BMW 525d Touring

17. 7. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Oznake . . Pri BMW-ju nikoli ne veste, ali zadnji dve številki v oznaki modela pomenita oznako prostornine motorja ali ne.

Včasih je 25 za oznako serije skupaj z d na koncu pomenilo dvoinpollitrski dizel, po zadnji 'prenovi' palete dizelskih motorjev pa to ne drži več. 525d zdaj pomeni, da se v nosu Petice skriva najšibkejša od treh različic dizelskega šestvaljnika. Če bi bila oznaka 535d, bi pomenilo, da ima dve turbini in 286 'konjev', a ker je bila na zadku oznaka 525d, je imela testna Petica 'le' en turbinski polnilnik in skoraj 90 'konjev' manj.

A tudi s 145 kilovati pod motornim pokrovom je Petica živahen avto. 400 njutonmetrov navora in odlična šeststopenjska avtomatika poskrbita, da se ta Petica z mesta do 100 kilometrov na uro požene v manj kot osmih sekundah, največja hitrost pa tako ali tako za več kot 100 km/h presega slovenske omejitve. Ob tem je motor (še) dovolj tih (seveda se ne more primerjati z bencinskim), poraba pa je za 1, 8 tone težek avto (z voznikom vred) ugodno majhna: na daljših, umirjenih vožnjah zlahka pade daleč pod deset litrov, na testu pa se je povzpela za dober liter nad to številko ? ob tem velja upoštevati, da je avto veliko kilomet­rov 'nabral' po mestu.

Da BMW-ji niso poceni, priča tudi cena te­stne Petice. Dodatna oprema je poskrbela, da je osnovna cena pravzaprav nepomembna ? skok s 47 na 63 tisočakov je zelo opazen. A električnemu odpiranju in zapiranju prtljažnih vrat se človek težko odpove in enako velja tudi za sistem za pomoč pri parkiranju, navigacijo, tempomat z zavorno funkcijo in (bi)ksenonske žaromete. Šele taka Petica je res pravi, luksuzni kombi. In ko smo že pri prtljažniku: zaščitni rolo nad njim se umakne samodejno, vse skupaj pa je oblečeno v skoraj preobčutljivo blago (za kar je kriva tudi svetlo rjava barva v notranjosti avtomobila).

Večina prirastka cene gre na račun paketa opreme Edition Sport (o njem priča tudi napis na aluminijastih obrobah pragov). Ta poleg aerodinamičnih dodatkov in volana iz paketa M vsebuje tudi športno M-podvozje. Pri BMW-jih se sicer vse prerado zgodi, da kljukica pri tem delu opreme v kombinaciji s praznovoznimi pnevmatikami naredi avto pretrd za vsakdanjo uporabo, toda pri 525d je podvozje ravno dovolj športno, da upraviči zunanji videz, in še ravno dovolj udobno, da lastniku na slabi cesti ni žal, da se je odločil za to možnost.

Včasih je veljalo, da je bil 525d le slab nadomestek tistega pravega dizla v Petici, 530d.

A ti časi so minili in mirno lahko zapišemo, da je ta motor za Petico povsem dovolj zmogljiv, da se povprečnega voznika ne bo polastila želja po močnejši konjenici pod motornim pokrovom.

Dušan Lukič

foto: Matej Grošelj

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 47.300 €
Cena testnega modela: 68.253 €
Moč: 145kW (197 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 232 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm? – največja moč 145 kW (197 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.300/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 V (Goodyear Eagle NCT5).
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 8,6/5,2/6,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.765 kg – dovoljena skupna masa 2.290 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.843 mm – širina 1.846 mm – višina 1.491 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: prtljažnik 500–1.650 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 30 % / Stanje kilometrskega števca: 1.206 km
Pospešek 0-100km: 8,0s
402m z mesta: 15,7s ( 144km/h)
1000m z mesta: 28,6s ( 185km/h)
Največja hitrost: 232km/h (VI.)
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 39m
Ocena
  • Da je Petica v kombijevski izvedbi eden od tistih avtomobilov, ki bi si jih želel skoraj vsak voznik, ki ne zmore seči tako visoko, je jasno. In Petica s tem dizlom je lahko zelo visoko na seznamu možnih izbir.

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
podvozje
položaj za volanom
menjalnik
cena
navigacija ne deluje v Sloveniji
občasno zatikanje prtljažnega roloja