BMW 330d touring

19. 2. 2004
Deli

V vsej poplavi novosti, ki v zadnjem času prihajajo iz bavarske tovarne, se ta BMW med njimi zazdi pravi starček.

Klasična kombijevska oblika, prilagodljiv prtljažnik (kot se seveda spodobi), utesnjena prostornost zadaj, športno ukrojen prostor spredaj, večinoma analogni prikaz podatkov in končno tudi preživeto izoblikovan avdio sistem. Pa čeprav slednji, tako kot večina stvari v tem avtomobilu, z zvokom, ki ga iztisne iz svojega drobovja, sodi v precej visok kakovostni razred.

A to pravzaprav sploh ni pomembno. Tega Beemveja si tako ali tako ne boste omislili zaradi oblike in uporabnosti. Omislili si ga boste zaradi zelo, no ja, že skoraj brutalno zmogljivega dizelskega motorja. Ne verjamete? Prav, pojdimo lepo po vrsti.

V vsej motorni paleti ga po prostornini prekaša le še tisti z značko M Power. Pa še to za slabih 300 kubičnih centimetrov. Glede moči seveda nista primerljiva, saj zmore »M« res 140 »konjev« več, vendar je glede na navor ravno nasprotno. 365 M-jevih »njutnov« proti 410 dizelskimi pač ni isto. In če k temu prištejemo še nov šeststopenjski ročni menjalnik . .

Da pod pokrovom nima bencinskega agregata, postane jasno v trenutku, ko se ta oglasi. Da je dizelski, pa si tudi ne bi upali trditi. Motor v prostem teku namreč prede mirno in se, ko je to potrebno, hitro in odločno odzove na ukaze s stopalke za plin. Prednja sedeža sta bila tokrat s seznama doplačil, kar pomeni, da sta bila obakrat izdatno pomična, školjkasto izoblikovana, udobna, predvsem pa nekaj svetlobnih let oddaljena od tistih, ki jih dobite v najmanjši seriji »bavarske tovarne motorjev«.

Edina slabost, ki jo imata, je povezana z izstopanjem iz vozila, saj od voznika in sovoznika zaradi oblike zahtevata malo več poskočnosti. S spiska doplačil je bil tokrat tudi trikrak športni volan, ki bi morda marsikoga zmotil s tanko odmerjeno plastjo oblazinjenja in z izbočenim sredinskim delom, za katerim se skriva varnostna blazina, sicer pa . . teh dodatkov je v tem Beemveju preveč, da bi jih naštevali.

Končna cena se je namreč zavihtela krepko čez 10.000.000 tolarjev. Ja, prav ste prebrali, za BMW-ja , kakršnega vidite, boste morali pri nas odšteti natančno 10.746.311 tolarjev.

Mislite, da ni vreden? Odvisno, kaj pričakujete od njega. Za vsakdanje prevoze od doma do vrtca je predober. Če se mislite z njim zapeljati še kam drugam in občasno tudi brez sopotnikov, pa najverjetneje že sami dobro veste, da je včasih vredno stisniti zobe in pri nakupu dodati kakšen tolar več. če si to le lahko privoščite.

Dejstvo je, da z navorom in močjo Bavarci tokrat resnično niso varčevali. Kolikšna je količina, vas v vsakem trenutku opozarja oranžna lučka, ki bdi nad delovanjem DSC-ja. Ta se ne umiri tudi, ko vztrajate na ravni cesti in delajo le še vzmeti ter blažilniki, ki požirajo neravnine na cesti. Kaj resnično zmore 330d, pa lahko začutite šele, ko za več kot pet sekund stisnete tipko DSC. Takrat se namreč elektronika popolnoma umiri in prepusti avtomobil v celoti vam in vaši glavi.

In če prej niste ugotovili, boste zagotovo po tej izkušnji. 330d touring se kljub letom, obliki (kombi) in oznaki »d« na zadku še zdaleč ne obnaša osivelemu starčku podobno. Nasprotno! Toliko živahnosti, kot jo zna pokazati, premore le redkokateri njegov tudi bencinski tekmec.

Matevž Korošec

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 38.929,23 €
Cena testnega modela: 44.842,26 €
Moč: 150kW (204 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 237 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2993 cm3 - največja moč 150 kW (204 KM) pri 4000/min - največji navor 410 Nm pri 1500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 17 H (Dunlop SP WinterSport M2 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 237 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,6 s - poraba goriva (ECE) 9,4/5,3/6,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1615 kg - dovoljena skupna masa 2155 kg.
Zunanje mere: dolžina 4471 mm - širina 1739 mm - višina 1415 mm - prtljažnik 435-1340 l - posoda za gorivo 63 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 998 mbar / rel. vl. = 78 % / Stanje kilometrskega števca: 2945 km
Pospešek 0-100km: 7,8s
402m z mesta: 15,7s ( 144km/h)
1000m z mesta: 28,6s ( 184km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,5/10,5s
Prožnost 80-120km/h: 8,8/11,6s
Največja hitrost: 237km/h (VI.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,3m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti
pogonski sklop
športno ukrojen delovni prostor
barvna usklajenost notranjosti in zunanjosti
oprema
materiali
cena
(pre)tanek in na sredini izbočen volanski obroč
prostornost na zadnji klopi
ni zapore diferenciala