BMW 325i Cabrio

7. 6. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

BMW-jev kabriolet in graščina, v našem primeru grad Bogenšperk, imata veliko skupnega. Oba sta vir občudovanja, saj se ponosno razkazujeta svetu, oba sta nedostop­na za večino ljudi, saj se z bogas­tvom lahko pohvalijo le redki, oba pa imata tudi kakšno napako, ki je – dokler nisi njun uporabnik – nikoli ne bi opazil.

Graščine so lepe, mogočne, ponavadi se bohotijo na vrhu kakšnega dobro vidnega hriba. Čeprav nekateri poznavalci trdijo, da so nekoč gradili na izpostavljenih mestih zgolj zaradi težje dostopnega terena (in s tem večje varnosti), smo si verjetno edini, da svojega bogastva graščaki niso nikoli skrivali. V slogu: Naj se vidi, kdo je na tej zemlji gospodar!

BMW serije 3 verjetno ni najbolj ugleden bavarski predstavnik, kaj šele Cabrio na njegovi osnovi, saj se po veljavi lahko skrije pred serijo 6 in pred Z8. Pa vendar ima v sebi tisto nekaj, kar privlači poglede mimoidočih. Ali so to štirje krogi v prednjih žarometih, ki so verjet­no veliko bolj prepoznavni kot tako opevana BMW-jeva ledvička v maski avtomobila, ali je to uspelo razmerje s skoraj idealnimi previsi pred prednjimi in za zadnjimi kolesi ali pa so to le od kupeja prevzete prikupne poteze zadka, ne vemo. Vemo pa, da si je moral marsikateri sprehajalec obrisati slino okrog ust, ko smo čisto počasi zapeljali po mestnih jedrih. Naj se vidi, kdo je največji frajer v mestu!

A vendar si moral živeti v gradu, da si spoznal tudi drugo plat razkošnega življenja. Da ogromne sobane niso najboljša pogruntavščina, ko govorimo o toploti v notranjosti, da je večje prostore veliko težje izolirati, da ne bi pihalo iz vsake najmanjše razpoke, in da o mrzlem kamnu, ki so ga takratni graditelji uporabljali, sploh ne govorimo.

Kabrioleti so uživaški, kupe-kabrioleti pa uporabnikom ponujajo še več: športnost kupeja in vetrovnost kabrioleta. Vendar je treba ob tem vedeti, da karoserije takšnih kupejev kljub velikemu naporu načrtovalcev niso tako vzvojno trdne kot karoserijske lupine njihovih ‘klasičnih’ bratov, saj je streha v vsakem primeru eden osrednjih nosilnih elementov.

BMW serije 3 Cabrio ni pri tem nobena izjema: v hitreje voženih ovinkih ali pri vožnji po slabšem cestišču boste čutili, kako se karoserija ‘navija’, kako po domače ‘diha’. Kljub izvrstni tako slušni kot tudi vodni izolaciji, kjer v potniško kabino ne pride niti kapljica usmerjenega curka iz avtopralnice, vožnja s takim avtomobilom ni tako uživaška. Ni tipično BMW-jevska, če me razumete.

Prav zato so se načrtovalci tega avtomobila zavestno (in pričakovano) odločili, da bo Cabrio tisti, ki bo imel v tem avtomobilu glavno besedo. Da bo veselje gledati, kako se v 23 sekundah odpre nebo nad vami, da tako delovanju strehe kot tudi pomiku vseh štirih stranskih šip elegantno ukazujemo z elektriko in da namestitev vetrne zaščite ne bo mučno opravilo, temveč prijeten ritual.

Da voznik in sopotnik ne bi bila prikrajšana vrhunske ergonomije, poskrbita tudi izvrstna prednja sedeža. Sedalni del ima prilagodljivo dolžino, bočne opore odlično opravljajo svoje delo, gretje pride še kako prav v mrzlih dnevih, ko si vseeno zaželite nekaj vetra v laseh, vse skupaj pa so ‘zapakirali’ v kakovostno usnje, ki se ne pregreje v poletni pripeki. Vredno vsakega denarja. Na zadnjo klop pa raje pozabite: navpičnega in prečnega prostora je dovolj, vzdolžnega pa skorajda ni.

Z drugimi besedami: če imate radi svoje prijatelje, naj gredo s svojim avtomobilom, saj bodo, čeprav je prostora za glave in ramena dovolj, trpeli zaradi žuljev na kolenih. Če jim bo noge sploh uspelo spraviti za prednji sedež, ne da bi pri tem ostali brez stopal. No, da je bil Cabrio prva (in verjetno edina) izbira pri načrtovan­ju, priča tudi mehanika. Nič ne rečemo, šeststopenjski samodejni menjalnik prestavlja nežno in tekoče, kot smo pri Bavarcih že navajeni, in motor pri nižjih vrtljajih nežno prede, da ga je užitek . . hmmm, preslišati.

Pa tudi pri intenzivnejši telovadbi ročične gredi dobi tisti tipični in tako prijetni BMW-jevski zvok, ki požene kri po žilah. Pa naj bo rdeča ali modra kri. Vendar pa je konjušnica zelo umirjena, lahko bi celo rekli, da je slabokrvna, česar pri 160 kilovatih nikakor nismo pričakovali. Kot da tisti, ki se vozijo v kabrio­letih, nikoli ne prehitevajo. Poleg tega pa motor ni prav varčen, saj smo kljub razmeroma umirjeni vožnji na testu porabili kar 12, 2 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Zato, če ste ljubitelji turbodizlov, počakajte do septembra, ko bo BMW pripeljal varčnejšega 325d Cabria. Verjetno pa vsi menimo, da avtomobilom zgoraj brez veliko bolje pristajajo bencinski hlapi, kajne?

Graščine in kabrioleti niso idealni. V prvih se lahko izgubimo, poleg tega so tudi mikavni za tatove, v drugih pa lahko pozabimo na frizerja in (večjo) prtljago. A vendar ga verjetno ni človeka na tem svetu, ki si ne bi želel enega in drugega. Ali kar mogoče obojega, kaj pravite?

Aljoša Mrak, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 48.000 €
Cena testnega modela: 59.636 €
Moč: 160kW (218 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,1 s
Največja hitrost: 243 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - gibna prostornina 2.996 cm3 - največja moč 160 kW (218 KM) pri 6.100/min - največji navor 270 Nm pri 2.400-4.200/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski avtomatski menjalnik - gume 225/45 R 17 W (Continental SportContact 2)
Zmogljivost: največja hitrost 243 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,1 s - poraba goriva (ECE) 11,4/6,2/8,1 l/100 km.
Voz in obese: kabriolet - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, poševni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, petvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS - rajdni krog 11,0 m - posoda za gorivo 63 l.
Mase: prazno vozilo 1.760kg - dovoljena skupna masa 2.115 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): S streho: 1 x 85,5, 1 x potovalni kovček, 1 x nahrbtnik Brez strehe: 1 x potovalni kovček, 1 x nahrbtnik
Naše meritve
T=23 °C / p= 1.064 mbar / rel. vl.: 45 % / Gume: 225/45 R 17 W (Continental SportContact 2) / Stanje števca: 5.290 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,3s ( 141km/h)
1000m z mesta: 29,5s ( 184km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/14,3s
Prožnost 80-120km/h: 14,4/19,9s
Največja hitrost: 243km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 11,6l/100km
Najvišja poraba: 13,1l/100km
poraba na testu: 12,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (338/420)
  • Prijeten, s podobo tehnično naprednega in kakovostno narejenega avtomobila, ki pa zato ni poceni. Če hočete manj požrešnega, počakajte na turbodizla, če pa želite poskočnejšega, pa raje vplačajte kar 335i Coupe ali M3.

  • Zunanjost (15/15)

    Lep kupe in še lepši kabriolet. Dobra kakovost izdelave

  • Notranjost (114/140)

    BMW serija 3 je glede na razred in tekmece utesnjen. Kar podeduje tudi Cabrio. Odlična ergonomija in bogata oprema.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Mehanika je bolj prilagojena ‘kruzanju’ kot kazanju mišic.

  • Vozne lastnosti (83 /95)

    Kljub zadnjemu pogonu je lega na cesti zanesljiva. Dobro zavira.

  • Zmogljivost (25/35)

    Največ izgubi pri prožnosti.

  • Varnost (29/45)

    Štiri varnostne blazine, ABS, DTC ...

  • Gospodarnost

    325i je na začetku drag, pa tudi malce požrešen, a izgubi zelo malo vrednosti, če ga prodate kot rabljen avtomobil.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
25 sekund za preobrazbo iz kupeja v kabriolet in obratno
prednja sedeža
ergonomija voznikovega delovnega prostora
podoba
kakovost izdelave
delovanje samodejnega menjalnika pri umirjeni vožnji
cena
poraba goriva
zamorjen motor (za 160 kW)
prostor za kolena na zadnji klopi