BMW

BMW je do konca prve svetovne vojne izdeloval letalske motorje, kar nakazuje logo, stilizirani vrteči se letalski vijak v kombinaciji modre in bele barve tradicionalne bavarske zastave. Leta 1919 je razvil majhen motor za motocikle nürnberške tovarne Victoria, leta 1923 pa tudi lastni motocikel R32. Leta 1927 je na ceste zapeljal prvi avtomobil BMW Dixi, licenčni Austin Seven, na katerem si je tovarna nabirala avtomobilske izkušnje. V tridesetih letih je …

BMW je do konca prve svetovne vojne izdeloval letalske motorje, kar nakazuje logo, stilizirani vrteči se letalski vijak v kombinaciji modre in bele barve tradicionalne bavarske zastave. Leta 1919 je razvil majhen motor za motocikle nürnberške tovarne Victoria, leta 1923 pa tudi lastni motocikel R32. Leta 1927 je na ceste zapeljal prvi avtomobil BMW Dixi, licenčni Austin Seven, na katerem si je tovarna nabirala avtomobilske izkušnje. V tridesetih letih je začela izdelovati tudi lastne avtomobile, ki so vrh doživeli v limuzinah BMW 327 in roadsterjih BMW 328. Med drugo svetovno vojno so se po bojiščih vozili hitri ogledniški motocikli R12 in R75. BMW je svoj prvi povojni avtomobil izdelal leta 1952. »Baročni angel« 501 in roadster 507 sta bila sicer privlačna in sodobna, prave dobičke pa je prinesel šele mikro avtomobilček Isetta. Športni sloves je tovarni povrnil BMW 700, dinamičnost modelov pa leta 1961 predstavljeni BMW 1500. Iz njega je nastal BMW-jev »novi razred«. Leta 1968 je nastala tudi serija velikih limuzin 2500 in 2800 ter kupejev 2,5 CS in 2800 CS. Limuzine »novega razreda« je leta 1972 nasledila serija 5, kupeje pa leta 1975 serija 3. Po enakem načelu so velike limuzine leta 1977 postale serija 7. Od januarja 2003 BMW izdeluje tudi avtomobile znamke Rolls-Royce, po Roverju pa je podedoval Mini. Z začetkom enaindvajsetega stoletja se je BMW lotil naslednjega velikega cikla korenite prenove modelne linije, ko so se začeli pojavljati v avtomobili novih serij, kot so seriji 1 in 2 ter športni terenci z oznako X.

Testi

Kratki test: BMW serija 5 530e Xdrive Touring (2021)

V pravi smeri?

Kratki test: BMW M3 Competition (2021)

Bitka za tron

Kratki test: BMW X2 xDrive 25e

X Faktor

Kratki test: BMW X1 xDrive25e xLine (2021)

KRATKI TEST BMW X1 xDrive25e X-Line - Preračunavanje

Kratki test: BMW serija 5 530d xDrive M Sport (2021)

Najboljša dizelska izbira

Kratki test: BMW serija 4 M440i xDrive Coupe (2020)

Tik pod vrhom

Kratki test: BMW X4 M Competition (2020)

Z razumom nima kaj dosti skupnega

Kratki test: BMW X3 xDrive30e (2020)

Bencin in elektrika, popolna kombinacija

Kratki test: BMW serija 8 840d xDrive Gran Coupe (2020)

Kupe, ki je zrasel za dve številki

Kratki test: BMW serija 5 530e (2020)

Na elektriko skoraj tako daleč, kot obljubljajo pri BMW-ju

Ostali članki

Premiera: BMW pohitel, naslednji novinec bo na trgu že februarja, prinaša pa kopico novosti, ki jih še nikoli niso uporabili

Ekskluzivno: Kateri premijski enoprostorec se skriva pod kamuflažo?

Kolumna: Marko Radmilovič - Osebna asistenca

Premiera: BMW serije 2 Coupé – Vse kar serije 4 več ni

Nemški velikani razburjajo – prehod na elektriko je precej bližje kot pričakovano

Le Mans od leta 2023 bogatejši še za eno ekipo, zmagovalca iz leta 1999!

Premiera: Poplava BMW-jevih novosti na čelu s serijo 4 Gran Coupe

Premiera: BMW i4 – prihaja prvi popolnoma električni model M

Premiera: BMW iX – zastavonoša bavarske elektromobilnosti

Vrstni šestvaljni motorji - Kako veličastna bo vrnitev vrstnega šestvaljnika?