu, kamor se je povzpel že njegov predhodnik. Ob premijskem ugledu ponuja tudi primerne vozne lastnosti in udobje v vožnji, pa tudi primeren razpon med izhodiščno ceno in uporabnimi dodatki.

Hvalimo in grajamo
odličen avtomobil za daljša potovanja
kakovost izdelave
kombinacija dovolj zmogljivega motorja, samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona
gospodarnost pri porabi goriva
primerna oprema za premijski razred zahteva precej doplačila
majhne razlike med nastavitvami voznih profilov pri Drive select
slaboten avdio sistem
premalo kakovostni materiali na armaturni plošči