BMW 525d

24. 1. 2002 | Peter Kavčič
Deli

Eleganten avtomobil, ki ne skriva svojega porekla. Klasična limuzinska oblika karoserije s prikritim obljubljanjem športnosti. Vse to razkriva BMW 525d in, ko je takole odet v črnino, deluje prav vzvišeno nad vsemi drugimi udeleženci v prometu. Ko ga ljudje zagledajo na cesti, si mislijo le dvoje: da se v njem vozi direktor dobro stoječega podjetja ali pa sumljiv tip s sumljivimi posli.

Verjemite, da smo, čakajoč v koloni pred mejnim prehodom potihem pričakovali, kaj se bo zgodilo. Tja smo se namreč odpravili namerno, da vidimo, kakšna bo reakcija policistov na meji. »Prometno in vozniško, prosim, « nas nagovori mož v modrem, »bi lahko prosim zapeljali tu na stran, « še nadaljuje. Sledilo je rutinsko preverjanje številk v prometnem dovoljenju. »Veste, taki avtomobili so zelo zanimivi za petične kupce v republikah nekdanje Jugoslavije, sploh pa v taki barvi, « je še pojasnil policist in nam zaželel srečno vožnjo.

Ne bodite presenečeni, če vas bodo na mejnih prehodih ustavljali v takem avtomobilu! No, morda so gospodje s kravatami, ki sedijo na zadnji klopi in premorejo lastnega voznika, manj sumljivi, direktorji na primer. Roko na srce - njim je ta avtomobil tudi namenjen, saj bi težko trdili, da bi se za tako limuzino odločilo prav veliko ljudi, ker potrebujejo velik družinski avtomobil. Pa saj ne, da BMW 525d to ne more biti, le nekako mu ne pristaja, vsaj v tej karoserijski različici (z barvo vred) ne. Za te namene imajo model touring.

Družinski avtomobil torej ni, kaj pa je potem? Najprej, je zelo dobro vozilo, z odličnim podvozjem, ki zagotavlja veliko udobja in mirno vožnjo tudi, ko se zelo mudi. Takrat pride do izraza tisti športi značaj, ki ga ima vsak BMW že v genih. Odličen in presenetljivo varčen motor je pravi za ta avtomobil. Dolgi klanci na avtocestah, hitra in tekoča vožnja, počasno premikanje po mestu ali zgolj umirjena uživaška vožnja po panoramski cesti in še bi lahko naštevali.

V vsaki vlogi se odlično znajde, pogrešali smo le - samodejni menjalnik! Saj ne, da ni užitek pretakniti v nižjo prestavo, ko zarezgetajo konjički in kazalec na merilniku vrtljajev skoči do rdečega polja. Tako početje je pri avtomobilu z bencinskim motorjem velik užitek, pri dizlu pa …, no ja, ni ravno užitek.

Pa še nekaj je; ob vsem udobju, ki ga avtomobil ponuja, predvsem zaradi odličnega multifunkcijskega volana, se telo kar razvadi. Roki raje ostaneta na volanskem obroču in s pritiskanjem palcev na tipke upravljata vse na enem mestu. Prožen motor pa tako ali tako poskrbi za bolj poredko poseganje po ergonomsko odlično postavljeni prestavni ročici. Če se je že treba tako malo truditi, zakaj bi se potem sploh trudili s pretikanjem?

Sicer pa v BMW-ju navduši že prej omenjena ergonomija. Pri tem avtomobilu ne boste našli revolucionarnih oblikovalsko-ergonomskih rešitev. Le klasiko! To, kar je v avtomobilu, je vse, kar potrebujete za dobro počutje, predvsem pa je postavljeno na pravo mesto. Pri BMW-ju ne skoparijo z udobjem. Kakovostni sedeži so udobni in dobro objamejo telo. Kakovostni so tudi vsa stikala, obloge, plastika, usnje … Vse je lično in podrejeno uporabnosti. Prepričani smo, da njihovi kupci to tudi pričakujejo. V tem avtomobilu sta kakovostna izdelava in izbor materialov opazna, kar mu daje poseben šarm.

Zamerimo mu lahko bolj malo, a vendarle! Nismo se mogli privaditi, da smo kar nekajkrat, ko smo vklapljali smerne kazalce, nehote vklopili tudi dolge luči. Zoprno predvsem za nasproti vozeče avtomobiliste, a smo prepričani, da bi se sčasoma privadili. Malo nas je motila tudi preglednost nazaj. Majhno levo in desno stransko ogledalo bi še sprejeli, toda tudi skozi zadnjo šipo se ne vidi dobro. Predvsem v mestih, ko so vozila bolj skupaj, in pri vzvratnem parkiranju. Na hitrejših cestah in avtocestah, kjer so razdalje med avtomobili večje, teh težav nismo zasledili.

To, da je vožnja z avtomobilom lahko tako neutrudljiva, da se z veseljem odpravite na dolgo pot, se ne zgodi pogosto. BMW 525d je tisti avtomobil, v katerem ni težko potovati. Ob dizelskem motorju se še ustavljati ne bo treba prav pogosto. Na vsakih 750 do 800 kilometrov. Tisto vmes pa je z eno besedo: prijetno!

Peter Kavčič

Foto: Rafael Marn

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 34.941,61 €
Cena testnega modela: 40.257,86 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 219 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 80,0 × 82,8 mm - gibna prostornina 2497 cm3 - kompresija 17,5 : 1 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 4000/min - največji navor 350 Nm pri 2000-2500/min - ročična gred v 7 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda (DDE 4.0) - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 10,5 l - motorno olje 6,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja zadnja kolesa - 5-stopenjski ročni samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 5,240; II. 2,920; III. 1,820; IV. 1,270; V. 1,000; vzvratna 4,720 - diferencial 2,640 - gume 225/55 R 16 (Michelin Pilot HX)
Zmogljivost: največja hitrost 219 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,9 s - poraba goriva (ECE) 9,2/5,3/6,7 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj večvodilska prema z vzdolžnimi, prečnimi in poševnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1575 kg - dovoljena skupna masa 2115 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4775 mm - širina 1800 mm - višina 1435 mm - medosna razdalja 2830 mm - kolotek spredaj 1516 mm - zadaj 1530 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: dolžina 1650 mm - širina 1500/1500 mm - višina 930-990/900 mm - vzdolžnica 890-1120/870-660 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 460 l
Naše meritve
T = 28 °C, p = 1010 mbar, rel. vl. = 55 %
Pospešek 0-100km: 9,6s
1000m z mesta: 30,7s ( 173km/h)
Največja hitrost: 219km/h (x.)
Najmanjša poraba: 8,7l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 51dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • BMW 525d je dokaz, da vožnja na dolgih poteh ni nujno utrudljiva. Udobja in elegance je veliko, hkrati pa v avtomobilu ostaja tudi nekaj pristne športnosti (špartanskosti), tako značilne za BMW. Če želite, se z njim lahko peljete zelo hitro in zelo varno. Varčen in zmogljiv dizel poskrbi, da bo na poti postankov zelo malo.

Hvalimo in grajamo
multifunkcijski volan
eleganca znotraj in zunaj avtomobila
udobje, ki obenem dovoljuje tudi športno naravnano vožnjo
motor
menjalnik
zavore
kakovostna izdelava
ergonomija
preglednost nad armaturno ploščo
neodločen motor
avtoradio brez CD-ja
pogrešali smo samodejni menjalnik