Novi BMW serije 4, Gran Coupé, ima nehvaležno nalogo. Prepričati me mora, da je kupe, čeprav to zares ni.
Do tistih pravih kupejev, ki so z elegantnim obrisom in parom dolgih vrat zame najžlahtnejša karoserijska oblika, trg ni več prizanesljiv. Čeprav so ljudem očitno še vedno všeč, pa se je redkokdo še pripravljen kobacati vanje in vedno več kupcev je prepričanih, da potrebujejo SUV vsaj segmenta D, ker imajo doma yorkshirskega terierja in ker tu in tam v prtljažnik vržejo pohodne palice.
To čudovito francosko besedo, ki pomeni prirezano streho, tako danes večkrat slišimo ob omembi štirivratnih kupejev in »kupejevskih« SUV-jev. Tudi Gran Coupé serije 4 je tako postal nosilni steber serije 4 – prodajo jih namreč vsaj toliko kot kupeja in kabria skupaj. Njegova aduta sta dodaten par vrat in uporabnejši prtljažnik. Koliko pa Gran Coupeju potem zares ostane – kupeja?
Preberite še: Test: BMW 420d xDrive Gran Coupé - Avto magazin TV
Serija 4 se je v novi generaciji očitno oblikovno oddaljila od serije 3, zato je tudi pri Gran Coupeju jasno, kam spada. Ima vse oblikovne podrobnosti kupeja (ja, vključno z operiranim nosom), v primerjavi z limuzino serije 3 pa bolj tekoč obris, širši kolotek zadaj in tudi širše boke, zaradi česar potem izgleda nekako bolj nasajen in bolje pripravljen za spopad s cesto. In če ima še nepogrešljiva elegantna vrata brez okvirjev, potem pa mu že lahko rečemo kupe, kajne?
Uporabnost na ključnih mestih
Z dodatnim parom vrat je dostop do sedežev v drugi vrsti torej precej olajšan, lažje pa je pravzaprav vstopiti tudi spredaj. Ko si enkrat na zadnjih sedežih, tam v primerjavi s kupejem ni več odmerjenega prostora za noge, ga je pa nekoliko več za glave, a precej višji od 180 centimetrov bi s sedenjem zadaj že lahko imeli težave. Gran Coupé ima pravzaprav pet vrat, zaradi velike odprtine pa je prtljažnik celo uporabnejši kot pri seriji 3, čeprav deset litrov manjši (470 litrov), vseeno pa 30 litrov večji od kupeja, a s podrtimi sedeži postane prtljažni prostor zares velik.
Notranjost je enaka kupeju in čeprav je štirica armaturno ploščo prevzela od serije 3, je vzdušje kljub temu bolj kupejevsko in GT-jevsko, če želite. Nova podoba notranjosti bolje pristaja takšnemu avtomobilu in tukaj je novi Gran Coupé bolj prepričljiv od predhodnika. Sedi se le malce nižje in ravno toliko, da je položaj intuitivnejši za dinamično vožnjo.
Ergonomsko je vse prav, nastavitev primernega položaja za volanom je vprašanje sekund. Upravljanje s sistemom iDrive je hitro in nezapleteno, všeč mi je razporeditev s fizičnimi bližnjicami, vrtljivim stikalom in zaslonom na dotik prave velikosti. Navdušen nisem le nad prikazom na voznikovem zaslonu – obstaja sicer možnost enostavnejše grafike, a vendar se prikazovalnika obratov ne morem navaditi.
Uglajen dizel, a z odličnim podvozjem in težo tudi želja po več ...
Ta Gran Coupé poganja edina dizelska možnost v ponudbi (420d). Gre za prisilno polnjeni dvolitrski štirivaljnik z blago električno pomočjo, štirikolesnim pogonom xDrive in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Nezahtevnega voznika, ki prevozi veliko kilometrov, bo motor zadovoljil z uglajenostjo in solidnim navorom (400 Nm), uporabnim za prehitevanje. Pri tem dobro sodeluje voljan in hiter menjalnik, ki je vedno v uporabni prestavi. Med testom se je poraba ustalila pri šestih litrih in pol na 100 prevoženih kilometrov.
Je pa serija 4 avto, v katerem hitro vzklije želja po bencinskem motorju – 420i ne premore navora 420d, že 430i je precej bolj živahen in uživaški. Najmočnejša različica M440i, ki sem jo preizkusil na regionalni predstavitvi, pa to štirico potem preobrazi v pravega uničevalca kilometrov. Pri izbiri pogonskega sklopa velja upoštevati, da ne gre za lahek avtomobil – že dizel je lahko prav zaradi tega tudi nekoliko omahljiv.
Navsezadnje zmore precej več tudi podvozje. Testni avto ima opremo M Sport in paket M Sport Pro, ki vključuje na primer športne zavore in športni menjalnik M. Ima pa tudi vzmetenje M, ki bo za marsikoga, ki se je odločil za 420d, nekoliko čvrsto in odveč. A z natančnim blaženjem, ki suvereno gladi luknje in buške, vožnja kljub temu ni neudobna.
Preberite še: Kratki test: BMW serija 4 M440i xDrive Cabrio (2021)
Kot pribito pa bi to veljalo, če bi imel testni avto izbrano možnost prilagodljivega blaženja, ki odklene ves potencial odličnega podvozja – tako na strani udobja kot na strani športnosti. Za 1.289 evrov je to kos opreme, pri katerem ne bi varčeval. Sicer pa je nadzor gibanja karoserije odličen. Pri tem razveseljuje natančno krmiljenje, ki je tudi precej neposredno, a dobro uglašena celota v mojih rokah deluje intuitivno. Zato si iz zavoja v zavoj, ko avto natančno sledi gibom mojih rok, le vedno bolj želim, da bi na zadku vendarle pisalo M440i.
Novi Gran Coupé je dovršen avtomobil – prepričljiv kot uporabnejša alternativa kupeju, hkrati pa ni težko videti, zakaj bi zanj odštel več kot za serijo 3. Legitimno vas lahko od njega odvrne le njegova podoba, pa še te se oči hitro navadijo. Le ne pozabite obkljukati prilagodljivega blaženja!
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 77.859 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 54.300 € |
Cena testnega modela s popusti: | 77.859 € |
Moč: | 140kW (190 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,6 s |
Največja hitrost: | 233 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.323 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 233 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,1 l/100 km, izpust CO2 133 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.760 kg – dovoljena skupna masa 2.315 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.783 mm – širina 1.852 mm – višina 1.442 mm – medosna razdalja 2.856 mm |
Prtljažnik: | 470–1.290 l. |