BMW-jev X3 ob prihodu na trg (in pozneje) ni ravno požel stoječih ovacij. Glavna zamera: je premalo BMW-jevski, premalo prestižen. A pri BMW-ju vztrajajo in ga počasi pomlajujejo in izboljšujejo.
Tudi zadnja prenova je bila natančna, a dokaj skopa. Pravzaprav razen sveže različice dvolitrskega dizla, ki je poganjal testnega X3, in malenkosti, predvsem zunanjih lepotnih popravkov, težko najdemo kaj novega. A tudi to je napredek.
Dvolitrski dizelski štirivaljnik zdaj zmore 177 ‘konjev’, odlično pa se razume s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ima tudi športni program in seveda ročno, sekvenčno pretikanje ? s prestavno kuliso, postavljeno pravilno, torej višja prestava k sebi in nižja od sebe.
Navora je tako vedno dovolj, šesta prestava je dovolj dolga, da je poraba tudi pri večjih, avtocestnih hitrostih ugodno majhna (kar pa tako ali tako velja za porabo tega avtomobila na splošno), delovanje menjalnika pa je dovolj uglajeno (in hitro), da se vozniku prav nič ne kolca za ročnim. Ker se sedi še vedno dovolj udobno, čeprav visoko, ker je razdalja med stopalkami in volanom dovolj prilagodljiva, da nimajo težav ne nizki ne visoki ekstremi, in ker je notranjost (ravno še) dovolj prostorna za (manjšo) družino, zna biti ta X3 odlična izbira za družinski avto, če pač iščete SUV-a.
Navzven X3 zdaj izraziteje kaže pripadnost BMW-jevi znamki: prednje luči (in njihova okolica, skupaj z odbijačem) so podobne kot pri seriji 3 in tudi zadnje luči so dobile novo (in bolj všečno) obliko.
Tako X3 še vedno ostaja BMW-jev najmanjši mehki terenec. In tega niti ne skriva ? če se usedete vanj, ga od znotraj niti slučajno ne boste zamenjali za večjega in prestižnejšega X5. Sicer pa tega (očitno) niti noče, saj trenutno (dokler ne pride X1) ostaja najnižja stopnička BMW-jevih X-ov . .
Dušan Lukič, foto:? Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 41.350 € |
Cena testnega modela: | 54.039 € |
Moč: | 130kW (177 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,2 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/60 R 17 H (Continental 4x4 WinterContact M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 8,3/5,8/6,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.815 kg – dovoljena skupna masa 2.266 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.569 mm – širina 1.853 mm – višina 1.674 mm – posoda za gorivo 67 l. |
Prtljažnik: | 480–1.560 l |
T = 9 °C / p = 1.035 mbar / rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: | |
Pospešek 0-100km: | 9,4s |
---|---|
402m z mesta: | 16,5s ( 133km/h) |
1000m z mesta: | 30,5s ( 170km/h) |
Največja hitrost: | 205km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,2m |
AM meja: | 39m |
-
Ta kombinacija, torej X3 plus dvolitrski dizel plus avtomatika, zna tistim, ki si želijo manjši ‘mehkoterenski’ (družinski) avtomobil, prinesti mnogo veselja. Le cena se vam ne sme zdeti previsoka.