Ni kaj, priznati moramo, da je Audi TT kljub težavam, ki jih je imel kmalu po rojstvu, še vedno zelo »kurjaški« avto.
Kateri TT je pravi, pa vseeno ni lahka odločitev. Coupé je resda bolj uporaben skozi vse leto, toda užitek vetra v laseh, ki ga ponuja Roadster v toplih poletnih dneh, ni zanemarljiv. In konec koncev je TT-jeva notranjost še vedno ena lepših in izvirnejših v tem razredu, zakaj torej potem ne bi bila na ogled tudi ostalim? Tokrat se je temnozelena barva karoserije namreč nadaljevala tudi v notranjosti.
V usnje oblečena športna sedeža, dno in plastika so bili prav tako temnozeleni kot karoserija, gornji del armaturne plošče, usnjena prestavna ročica in trikraki športni volanski obroč črni, vse skupaj pa so oblikovalci popestrili še z aluminijastimi stopalkami, kljukami, zračniki in drugimi dodatki. Ni kaj, notranjost Audija TT je še vedno med najprivlačnejšimi.
Zagotovo pa ni potrebno posebej poudarjati, da je podobno prijetno kot opazovanje tudi sedenje v tem avtomobilu. Še zdaleč ne preveč utesnjeno, pa čeprav je roadster. Ker je narejen po nemških standardih, bodo dovolj prostora v njem našli tudi zelo visoki ljudje. Športna sedeža sta izdatno pomična in ob tem nastavljiva tudi po višini. Primerno odebeljen volanski obroč prav tako.
Stikala in ročice so tam, kjer jih pričakujemo, in morda bodo nad notranjostjo tokrat bolj kot visoki negodovali prav tisti nekoliko nižje rasti. Vzglavnika v TT Roadsterju namreč nista nastavljiva po višini, saj po mnenju inženirjev le tako lahko zagotavljata dovolj varnosti tudi med prevračanjem. Žal pa je ta varnost precej vprašljiva pri otrocih in trkih od zadaj, saj glave in tilnika, v najvišji točki, kjer sta nameščena, nikakor ne moreta obvarovati.
A TT Roadster ne preseneča le z lično notranjostjo in dobrim počutjem v njej, ampak tudi s povsem zadovoljivo velikim prtljažnim prostorom (vsaj za roadsterja) in kot se spodobi, tudi z zmogljivim motorjem.
Tu se prav tako kot pri odločitvi Coupé ali Roadster ponovno pojavi vprašanje.
Motorja sta dva, in sicer oba 1, 8-litrska ter prisilno polnjena, vendar pa o podhranjenosti tudi pri šibkejši različici nikakor ne moremo govoriti. Res je, da najcenejši Roadster ne ponuja štirikolesnega pogona, šeststopenjskega menjalnika in dodatnih decibelov, ki jih skozi dve izpušni cevi pričara močnejša različica, toda odkrito povedano, razočarani nad njim še zdaleč ne boste.
Motorne zmogljivosti so prav tako športne, pravzaprav bi lahko zapisali kar dirkaške. Lega je po prenovitvi prav takšna, kakršno bi od roadsterja pričakovali. Tudi takrat, ko postane podlaga vendarle preveč spolzka, motor skupaj s turbinskim polnilnikom pa preveč brutalen, vam še vedno ostane na voljo ESP, ki vas bo varno pripeljal na cilj.
No, in zakaj potem ne bi bil TT Roadster uporaben skozi vse leto? Res je, da so današnje platnene strehe dovolj kakovostne, da z njimi preživite tudi zimsko obdobje, vendar mokremu in mrzlemu letnemu času kljub temu niso namenjene. Če odmislimo poškodbe, ki lahko zaradi nizkih temperatur in ob nepravilni uporabi nastanejo na platnu, je lahko že vlaga, ki vstopa skozi platno, precej moteča, še bolj pa dejstvo, da se s takšnim avtomobilom ne morete odpraviti na smučanje. Smuči namreč v notranjost ne boste stlačili, pa če so še tako kratke.
Misel na trdo streho ob nakupu roadsterja torej nikakor ni odveč. Primerljivo s ceno TT Roadsterja in ostalimi dodatki, ki si jih lahko še zaželite, ta tudi nikakor ni precenjena, saj zanjo zahtevajo 550.679 tolarjev. Malo pravzaprav, če pomislimo, da je za radiokasetofon (Concert) in samodejno dvokanalno klimatsko napravo potrebno odšteti le 19.380 tolarjev manj.
Se pa zato ob nakupu trde strehe zastavi drugo vprašanje. Kam z njo, ko je ne potrebujemo? Povsem razumljivo je, da streha ni zložljiva, zato takrat, ko ni pritrjena na avtomobil, v garaži zavzame kar nekaj prostora. Nekaj več časa zanjo pa si boste morali odtrgati tudi pri njenem nameščanju oziroma odstranjevanju . To opravilo namreč še zdaleč ni tako hitro kot pomik platnene strehe in steklene vetrne zaščite, ki ga za doplačilo lahko opravi tudi elektrika, pa še vsaj enega »sodelavca« boste ob tem potrebovali.
Bodo pa zato, če boste na TT Roadster pritrdili čvrsto streho, hladne zime in deževni dnevi toliko prijetnejši.
Matevž Korošec
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 39.521,09 € |
Moč: | 132kW (180 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,9 s |
Največja hitrost: | 222 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 86,4 mm - gibna prostornina 1781 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč (ECE) 132 kW (180 KM) pri 5500/min - največji navor (ECE) 235 Nm pri 1950-5000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 5 ventilov na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Motronic ME 7.5) - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 1,65 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,5 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,300; II. 1,944; III. 1,308; IV. 1,034; V. 0,838; vzvratna 3,060 - diferencial 3,938 - gume 205/55 R 16 W (Michelin Pilot Primacy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 222 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,9 s - poraba goriva (ECE) 11,4/6,5/8,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 98) |
Voz in obese: | dvoje vrat, 2 sedeža - samonosna karoserija - spredaj pomožni okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1310 kg - dovoljena skupna masa 1610 kg - vleka prikolice ni predvidena |
Zunanje mere: | dolžina 4041 mm - širina 1764 mm - višina 1349 mm - medosna razdalja 2422 mm - kolotek spredaj 1528 mm - zadaj 1513 mm - rajdni krog 10,5 m |
Notranje mere: | dolžina 860 mm - širina 1430 mm - višina 910-960 mm - vzdolžnica 920-1150 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | (normno) 220 l - |
T = 10,5 °C, p = 1007 mbar, rel. vl. = 68 % | |
Pospešek 0-100km: | 7,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 29,1s ( 182km/h) |
Največja hitrost: | 228km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,7l/100km |
poraba na testu: | 12,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,1m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 60dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Kupiti TT Roadster ali TT Coupé, je zagotovo povsem vmesno vprašanje. Toda če vam ni odveč odšteti dodatnih 550.000 tolarjev in če imate prostor v garaži, je odgovor skoraj že na dlani. Le še barvo in opremo s seznama doplačil je potrebno določiti.