Mogoče bi se naš testni primerek v družbi drugih Gran Coupejev počutil majhen, vendar lahko v hierarhiji cestnega prometa upravičeno drži brado vzvišeno naprej. Pa ne samo v Sloveniji.
Če rečemo, da je serija 4 Gran Coupe strogo tehnično samo lepša in bolj dinamično oblikovana serija 3, potem se s tem med uspešnimi poslovnimi partnerji verjetno ne boste ravno hvalili. Če pa zadevo obrnete in namignete, da vozite štirivratnega kupeja, ki ima skoraj 190 'konjev', štirikolesni pogon in kar osemstopenjski samodejni menjalnik, potem bodo tudi uspešni sivolasi gospodje začeli vleči na ušesa. In pozor, govorimo o različici 420d, torej drugi najšibkejši, saj je pod njo samo še 418d!
Zanimivo, Gran Coupe ima popolnoma enake zunanje mere kot dvovratna različica kupeja. Razlika je le v obliki zadnjega dela, kjer je streha za 12 milimetrov višja in 122 milimetrov daljša, da lahko potniki na zadnji klopi udobneje sedijo (ter se seveda lažje skobacajo na zadnji sedež in iz njega), predvsem pa ima za 35 litrov večji prtljažnik. To z drugimi besedami pomeni, da ima štirica Gran Coupe kar 480-litrski prtljažnik, kar je za primerjavo 100 litrov več kot pri Volkswagnu Golfu. Prtljažnik je resda plitek, toda velikost res navduši, nekaj dodatnega prestiža pa dodajo še električni pomik vrat prtljažnika in kamere na zadku ter celo na obeh bokih. Tu ne bo dolgih nosov.
Vrata brez okvirjev, ko se bočna stekla po vsakem zapiranju električno dodatno objamejo s tesnili, dodajo ščepec nenavadnosti, aktivni ksenonski žarometi, praznovozne gume velikosti 19 palcev, dva zaključka izpušne cevi in pametni ključ pa za prestiž. Belo usnje, športni volanski obroč M, aktivni tempomat, izbira voznega programa (Sport, Comfort in ECO PRO) in seveda izvrstni infozabavni sistem v slovenskem jeziku voznika ne samo razvajajo, ampak kar ujčkajo. Edina večja pripomba notranjosti so prednji sedeži, ki so imeli prekratek sedalni del, predvsem pa so bili preširoki in s premalo bočnih oporami. Motor je sicer nekoliko preglasen, vendar svoje delo skupaj z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom dobro opravi. Moči in navora je več kot dovolj, shema ročnega načina prestavljanja pa posnema dirkaško, kar športnike po duši vedno znova razveseli. Štirikolesni pogon pomeni, da driftanje odpade, bo pa zato tudi najvišji hrib dosegljiv tudi v snežnih razmerah – še najraje s smučmi, ki jih lahko v notranjosti zataknete med zadnjima sedežema, saj se zadnja klop preklaplja v razmerju 40 : 20 : 40.
Bi torej morali parkirati za vogalom, ko se dogovorite z vašimi uspešnimi prijatelji? Nikakor ne, saj je 420d Gran Coupe s štirikolesnim pogonom dovolj prikupen, prestižen in zmogljiv štirivratni kupe, da ključa ob kozarčku osvežilne brezalkoholne pijače ni treba skrivati v žepu. Na žalost tudi cena to dokazuje. Če bo vseeno padla kakšna pripomba, je to njihov problem, saj ga očitno še niso vozili.
Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 44.050 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 66.575 € |
Moč: | 135kW (184 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.967 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.970 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/35 R 19 Y – 225/40 R 19 Y (Bridgestone Potenza S 001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 229 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 127 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.640 mm – širina 1.825 mm – višina 1.390 mm – medosna razdalja 2.810 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 480–1.300 l – posoda za gorivo 66 l. |
poraba na testu: | 7,0 l/100km |
---|---|
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Na bokih mu piše Luxury, na zadnjih bočnih steklih pa Gran Coupe. Ali to ne pove dovolj?