BMW 125d

10. 11. 2016
Deli

Ta avtomobil je nekako utelešenje vsega, kar lahko izberete s cenika BMW-jeve serije 1.

Tu moramo vstran postaviti model M140i, ampak če bi primerjali zmogljivosti, bi ju z lahkoto dali ob bok. Seveda, dizelski 125d vam ne bo nudil melodije šestvaljnika, a tudi ta motor je eden od zadnjih BMW-jevih produktov. Dvolitrskemu štirivaljniku z aluminijastim blokom ter glavo motorja pomaga dihati turbina z variabilno geometrijo delovanja.

Seštevek tega je bogatih 224 'konjev', ki 'enico' do 100 kilometrov na uro izstrelijo v le 6,3 sekunde, osupljivih 450 njutenmetrov navora pri le 1.500 motornih vrtljajih pa pomeni, da imate vselej, pri tako rekoč vsaki zakonsko dovoljeni hitrosti, pod stopalko plina pripravljeno dodatno brco v rit. Da je vse skupaj še bolje, je paket mogoče dopolniti z dokazano dobrim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki pa je zdaj še izboljšan. Sposoben se je namreč pobratiti z navigacijsko napravo ter tako glede na vašo začrtano pot pripraviti režim delovanja, primeren konfiguraciji ceste. V notranjosti boste našli športne sedeže, ki lepo objamejo telo, ter konkretno odebeljen in z usnjem prešit volanski obroč. Spredaj se sedi dobro, toda če oba sedeža pomaknete čisto nazaj, je na zadnji klopi skorajda nemogoče posesti odraslo osebo. Osrednji multimedijski in večopravilni sistem iDrive je zdaj izboljšan, saj je upravljalni kolešček na sredinski konzoli dobil ploščico, ki zaznava gibe prstov, ter tako omogoča lahkotnejše vnašanje podatkov.

Poleg tehničnih novosti je bilo najmočnejši 'enki' namenjenih tudi nekaj kozmetičnih posodobitev. Oba odbijača sta nekoliko spremenjena: sprednji ima več zračnih rež za napajanje motorja s svežim zrakom, zadnji pa je prilagojen dvojni izpušni cevi. Tudi v notranjosti bomo našli nekaj kromiranih ter bleščeče črnih okrasnih ploščic, ki nekoliko dvignejo vzdušje v sicer dokaj zadržani kabini. Če je kdo pričakoval, da bo avtomobil, ki predstavlja vrh ponudbe v BMW-jevem ceniku, poceni, se je dobro uštel. Za tako motorizirano 'enko' boste odšteli skoraj 40 tisočakov. Ni treba poudariti, da je to cena brez sprehoda skozi cenik dodatne opreme. Čeprav je najmočnejši turbodizel v 'enki' impresiven, boste za pet tisočakov manj dobili isti motor, a s 190 'konji'. Tako vam še zmeraj ostanejo odličen paket ter pet tisočakov za nakup dodatne opreme.

bese­di­lo in foto: Saša Kapetanovič

Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 165 kW (224 KM) pri 4.400/min – največji navor 450 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,3 – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.995 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.329 mm – širina 1.765 mm – višina 1.421 mm – medosna razdalja 2.690 mm – prtljažnik 360–1.200 – posoda za gorivo 52 l.